Gå til innhold

Barnevogn politiet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser her inne at det er viktig å skjelle ut/si i fra til foreldre hvis de gjør noe som strider mot barnevogn politiets regler. For deretter melde alt dette til barnevernet.

Reglene jeg snakker om er pledd forran vogna, snu barnet i bilen før det er 4 år, dusje naken sammen med barnet, ta seg en øl når man er gravid/barnet sitter i nerheten, kjøpe usunn mat osv, osv.

Har noen av dere tenkt over at det kan være årsaker dere ikke kjenner til som er grunnen til desse tingene?

Barn kan ha solallergi. Teppet ligger på i 5 min til barnet har sovnet sammtidig som foreldrene hele tiden kontrolerer temperaturen.

Foreldre prioriterer sikkerheten til alle barna i familien og velger heller en nyere sikkrere bil som det desverre ikke er plass til at 3 åringens sete er mot kjøreretningen.

Øllet kan være Clausthaler.

Det er denne butikken som er nermest og dermed passer best til å kjøpe inn barne tv godter sammen med barnet.

Osv, osv...

Husk på at størsteparten av oss foreldre får barn vi er villige til å offre livet for. Vi har ikke satt dem til verden ene og alene for å risikere livet dere.

Når det da kommer forståsegpåere og skjeller meg ut for at jeg koser meg med en clausthaler i sommervarmen sammtidig som jeg prøver å dempe belysningen for barnet mitt de fem min det tar før hun sovner så blir jeg meget provosert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det heter barnevognpolitiet

Særskriving!!! [Orddeling]

Når skal folk lære???? På norsk deler vi ikke sammensatte ord.

Skrevet

Kunne ikke sagt meg mer enig! Alt dette pisset som "nymotens" mødre kommer med er bare tull!!!! Tenk hva folk gjorde før i tiden!! Ser ikke at foreldrene deres har noe skader fordi mor røykte gjennom hele svangerskapet eller drakk hver lørdag!

Idioti alt dette oppstyret! Folk kan han sine egne meninger, for all del! Men ikke kom her å fortell meg at ungen min kommer til å stryke med fordi vi går på mc donalds av og til osv! Blir så lei og frustrert! Leser jeg en tragisk overskrift, gidder jeg ikke lese! Det burde ikke andre gjøre heller! Blir så provosert!!!!!!

Skrevet

del er vi ikke sam men satte ord på norsk? :D

Skrevet

Når du skriver slike innlegg går du automatisk ut fra at de som klager i slike tråder er de samme, altså at de bryr seg om alt dette, og da tar du fei. Du kan drikke så mye øl du vil for meg, du kan godt dekke barnevognen med teppe og du kan fint fylle vogna med snop for min del. Derimot er bilsikkerhet noe jeg bryr meg mye om, og jeg kan ikke se en eneste grunn, om så du har verdens sikreste bil, til å snu barna før de er 4 år. Jeg ønsker ikke at uskyldige barn skal måtte leve med økt risiko for alvorlig skade eller død ved en bilulykke fordi de har dumme foreldre. Derfor er dette noe jeg skriver mye om her på DiB. Så kall meg gjerne en forståsegpåer, jeg vil heller være det enn en som gambler med mine barns liv.

Skrevet

heller ikke visst ungen spyr som en gris i bakovervendt sete, og hyler så sjåføren blir distrahert?

Skrevet

mente selfølgelig ikke å gamble med ungenes liv, for all del, men det ER faktisk noe i det HI sier her..

Skrevet

Slik er det å leve i 2010.

Vi får stadig høre at barnet vårt skal komme i en alvorlig trafikkulykke.

Vi kommer også til å falle av sykkelen og lande på hodet.

Skrevet

Da får man teste ut diverse midler mot kvalme eller faktisk la være å kjøre bil. Enkelte ting gjør man bare ikke, og å kjøre bil uten optimal sikring er en av dem, etter min mening. Jeg skulle likt å si at det er dine barn, gjør hva du vil med dem, men det er dessverre barnet som lider ved en ulykke så jeg kommer alltid til å kjempe for best mulig sikkerhet for barn. En gang, i nær framtid, vil det bli påbudt å sikre barna bakovervendt fram til 4 år, slik det er i Sverige. Hva gjør du da? Da har du faktisk ikke noe valg. Helt utrolig at det faktisk må et påbud til før folk tar til vettet. Da sikrer de barna sine, ikke fordi det er det beste for dem, men fordi de MÅ. Det er så ufattelig. Man skulle tro at folk gjør det som er best for barna sine uten å få loven dunket i hodet.

Skrevet

Til deg over her, som ikke snur barnet før 4 år.. Det kan ikke bare gå på alder. VI har en gutt som ble snudd før 4 år. Og da han var 4 år hadde han lengden til en på 6 år.. LItt dårlig plass kan du trygt si.

Skrevet

Selvsagt går det mest på høyde, men det er uvanlig at en fireåring er så høyt, så du skjønner jo like godt som meg at dette ikke er en problemstilling de fleste foreldre møter på.

Skrevet

vi kjører minst mulig, men av og til MÅ vi faktisk, og vi har prøvd alt som kan prøves ut ved kvalme! faen, jeg blir så irritert av sånne folk som deg.

Skrevet

og nei, slik er det ikkje i sverige...svigerinnen min bor der, og hun snudde sete før ungen var 3

Skrevet

Ja, det skjer, har skjedd og kommer til å skje. Men de som falt av sykkelen og ikke hadde hjelm og derfor døde, de hører vi jo ikke noe fra. Derfor blir det et veldig skjevt bilde av hvor farlig det er å sykle uten hjelm for det er bare de som hadde flaks som er her og kan si det.

Skrevet

når foreldre pakker et tova ullteppe over hele inngangen til barnevogna tviler jeg på at barnet har "solallergi", trenger ikke ull til det...

Skrevet

Hva med å kjøpe en parasol til barnevognen så kommer det ikke sol inn til babyen... det har jeg gjort og det funket like bra som teppe for å gjøre det mørkt. Men jeg mener også det er greit med teppe forran i den tiden man skal få ungen til å sovne. Det finnes jo ventiler i de fleste vogner slik at det skal være god luftsirkulasjon om man ønsker det.

Jeg har sagt min mening om det med bilseter før. Unnskyld meg, men krasjer du i 80km/t så er du og barna død uansett hvilken retning setet er i. Bilene blir smadret! Dette kommer fra en som har vært i bilulykke før og vet hva langt mindre fart kan forårsake! Det viktigste i en bil er bilbelte!! Hadde ikke jeg hatt det på meg det som barn så kan vi snakke om en sikker død.

Det forstyrrer førere med spyende og skrikende barn, barna kan ha det trangt, bilen er ikke alltid stor nok til forovervendt sete og seriøst, det får være opp til hver eneste forelder å velge selv hva som er best for dem uten å få høre at de er dumme og uvitende folk som vil utsette barna sine for en potensiell død dersom de krasjer mot noe motgående.

Har man mulighet til å bruke forovervendt sete så er det alle tiders! Men ikke døm dem som IKKE KAN!

Jeg er enig med HI jeg altså. Man vet ikke alltid hva man dømmer folk etter.

Skrevet

Kan man ikke dusje naken med barnet sitt?

Er dette "ulovlig" også?

Både jeg og mannen dusjer nakne med datteren vår ...

FyAmei...

Skrevet

Får ha på dere klær.Helst mest mulig slik at datteren deres ser minst mulig kroppsfasong:p D værste som kan skje er dette: Datteren til en kompis av samboeren dusjet med faren sin og da sier hun dette " pappa, koffor har du hale?".

Nei, dusjer naken med sønnen vår vi å..

Ang. forovervendt/bakovervendt barnesete:

De fleste kollisjoner skjer ved at noen kjører på dere bakfra..Da er det faktisk lurest at ungen sitter forovervendt.

Har selv guttungen bakovervendt,men det er vel sp.mål om tid før vi må snu tenker jeg..

Skrevet

Det er nok riktig, MEN slike kollisjoner foregår i liten fart og har svært sjelden personskader, selv på usikrede personer...

I front mot front er ungen DØD !! Your choice!!

Skrevet

Hvem sier at ungen er død?.De fleste overlever;)

Men nå skal ikke jeg sitte her å krangle. Folk er forskjellige og takk og pris for det.

Uansett: Smeller det så smeller det og til slutt har det lite å si om vi sitter forovervendt, bakovervendt eller på siden. Hovedsaken er uansett at vi skal bruke bilbelte.

Skal vi uroe oss over alt som kan skje så får vi angsanfall hele gjengen. Forebygging er bra, men for all del: Ikke heng dere oppi absolutt alt. Til syvende og sist er det ikke vi som bestemmer hva som skjer

Appropo dette: husker mamma fortalte meg hvordan bilstolen var da storebroren min var liten. DET er til å grøsse av det. Der satt han med en reim over midja og bilstolen var "festet" i en slags hanke over baksetet (null festing med andre ord). Hadde de kræsja da så hadde barnestolen flydd rett i bakvinduet, men det var måten de festa unger på tida der.

Skrevet

Vel, da var det også myyyyye mindre biler på veiene og dårlige veier der noe særlig fart ikke var mulig. Det var rett og slett ikke så viktig med bilsikring før, fordi bilkjøring ikke var farlig, sammenlignet med idag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...