Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #1 Skrevet 22. juni 2010 Hva er det?? Jeg blir helt forvirret jeg:/ Og hva er maserier?? Kan de føre til noe?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #2 Skrevet 22. juni 2010 maserier kan gå over til ekte rier, men de kan også stoppe opp. De kan hjelpe på modningen. Kynnere er ikke så veldig vonde og magen blir steinhard. Har hørt at noen kan ha problemer med å skille kynnere og rier i et tidlig stadie. Men ikke vær redd, når riene øker i styrke er det ingen tvil. Hos meg var det uansett ingen tvil. Kynnere strammet magen og det var vondt/ubehagelig i hele magen. Riene satte seg kun i nedre del av magen. Kjennes ut som en knyttneve som vrengte alt som var inni der, men dette var meg kan hende det er helt annerledes for deg :-)
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #3 Skrevet 22. juni 2010 Alle har visst kynnere, selv om jeg ikke merket noe til det før helt på slutten. Jeg er dermed kanskje lite sensitiv for å kjenne kynnere, men slik jeg opplevde de, var de ikke smertefulle, men ubehagelige. Magen ble stram og ukomfortabel. For meg kan kanskje følelsen sammenlignes litt med å ha spist altfor mye, og være stinn og altfor mett.. Skikkelig ubehagelig, uten å være smertefullt. Rier derimot er smertefulle tak i rygg, mage, lår eller for noen, i tilsynelatende hele kroppen. Alle sier at du vil skjønne det med en gang du får rier, men for meg tok det tid før jeg endelig innså at det var rier jeg hadde. Det begynner jo svakt, og tar seg opp etterhvert. For meg startet det med mensmurringer, for så å gå over i tak som kom regelmessig. Da jeg endelig innså at det var rier jeg hadde, hadde jeg 4 cm åpning. Det var vondt før det, bevares!, men jeg følte meg så usikker. Maserier tror jeg er ineffektive rier. De kan være vonde, men ikke såå vonde som ordentlige rier har jeg skjønt. Det er såpass at du ikke får sove, men du trenger ikke puste deg gjennom... De fører ikke til noen åpning, så det er på en måte litt nytteløse smerter. Tror ikke det er godt å vite selv om man har maserier eller ordentlige rier... Nærmer fødselen seg eller? er det derfor du lurer?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #4 Skrevet 22. juni 2010 Takk for svar begge to! Ja, jeg har to uker igjen til termin. Så hadde jeg sånne tak inatt, men vet ikke helt hva det var. Var som sterke menssmerter, vondt i både korsrygg og det strammet seg nederst i magen. Steinhard mage også, akkurat som den pumpet seg opp hver gang jeg pustet, før det slapp taket. Det ga seg uansett i løpet av natta =) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå