Gå til innhold

trenger hjelp ang studie og graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:-)

Er så dum at jeg planlegger å bli gravid samtidig som jeg studerer jeg.Har vært uten pilla i tre uker nå.Håper at det skjer no fort.

Har tenkt å ta helsearbeiderfag vg2 på nettstudie.tenkt å ta det på deltid,et og et halvt år rundt der.

Hva skjer om fødselen blir på våren da,og studiet kanskje er ferdig i september?trenger jo foreldrepenger lenger en det.I hvertfall til ungen er ett år.

Håper noen kan svare:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må du vel i jobb så fort skolen er ferdig. Kjenner en som måtte det fordi hun ikke hadde rett på noe lengre enn 3 mnd etter fødselen. Hun klarte seg fint hun, fant en dagmamma til gutten og gikk i jobb rett og slett.

Skrevet

Jeg studerer på høyskolen og fant ut at vi skulle ha en til..så da var det ikke stort annet å gjøre enn å ta permisjon fra studiene for å jobbe meg opp barselpenger.

har ikke tenkt å måtte gå ifra en 3 mnd gammel baby og tar heller opp igjen studiene august 2011.

Men det som (ikke) funker for meg funker sikkert for andre som fks dagmamma løsningen.

Om du har muligheten og studiet ikke varer så altfor lenge haster det sånn at du ikke kan vente til du er ferdig?

Skrevet

Jeg venter barn nr 2 som student på høgskolen, studerer frem til termin og har full permisjon etter det, får det samme som jeg vanligvis får i stipend og lån, utdelt som stipend.

Mulig det er litt andre regler for vg. utdanning

Anbefaler å lese på gravid og student forumet her + sjekke lånekassen:-)

Skrevet

Glemte å skrive at jeg har termin 4mnd før studiet er ferdig, men at det ikke har noe å si , fremdeles rett på ett års permisjon:-) Føder man derimot rett etter at studiet er ferdig er det værre, da har man ikke rett på fødselsstipen og ikke opparbeidet seg rett på penger fra NAV.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...