Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #1 Skrevet 22. juni 2010 skal ta medisinsk abort i morgen, og fikk derfor første pille i går...har ikke merket no etter at jeg tok den.. trodde man skulle begynne å blø?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #2 Skrevet 22. juni 2010 Jo, det skal blø. Jeg har tatt medisinsk abort to ganger og har blødd helt sykt mye begge gangene... Men jeg stusser litt for du sier du tok den første pillEN i går...?? Jeg har alltid fått beskjed om å føre TO piller inn i skjeden samtidig. Og så har jeg fått med to ekstra som jeg skulle føre inn dagen etter hvis det ikke skjedde noe. Den første gangen skjedde det definitivt noe den samme kvelden som jeg hadde ført inn de to første pillene. Jeg hadde så vondt at jeg holdt på å krepere fullstendig. Det føltes som om alle musklene i underlivet og magen trakk seg sammen til en klump som noen tråkket manisk på. Helt sykt vondt. Og jeg blødde masse. Både friskt blod og store kaker med levret blod og andre unevnelige ting. Den første gangen blødde jeg i 3-4 dager mener jeg. Den andre gangen (helt nylig) blødde jeg litt etter de to første tablettene, men det kom aldri liksom helt i gang, så jeg tok de to andre også og da satte det virkelig i gang. Blødde like sterkt som første gang, med like mye unevnelige ting, men i hele 7 dager før det dabbet noe særlig av. Har fremdeles litt spotting, og nå har det gått 9 dager. Har du tatt pillene på riktig måte tro? De skal føres så langt opp i skjeden som du får til, og for all del IKKE svelges...
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #3 Skrevet 22. juni 2010 Man får jo først en pille på sykehuset som dreper fosteret. Denne blør man ikke etter. Man begynner først å blø etter at man satt inn pillene i skjeden. De setter i gang sammentrekninger. Det er sikkert de du skal sette inn i morgen..
kitty litter Skrevet 22. juni 2010 #4 Skrevet 22. juni 2010 JA; ABSOLUTT!!! jo mer, jo bedre... De som tar abort BØR BLØ IHJEL!!!!!
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #7 Skrevet 22. juni 2010 Nei, du er vel ferdig med overgangsalderen, ja. Du har holdninger som en 80 åring ihvertfall.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #8 Skrevet 22. juni 2010 Det er ikke alle som begynner å blø etter første pille. Jeg har tatt de pillene 2 ganger i forbindelse med MA'er. Den ene gangen begynte jeg å blø etter at jeg fikk den første pillen, andre gangen begynte jeg først å blø ca 2 timer etter jeg hadde tatt de siste pillene
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #9 Skrevet 22. juni 2010 Æ tok en slik medisinsk abort en gang.... og da fikk æ en eller to tabeletta på sykehuse som æ spiste og dæm va før og stoppe at fostre fortsetta og utvikle sæ. T bake etter 2 daga og blei lakt på et amma rom med ei anna dama men bak forhang og vi fikk begge innført 2 tabeletta i skjede og lå sån i ca 30-60 min før det bynte å blø og da blødde det masse. Etter nån tima kunne vi dra hjem fra sykehuse.... så du må nok vente t du har fått de andre pillan før du bynne å blø... Lykke t.
Gjest Sauen og ungene Skrevet 22. juni 2010 #10 Skrevet 22. juni 2010 Neffi: Nå vet nå vel du ingenting om HI's situasjon. Det kan være hun skal gjøre dette i forbindelse med MA, eller at fosteret har så store skader/misdannelser at det ikke er forenlig med liv. Og om hun tar abort fordi hun ikke ønsker barnet er det vel heller ikke din sak. Syns du bør holde fingrene fra tastaturet innimellom, altså. Er ikke du sykepleier? Sier du sånt til pasientene dine også om de nevner at de tidligere har hatt en abort? Håper jeg aldri kommer borti deg i helsevesenet ihvertfall. Du bør være forsiktig med hva du sier i jobbsammenheng, du kan vel miste tittelen din om du krenker folk på den måten vil jeg tro.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #11 Skrevet 22. juni 2010 Jeg fikk også første tablett på sykehuset i går, og skal ta 4 tabletter i skjeden i morgen tidlig. Den første tabletten tar livet av morkaka og gjør livmoren mykere og klar for Cytotec tablettene som du skal ta i morgen. Noen begynner å blø allerede etter første pille, jeg gjorde det. Men fosteret mitt var dødt, og kom ikke ut på egenhånd. Hvis ikke alle restene er kommet ut vil du få kramper i magen i opptil 6 timer fordi kroppen skal presse ut fosteret. Og det er vanlig at man blør mye, fra 5 dager - 3 uker er det vanlige.
Lunapuna1985 Skrevet 22. juni 2010 #12 Skrevet 22. juni 2010 Dette var mitt innlegg, uvant å måtte huske på å huke av anonymknappen...
kitty litter Skrevet 22. juni 2010 #13 Skrevet 22. juni 2010 Du sauen, du sauen, du sauen....Du kan ikke være spesielt smart dersom du tror jeg sier noe slik til mine pasienter, eller venninner for den sags skyld...Selvsagt gjør jeg ikke det, dessuten jobber jeg på sykehjem hvor 50 % av pasientene mine er over 90 år og er garantert like mye i mot abort som jeg er, selvom jeg aldri har diskutert dette med de selvsagt...
Gjest Sauen og ungene Skrevet 22. juni 2010 #14 Skrevet 22. juni 2010 Tar det ikke som en selvfølge, så høyt du skriker hver gang det er snakk om abort. Om du syns det er en selvfølge å skåne venninner og pasienter for slike sårende kommentarer, hvorfor er det da greit å si slikt til mennesker over nettet? Er det greit å komme med kommentarer om at folk bør blø ihjel og brenne i helvete, bare fordi du ikke kjenner dem IRL, og slipper å se dem i øya mens du sier det?
Rampongi Skrevet 22. juni 2010 #15 Skrevet 22. juni 2010 Neffi; Hva i alle dager skal jenter som mister sine spirer gjøre da, om det døde fosteret ikke kommer ut av seg selv? Dette regner jeg med du har lært noe om, og om du ikke har lært noe om dette, så hold deg for god får sånne kommentarer. Du trenger ikke å komme med sårende kommentarer her inne. Jentene som må gjennom dette trenger den støtten de kan få. Gå å gjem deg!
kitty litter Skrevet 22. juni 2010 #16 Skrevet 22. juni 2010 Såvidt jeg kan se er det flere i denne tråden som har tatt abort flere ganger og ja da tviler jeg fatisk på at de har hatt MA alle sammen... Det tas tross alt 15000 provoserte aborter i Norge hvert år.. Så ja jeg DRITER faktisk i om jeg sårer noen her på nett som har valgt å ta en provosert abort...
Gjest Sauen og ungene Skrevet 22. juni 2010 #17 Skrevet 22. juni 2010 Ja, jeg har jo forstått at din manglende empati (og manglende forståelse for at dib-brukerne er like ekte mennesker som dine venninner og pasienter) på dette området ikke kan diskuteres, så vi kan vel like gjerne bare la det ligge der.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #18 Skrevet 22. juni 2010 Åh... Det var derfor jeg stusset med andre ord. Mine fostere var jo døde allerede når jeg tok mine medisinske aborter. *går et lys opp her* Da stemmer jo hele den der ta-en-pille-først-greia. Og Neffi, lengre ned her: Drit i oppføre deg som en idiot. Du vet INGENTING om hvorfor folk gjør dette, så hold kjeft og bry deg om dine egne problemer (som helt tydelig er veldig store). Hilsen første anonyme som svarte i denne tråden.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #19 Skrevet 22. juni 2010 DRA TIL HELVETTE NEFFI HÅPER DU MISTER LISENSEN SOM SYKEPLEIER Du er fan ta meg så jævla feig som sitter her på nett å spyr ut av deg dritt som dette, mens "du skåner venner og pasienter". Du er jævla tøff så lenge du kan skjule deg bak en nick på nett. Siden du postet denne "alle som tar abort bør dø"-svaret ditt så tidlig som du gjorde, så går jeg sterkt ut fra at du gjorde det på grunnlag av MIN post om mine erfaringer ifbm med mine to aborter. Jeg kan fortelle deg at de var absolutt ikke verken provosert eller selvvalgt. Og hva vet du om hva som er årsaken til at HI ønsker å ta abort. Drit og dra, og hold meningene dine for deg selv! Hilsen aller første anonym i denne tråden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå