Gå til innhold

Da har jeg vært på vekstkontroll!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å lille jenta mi ble estimert til ca 4kg ved termin... Er 36+4 idag

Nå lå hun på 3200g... Og hadde normalt hodeomkrets!! YEY! :D

Så da blir hun ikke så ille som jeg fryktet! Å jm fortalte meg at jeg hadde ingen grunn til bekymring når det kom til fødselen, siden jeg hadde fått en som var større enn dette! Jeg er lettet å nå gleder jeg meg!!

Klemmer til alle!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra da. Godt å vite at man ikke går å bærer på en kjempebaby. De skal jo ut også:) Jeg har det motsatte problemet: var også til vektskontroll i går siden symfysemålet mitt ikke har vokst de siste ukene. De estimerte en vekt på bare 2600gr, og jeg er 39+6 i dag... Vet ikke helt hva som er verst; å få en veldig stor baby, eller en veldig liten...

Skrevet

Det snakket jeg med min mann om idag etter kontrollen, å vi kom iallefall fram til at det måtte være bedre med litt stort barn enn et veldig lite barn, for da tålte de mer fant vi ut...

Men det er vell forskjellige meninger om dette...

ifølge jordmoren der kunne jeg føde barn på 5 kg uten problemer... Men det har jeg LITE lyst til du! hehe

Skrevet

Heisann, jeg har også vært på ul i dag. Gutten min ble også estimert til ca 4 kg ved termin. Nå var han på ca 3300 og hadde også normal hodeomkrets:)) Jeg er 37+0 i dag..

Jeg synes kanskje dette er litt stort, men det er vel kanskje ikke unormalt å føde en gutt på nærmere 4 kg. Uansett så har jeg gitt meg selv sukkerforbud fram til fødsel slik at han ikke blir unødvendig mye større;))

Skrevet

hei du! Så morro at vi ligger omtrent på det samme :o)

Guttene blir jo som regel litt større enn jentene sa JM til meg idag... Men nå har jeg født en på 4550g fra før, så 4kg vet jeg at jeg klarer...

Første jenta mi var på 3860g, så hun regnet med at denne jenta ble 3950g- 4150g så hun sa 4kg... :o) Noe som er HELT greit!

Var morro å se hjertet og hodet hennes, selv om det er litt over 3 uker igjen, så håper jeg hun kommer før termin! :o)

Når har du termin?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...