Gå til innhold

Barneklær i USA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søstra mi er i USA nå, hva er bra å kjøpe med. Hvilke merker er billige? Noen med erfaringer? Tenker da på barneklær.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ALT er billig i USA! Og de har uuuutrolig mye fint!!

Når du spør om hvilke merker som er billige: ALLE! Går hun på store oulets kan hun handle Ralph Lauren etc kjempebillig (typ 100kr for en kjole), Nike, Northface osv osv

Er du ikke så opptatt av at det må være merkeklær kan jo søsteren din gå på Walmart, Target, JcPenneys, Sears, Kohls osv og handle mye fint til en billig penge :-)

Skrevet

En ting til: Størrelsene går etter alder, og de samsvarer ikke akkurat til norske barn. Husk at man må kjøpe noen "år" eller mndr opp i str.

Feks datteren min på 8 bruker 10-12, sønnen min på 10 mndr bruker 18-24mndr.

Skrevet

ugg..jeg synes det er så mye stygge klær i USA... iallefall på butikker som Kohls, Walmart, Target og JcPenneys. Dårlig kvalitet er det også.

Noe fint har de på Old Navy. Og ellers kommer man over små butikker som har noe fint. Jeg synes nå ikke det er så mye fint her jeg da. Kjøper helst klær fra Norge.

Skrevet

Gap har også noe fint.. Du bør kikke på internett for å se hva de forskjellige butikkene har.

Skrevet

15:54 du vet virkelig IKKE hva du snakker om!! I USA har de ALT!!! Masse flotte barneklær, i god kvalitet til bra priser!!

HI, ikke bry deg om 15:54, hun vet virkelig IKKE hva hun snakker om!!

Alle de butikkene hun over her nevner har masse fint :-)

Vi snakker om et land med over 250 millioner mennesker, og si at "de har ikke fine klær og det er dårlig kvalitet" er bare piss!

Skrevet

Gap, Old Navy og Gymboree:)!!!! Er superfornøyd med alle merkene. Veldig bra kvalitet på Gymboree og Gap, og ganske bra på Old Navy. De er billigst og de har sååååå mye fint! Jeg kjøper på nett og har venner som handler til meg når de er i USA.

Skrevet

Sa jeg ikke bare at jeg selv ikke synes de er fine? Var iallefall det jeg mente å si. Jeg sa at jeg synes de butikkene du nevnte ikke har så mye fine klær, og det står jeg fast ved. Det er klart det finnes fine klær i USA.

Har funnet noen fine kjoler på Kohls og Target, men synes ellers det er mye stygt på disse billig-kjedene. De går jo i stykker etter få vasker også.

Ikke for det. Barna mine bruker mye klær fra disse butikkene, pysjer, hverdagsklær etc, men skal jeg kjøpe fine klær til dem handler jeg andre steder. Det er ikke så stor forskjell på prisene på billigkjedene og de finere butikkene heller og det er jo alltid salg.

Som sagt synes jeg Old Navy og Gap har endel fint (av de store kjedene).

Skrevet

Må for all del ikke glemme Osh Kosh, utrolig bra kvalitet.

Childrensplace derimot er stikk motsatt, de går jeg alltid forbi.

Ellers er jeg veldig glad i Tommy Hilfiger, men der er str stooore, må alltid gå ned et år kontra omvendt på andre merker.

Og Gymboree er absolutt blant favorittene av dem alle.

Skrevet

og Pumpkin Patch. De har mye fint

Skrevet

Errmm de er billige butikker og er ikke kjent for å være fine. De er kjent for å ha greie klær til lave priser.

Tror ikke de fleste fra Norge trenger å handle på nettopp Walmart eller Target, har nok bedre råd enn det.

Skrevet

Det er liksom lite vits å komme hjem fra USA med handlekurven full av klær man kunne kjøpt like billig, men finere på Cubus...Det som er fint med å handle ting fra USA er vel å få tak i noe som er mye dyrere i Norge. Feks camera, elektronikk, merkeklær etc.

• 1 måned senere...
Skrevet

Ralph Lauren, Janie & Jack, og Pottery Barn Kids har mye lekkert, men er dyrere (blir som norske priser tenker jeg). Ellers synes jeg Target kan ha mye fint, Kohls ogsaa - hvis man leter litt! Der er det jo veldig mye billigere. Jeg har endel topper fra Target some jeg sover med, utrolig bra holdbarhet (vasker dem hele tiden!) saa jeg vet ikke helt hva hun som sier at de blir odelagt etter en vask har kjopt der. Walmart ville jeg kanskje hold meg borte fra (personlig preferanse..). Paa TJMaxx kan du finne designer klaer til en utrolige billig penge (maa bare lete litt der og noen ganger! ;)).

Haaper dette hjalp litt selvom det ikke var saa mye nytt! :)

ps: Abercrombie har mye fine klaer til litt eldre barn, men igjen, dyrere.

Skrevet

Hei hei!

Jeg bor i USA men bestiller klær fra Danmark eller Norge jeg da. Er ikke så glad i stilen her, og synes ofte klærne er uanvendelige og upraktiske. Men mulig utvalget hadde vært bedre om jeg bodde i en større by.

Får derimot mye USA klær fra svigermor. Hun handler mye på Target og Kohls. Noe pent, men Norden er best:-)

Skrevet

Jeg har bodd leeeenge i USA, men har ikke mye erfaring i barneklærshopping, siden vi arver alt.

Men jeg har litt erfaring fra handling av klær til meg selv og andre ting fra noen av de kjedene som er nevnt.

Hvis du er kjempegira på å handle veldig billig, uavhengig av stil og kvalitet, er Wal-Mart bra. Kvalitet og passform er ikke noe å rope hurra for, og mye er dekket av pop-idoler.

(Men de selger et merke jeg liker, George, som har mye søte kjoler etc. for små barn.)

Target er vel litt bedre, i hvert fall stilmessig, samme med Old Navy.

Gap er dyrere, men de har mye fint.

Og det var det.....

Skrevet

Forresten synes jeg klesstørrelsene på barneklær stemmer ganske bra. Datteren min er riktignok bare halvt norsk, men det virker som om hun er ganske midt på treet når det gjelder størrelse for alder, også i Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...