Panterjenta85 Skrevet 22. juni 2010 #1 Skrevet 22. juni 2010 Kan noen erfarne tvilling/trilling-mødre fortelle meg litt? Hvordan får man det til? Finnes det tvillingbilstoler? Tenker egentlig spesielt om man har en liten en og så plutselig får tvillinger etterpå. Og så sovner alle tre i bilen. Man kan jo ikke bære alle bilstolene på en gang. Og man kan jo ikke gå fra en av de små mens man går inn med to. Hadde vært praktisk om det fantes tvillingstoler iaffal, men det blir kanskje ikke like sikkert for barna. Og hvordan gjør man med handling? Man kan jo ikke ha en handlevogn når man har tvillinger. Eller bare lar man mannen handle hele tiden? Men da lir man total isolert? Regner med at de får noe av den samme soverutinen, men det blir jo mye jobb? Har man lenger permisjon når man får fler på en gang? Og tar man permisjon sammen da? Og hva hvis man er alene? Hvordan får man det til?
MintCondition Skrevet 22. juni 2010 #2 Skrevet 22. juni 2010 Nå har ikke jeg tvillinger, men har venner med tvillinger. De hadde en på 2 i tillegg, da de minste ble født. - tvillingbilstoler fins ikke. Sovner barna i bilen så bærer man dem inn, en etter en. Da må man nødvendigvis gå fra bilen i mellomtiden, men det tar da stort sett bare et par minutter, og bilen kan jo låses -handling; man har med tvillingvogn og handler ikke i store kvanta, med mindre man etterlater ungene hjemme hos far og drar på shopping alene - man får noen uker ekstra permisjon, men ikke kjempemye. Mannen får også utvidet fedrekvote. Man har allikevel ikke mer permisjon sammen enn man har med enlinger. Tvillinger er UTEN tvil mye jobb ja...hehe. Tør ikke engang tenke på hvordan det er å ha tvillinger som aleneforsørger
Panterjenta85 Skrevet 22. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. juni 2010 Kjenner til et par alenemammaer hvor en av de har tvillinger. Skjønner virkelig ikke åssen dagene går rundt!!
tiamor Skrevet 22. juni 2010 #4 Skrevet 22. juni 2010 Har man tvillinger betyr det at må være to voksne stort sett hele tiden.. Vi har tvillinger på to år, og med hånden på hjetet; Det er null problem!!i stor koser oss. Fantastisk moro, rett og slett. Mannen min og jeg er 100% likestilt i hjemmet. Vi drar aldri ut med de alene. Er alltid to når vi handler og går tur.Må ærlig innrømme at vi handler skjelden med ungene. Når de var mindre tok vi alltid hver vår bilstol. Var jo selvfølgelig ikke noe problem å gå tur med de alene når de var små og lå i vogna. Men nå må vi alltid være to. De løper alltid hver sin vei, og de har ikke tålmodighet til å sitte lenge i vogna. Men du kan gange alt med to i forhold til å ha en unge. MÅ le når noen sier de er slitne og BARE har en unge.. hehehe.. Man må alltd bytte to bleier, lage dobbelt opp med mat, kle på to unger etterhverandre, dobbel tannpuss, legge to i senga, sette to inn i bilen (kan være skikkelig pes om morgenen hvor jeg ofte er alene..) Men DOBBELT så moro!!! Vi ler utrolig mye:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå