Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #1 Skrevet 22. juni 2010 Hvor vondt er etterrier i forhold til de riene du har i fødsel? Jeg har hørt så mye om disse grusomme ettrriene, og flere sier at man nesten alltid har det etter andregangs fødsel. Jeg hadde det ikke etter førstemann, og gruer meg nå nesten mer til det enn til fødselen.. Det er jo rart med det, man gruer seg ofte mest til det som er ukjent... Men, dere som har hatt det.. hvor kraftig var det? hvor ofte i løpet av dagen? og i hvor mange dager varte det? Hjalp smertestillende som paracet o.l. eller var det mye verre enn som så? Kom de i tak som vanlige rier? når dere ammet? ellers? altså... he he.... jeg lurer på veldig mye ang etterrier her som dere ser... vil noen dele erfaringer med meg?:-) Takker for svar:-)
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #2 Skrevet 22. juni 2010 hadde ikke en eneste etterrie jeg!! var førstegangs. de blir visstnok verre og verre for hvert barn man får sa de andre damene på barsel som var flergangsfødende.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #3 Skrevet 22. juni 2010 Jeg kjente dem nesten ikke i det hele tatt etter fødsel nr2. Litt som milde menssmerter når jeg ammet bare, så ikke plagsomt i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #4 Skrevet 22. juni 2010 Det er det jeg også har hørt:-) Jeg hadde antydning til etterrier jeg heller, men har altså bare født en gang. Nå nærmer det seg termin med andremann og jeg lurer altså på hvilket helvete jeg skal gjennom ETTER fødselen.. he he HI
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #5 Skrevet 22. juni 2010 Jeg har ikke hatt noen pga jeg har bare født en gang, men de jeg har snakket med hadde mensmurringer etter nr 2. Nr 3 og 4 var det så ille at de måtte puste seg igjennom enkelte av dem.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #6 Skrevet 22. juni 2010 som førstegangsfødende hadde jeg helt for jævlige etterrier. Men kun når jeg hadde barnet i fanget mitt og skulle amme! Jeg måtte ringe i den der "nødknappen" på sykehuset flere ganger for at de måtte komme å ta barnet mitt. Jeg klarte ikke å reise meg fra ammestolen og legge han tilbake i sengen. Men smertene forsvant med en gang gutten ble tatt bort. Det er det merkeligste jeg noen gang har hvert med på noensinne! Og jeg visste ingenting om etterrier på det tidspunktet, og trodde noe var alvorlig galt!! Smertene ble gradvis mildere, husker ikke hvor lenge jeg hadde de, men de var ikke helt borte når jeg reiste hjem fra sykehuset, og kom i rykk og napp!
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #7 Skrevet 22. juni 2010 Jeg hadde veldig vonde etterrier etter andremann, hadde etter første også når jeg ammet, men ikke så ille som andre gangen. Gruer meg nå til neste. Men man får jo smertestillende som hjelper godt, så er bare å spørre etter det, og ikke ligge å pine seg for lenge. De er jo like vonde som åpningsriene, bare det er jo ikke en positiv smerte som riene på en måte. Så det gjør det litt verre. Man vil jo ikke ha det vondt mer etter barnet er ute, men det må vi nok tåle litt av ja!
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #8 Skrevet 22. juni 2010 Fikk etterrier med førstemann jeg,våkna mitt på natta (ca 5 timer etter fødsel) var som sterke menssmerter,men gikk over dagen etter.
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 22. juni 2010 #9 Skrevet 22. juni 2010 Be om smertestillende med en gang etter fødsel og ligg på magen mest mulig:) Da stimulerer man livmoren til å trekke seg sammen fortere.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #10 Skrevet 22. juni 2010 Ja har fire barn og etter nr 2 var de værst...Men jeg var ikke forberett på disse og var mye mer sliten i forkant av denne fødselen av ulike grunner så det kan være grunnen...Men fikk smerte stillende på sykehuset som hjalp...
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #11 Skrevet 22. juni 2010 Har ett barn som ble tatt med keisersnitt. Jeg hadde rier før keisersnittet, men etterriene jeg fikk på natta var hundre ganger verre. Jeg fikk morfin for å takle smertene, jeg var nær besvimelse av smerte. Dagen etter hadde hele livmoren trukket seg sammen til under navlen, symfysemålene mine var på slutten av svangerskapet langt over tabellen. Jeg antar at det var det som var så inni h*****es vondt:-)
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 22. juni 2010 #12 Skrevet 22. juni 2010 Etter første var de som disse 6-7 cm riene. Etter andre var de mye mye værre enn noen av fødselsriene. Det skal nevnes at jeg hadde enkle fødsler, og nok har vært litt over gjennomsnittet uheldig med etterriene.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #13 Skrevet 22. juni 2010 Vet ikke om det er vanlig jeg, men jeg hadde keisersnitt, og hadde etterrier i noen timer/en dag? etterpå.. Det var bare som sterke menssmerter for meg. Nå opplevde ikke jeg ordentlige rier da, men det var sånn det var for me. Etterriene er vel at livmora trekker seg sammen, er det ikke?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #14 Skrevet 22. juni 2010 Huff, dette var ikke mye oppløftende :-(.. men, men, bedre å vite enn ikke.. Tusen takk for svar:-) HI
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #15 Skrevet 22. juni 2010 Kan ikke huske at etterriene var så ille. Har født 3 barn.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #16 Skrevet 22. juni 2010 Jeg hadde etterrier vær gang jeg ammet.. å de var helt forjævlige Fikk smertestillende osv,men det hjalp ikke så veldig. Var så ille at jeg gruet meg til å amme ungen min
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #17 Skrevet 22. juni 2010 Jeg gikk med konstante "mens"murringer i tre dager etter fødselen. Det var noe inni granskauen jævlig vondt når jeg ammet. Jeg fikk ikke paracet, jeg. Var førstegangs.
Gjest Skrevet 23. juni 2010 #18 Skrevet 23. juni 2010 HI: Trøst deg med at det virkelig ikke er ALLE som opplever etterriene på denne måten. Jeg hadde også etterrier etter KS, men det var også som litt kraftige menssmerter. Jeg husker ikke hvor lenge det varte, en dag kanskje? Og det var verst når jeg ammet, men virkelig ikke noe å klage over!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #19 Skrevet 23. juni 2010 Jeg hadde sterke etterrier med alle tre. De kom mange dager etter fødselen. Med minsten kom de 7 dager etter, og de gjorde noe helt sinnsykt vondt. Var mye værre enn selve fødselen. Men de går jo fortere over, så man står det ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå