Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #1 Skrevet 22. juni 2010 Jeg synes synd på nabogutten på 11 år.... Han er meeeget overvektig.. Han har ALLTID godteri og is, hverdager og helger. I går gikk han rundt med en stor potetgull pose, og hadde spist hele selv. Jeg lurer på hva foreldrene tenker med!?!?!? De er alltid inne, aktiviserer aldri gutten med noe som helst. Jeg har prøvd å invitere han med på sykkel turer ol. men har nå bare gitt opp da gutten er i så dårlig fysisk form at jeg er redd han skal stryke med...... Han klager også hele tiden over at han er så sliten. Det er bare kjempetragisk! Foreldrene og broren er normal vektige.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #2 Skrevet 22. juni 2010 Noen tåler desverre bedre en inaktiv livstil, sånn vektmessig. Men de tåler det ikke nødvendigvis bedre "inni seg":.. Jeg mener overforing og inaktivisering av barn er barnemishandling på lik linje med å sulte de og plage de til å trene for mye.... Man fratar de mulighet til et normalt og godt liv, setter ned læringsevne og muligheter for et FRISKT og langt liv med å ødelegge kroppen deres før de blir "gamle nok til å selv gjøre det":...Når barna blir voksne nok til å ta ansvar selv er det ofte for sent..Fetccellene har økt i antall og størrelsen på de er over normalt og dermed er det nærmest umulig for de å ikke bare SE normalvektige ut, men også klare og komem seg til en fysisk form som gjør at de greire og holde seg friske lenge... Det merkelige er at alle overvektige barn spiser så innmari sundt, og er så UTROLIG aktive, om man snakker med foreldrene deres..Kun et fåtall innrømmer at de synes det er vanseklig og si nei når ungen vil ha godt, og synes det er slitsom og bli med ungene ut (noe som MÅ til for å få de interessert i aktiviteter)....Og ikke misnt, de greier ikke gjøre noe fordi de ikke GIDDER og legge om egen livsstil.Noe some r 100% nødvendig om man skal få usunne, late og overvektige barn tilbake til "normal standard":. Barna lærer av hvordan foreldrene lever, de gjør ikke hva foreldre SIER de skal gjøre. De gjør som de gjør.... Ta kontakt med foreldrene og uttrykk din bekymring. Blir de sinte på deg, så kan det likevel hende det synker inn etterhvert..Og KANSKJE de finner ut at NOE må gjøres...De har tross alt sett gutten hver dag siden han ble født, man ser ikke kiloene som smyger seg på da vet du..Og siden de og broren er slank så har de kansekj ikke SETT det??? Og bry seg er vikitg....Men jeg skjønner om du ikke tør..Man skal ikke is tilnoen at de er fete, eller banra deres er bekymringsverdig fete..Men er de FOR tynne derimot, så er det bare og peise på med alt mulgi.Gjerne anmelde til politiet med en eneste gang...Fedme er like så farlig om ikke et større teng på "Mishandling" enn tynne barn.....Her til lands iallefall....
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #3 Skrevet 22. juni 2010 Vel, å melde folk til barnevernet og politiet blir ganske drøyt, faktisk altfor drøyt! Men det er trist å se at gutten lider under foreldrenes mangel på grenser. Han har jo tydeligvis utviklet en sterk matavhengighet. Han slikker posen ren! Han deler aldri med andre, og vokter godteriet med livet. Jeg har selv en datter som er kraftigere enn søsknene sine, det løser jeg med å holde henne aktiv. Både med oss som familie, og ved at hun deltar på forskjellige aktiviteter. Det virker som naboene mine foretrekker at guttungen sitter på ræva og eter, for da krever det mindre innsats fra dem. Veldig trist!
B-real Skrevet 22. juni 2010 #4 Skrevet 22. juni 2010 Huff stakkars unge. Har en nabo selv med en gutt som er veldig overvektig, foreldrene også. Går i godterier hele tiden og 0 aktivitet. Men istede for å gjøre noe med det, har de sagt til gutten at han er helt perfekt til å være han....
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #5 Skrevet 22. juni 2010 Tenker at det er helt ok å melde foreldrene til barnevernet. Barnevernet tar ikke nødvendigvis barna fra foreldrene, de kan bistå med f.eks. råd og veiledning ift kosthold og trening hos spesialister om foreldrene har behov for det. Og bvt. kan også henvise til BUP, svært mange som overspiser/er overvektig har psykiske vansker. Så det kan faktisk være en god hjelp å melde til barnevernet. Ser at folk her inn virkelig frykter bvt. Men bvt primær oppgave er ikke å ta barna fra foreldrene. Selvom mange synes å "VITE" at det er slik det er.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #6 Skrevet 22. juni 2010 Kunne aldri falle meg inn å raportere noen til barnevernet fordi de har en feit unge....! Seriøst! Er det en god nok grunn???
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #7 Skrevet 22. juni 2010 FY skam deg. Du har da ikke noe med å legge ut slikt om en gutt. Jeg er ganske sikker på at foreldrene hans er fult klar over hans vektptoblem.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #8 Skrevet 22. juni 2010 Er foreldrene klar over det gjør det vel saken bare verre... gir han potetgull hver dag selv om de er klar over problemet? Har venner selv som driter i helsa til ungene. Ungene ser TV og spiser kaker dagen lang. Begge foreldrene er overvektige. La ut innlegg om det her og fikk masse pepper, man skal passe seg for å bry seg om andres barns helse tydeligvis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå