Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra jeg fant ut at jeg var gravid 3+5 og frem til ca uke 6 så gikk alt egentlig helt greit, men så kom kvalmen. Og den slo skikkelig inn!

Jeg har gått ned 2 kg fordi jeg ikke får i meg noe særlig med mat, og er kvalm døgnet rundt.

Gikk å hangla på jobb i flere dager før jeg og sjefen ble enige om at jeg skulle få meg en aktiv sykemld. Jeg fikk det forrige tirsdag, da var jeg 7+5 og har vært hjemme siden fordi jeg er så dårlig.

Men det virker som at sjefen er litt småsur på meg. Når jeg ga beskjed de første dagene at jeg ikke kom så var det helt i orden og god bedring og alt, men etterhvert så fikk jeg ikke noe svar engang.

Det var jo hun som rådet meg til å få sykemld, da kan hun ikke bli sur for at jeg ikke kommer? Jeg er jo ikke akkurat syk sånn sett, jeg har jo en veldig god grunn til å være hjemme.....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler ikke at jobben er sure selv om jeg nå er sykemeldt, men jeg har uansett dårlig samvittighet fordi at jeg er borte fra jobb. Vet at når jeg er borte må de skaffe en vikar i mitt sted..regner med det går i orden, men det beste er jo å ha stabilitet i personalet.

De har ingen grunn til å være sure, graviditet er en naturlig del av livet. Du har god grunn til å være hjemme, slapp av og tenk på deg selv og babyen:-)

Skrevet

Det er så få ganger i livet man er gravid og man har faktisk ikke bare ansvar for seg selv men også det lille barnet inni seg. Dersom mor har det bra har barnet det bra. Det er lett å få dårlig samvittighet mtp jobb, men jobben skal faktisk ha rutiner og backupløsninger på plass dersom folk blir syke. Man kan ikke styre det - er man syk så er man syk! Kjipt at det går ut over andre ansatte, men neste gang er det du som må stille opp pga at noen andre er syke. Sånt er det bare...

Det er så mange som er dårlige som bare det, men tvinger seg selv på jobb allikevel. Og jeg tviler på at man får den takken man fortjener for at man ofrer seg slik! Nei - bli hjemme og tenk at dette er så liten periode av livet, og når man er gravid skal man faktisk prioritere egen helse først!

Kjenner jeg blir litt opprørt fordi en venninne av meg hadde masse kynnere og var dårlig men tvang seg alikevel på jobben (hun var langt mer på vei da..). Det ente med for tidlig fødsel, alt gikk bra, men hun fikk "kjeft" fra legene i etterkant at hun hadde presset seg sånt, og ingen takk fra jobben for at hun hadde stillt opp...

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...