Gå til innhold

Har født! (lang..)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hele begynte tirsdag den 15. kl 13.30 gikk vannet, i små doser. Ringte føden å de ville ha meg inn på sjekk. Kom inn der å satt med ctg reg i 30min før jeg ble sendt hjem i påvente av rier. det tok ikke lang tid etter jeg kom hjem før jeg kjente mensensmerter i ryggen. De tok seg veldig opp! Ville være hjemme så lenge som mulig så jeg prøvde gjøre ting for å få tiden til å gå. I 12 tiden den natten gikk jeg i dusjen, å det gav ekstrem effekt! Kl 0100 satt jeg i sofan å vrei meg i smerte å måtte inn. Hadde da 5cm når de sjekka meg. Alle fødestuene var opptatt så jeg ble lagt inn på et vanlig rom. Pusta å pesa meg igjenom riene å klemte handa til bf flat.... ca kl 0500 fikk jeg endelig føde stue.. da de sjekka meg da hadde jeg 8cm! (fortsatt hadde jeg ikke tatt noe smertestillende! yoga pust redda meg!) men ved 8cm er det vondt... fikk da akupunktur å lystgass.. helt ærlig var det et smertehelvete i 2.5time før pressriene kom.. noe som var en enorm lettelse:D følte smertene ble borte på en eller annen merkelig grunn.. 2timer med pressrier trengte jeg før lillegutt var ute.. var ekstremt sliten å ble satt på drypp siste halvtimen for å få fart på riene igjen.

16.06. kl 09.29 ble vårt lille gull født, 3900gr å 50cm lang. Hodeomkrets på 35:) Å så klart helt perfekt!

Nå koser vi oss hjemme etter 5lange dager på barsel. Ekstra legesjekker for de fant en liten bilyd på hjertet hans, men heldigvis var det ingenting. Pluss at han bare gikk ned i vekt.. Klarte få han opp til 3550gr før vi dro hjem, nydelig:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer så masse :)

Skrevet

Gratulerer så mye, så fint at alt står bra til med gutten din da:-) Kos dere.

Skrevet

Gratulerer så masse!

Skrevet

Gratulerer med den lille:) Klarer nesten ikke vente til å få baby selv igjen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...