Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #1 Skrevet 22. juni 2010 Eksen min har fått en samboer som er veldig stor... datteren hennes også... Jeg er redd for at ungene mine skal bli foret med mye søppel under samværet. De har bare vært sammen med henne og datteren èn helg hittil, og da gikk det i masse,masse fet usunn mat. Jeg er absolutt ingen hysterisk mor, og føler ikke helt at jeg kan si noe heller. Dama er hyggelig nok hun. Men merker dette med maten plager meg, spesiellt nå når de skal være mye sammen med dem i sommer. Eksen min er et matvrak selv, så nå når han har en dame av samme kaliber er jeg redd for at ungene mine skal legge på seg....
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #2 Skrevet 22. juni 2010 Slik jeg leser dette innlegget, så virker det på meg som om du er opptatt av å ha et sunt og bra kosthold. I tillegg tolker jeg det slik at du har hovedomsorgen for barna, siden du skrev at de bare har vært sammen med henne en helg til nå (men mulig jeg tar feil her...?). Dermed tenker jeg at du vil sørge for god, sunn mat mens de er sammen med deg, og at det dermed ikke vil bety verdens undergang om de får mat som ikke er fullt så sunn når de er sammen med far...? Og tar det helt av, så kan du jo evt ta det opp med barnefar kanskje? Begge foreldrene har jo rett til bestemme hva som skal skje med felles barn. (men skjønner jo at jeg kanskje er naiv her, har jo ikke barn selv og har således i alle fall ikke prøvd å skulle dele ansvar for oppdragelse ved et brudd før...)
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #3 Skrevet 22. juni 2010 Hvor ofte er barnet til faren og den nye dama da? Annenhver helg og ferier? annenhver uke?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #4 Skrevet 22. juni 2010 Skjønner deg veldig godt! Jeg har kjempet en liknede kamp med svigermor, som forsåvidt gir barna ok mat, men unødvendig mye og ofte. Mens man kan si ifra til svigermor da hun ikke er barnets forelder, er det kanskje vanskeligere å si ifra til en pappa. Synes alikevel du skal ta det opp på en saklig og respektfull måte. Sett dere ned sammen og snakk om det. Du vil jo dine egne barns beste, og da må du tåle slike små ubehageligheter innimellom.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #5 Skrevet 22. juni 2010 Er du samme persom med overvektig nabo ?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #6 Skrevet 22. juni 2010 hvem da? ikke jeg som svarte sist anonymt iallefall. Eller mente du hi? jeg har vel ingen overvektige naboer som jeg kan huske nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå