Gå til innhold

Trenger noen synspunkter her..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min svigerinne og svoger planlegger en tur til thailand uten småen sin, de vil reise om noen mnd, når minien er 1,5år. De har tenkt å være vekke 15dager, og svigermor skal passe (hun er kjempe flink, ingen problem)

MEN er ikke to uker vekke fra en 1,5åring veldig lenge?

Huff, vil ikke blande meg borti hva de gjør, men syns ikke det hørtes noe bra ut dette her. Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Generelt mener jeg at alle må få gjøre det de mener er best for deres familie, men 15 dager borte fra et så lite barn er ikke noe jeg personlig ville valgt å gjøre.

Skrevet

Det mener jeg er 100 % foreldrenes avgjørelse, og noe ingen har noe med. Det er ikke som om de skal være borte i månedsvis, og ungen tar 100 % sikkert ikke skade av det. Jeg personlig ville ikke ha gjort det, og det skyldes mitt behov for å være rundt gutten min, ikke noe annet. Jeg kan ikke bringe meg til å tro vondt om noen som velger litt annerledes enn meg vedrørende noe så ufarlig. Om du tar opp dette med dem, er du faktisk bare slem (og litt teit). Sorry strengt svar!! :-)

Skrevet

Jeg er helt ening med Berta_78. Jeg hadde nok ikke helt klart det, men gud så deilig det hadde vært hehe.

Så lenge det er svigemor som passer de og som du skriver er kjempeflink ser jeg ikke det store problemet her.

Er jo sikkert kjempestas for gutten å være på "ferie" sammen med bestemor da:)

Skrevet

Nei, jeg vil absolutt ikke blande meg borti hva de velger å gjøre :-)

Men for meg personlig hadde jeg ikke reist så langt vekk fra et så lite barn.

Jeg ville bare høre andre sine synspunkter om de ville reist så langt fra et lite barn, er jeg hønemor eller bare litt hysterisk kanskje? :-)

Skrevet

Nei, kjenner ikke så mange som ville gjort det, tror jeg! Er jo veldig unaturlig å reise så langt bort fra eget lite barn. Jeg ville vært redd for en million ting; at det skulle skje noe mens jeg var borte, at mammaen hans ikke er der når han gråter, at han skulle glemme meg osv osv.. ;-) Også ville jeg savnet ham sykt. Men har man is i magen til å gjennomføre, sier jeg kjør på.

Skrevet

Det ville ikke falt meg inn å reise fra barna så lenge. Eldste her ble to år i mai, og skal sove borte for første gang i sommer. (En natt hos hver av besteforeldrene). Minsten skal også sove borte en natt, da er han straks åtte måneder. Jeg kjenner at jeg er litt mer avslappet med tanke på å skulle ha litt barnevakt for minsten enn hva jeg har vært med størsta.

Jeg synes ikke det er min sak hva andre velger å gjøre. En venninne av meg skal ha barnevakt til sønnen sin to uker i strekk i sommer. De synes det er kjempedeilig å ha barnevakt og nyter tiden uten ham. Jeg sier ikke noe om at jeg synes det er rart. Folk er jo forskjellige. Kanskje de trenger litt tid alene for å "dyrke" forholdet?

Skrevet

Om jeg hadde blitt spurt hva jeg syntes, ville jeg sagt nokså klart fra at så lang adskillelse faktisk ikke er noe bra for små barn. Det er minst like naturlig å ha en mening om slike ting som å ha sterke synspunkter på hva man spiser.

Skrevet

Tror ikke jeg ville gjort det selv av to årsaker:

1) Jeg vil være i noenlunde nærhet om det skulle skje noe med barnet (sykehusinnleggelse el.lign). Holder man seg i Europa kan man være hjemme innen neste dag.

2) Jeg hadde savnet ungene mine fælt.

Jeg vet derimot at min minste på 1 1/2 hadde klart 2 uker hos bestisene helt fint. Så hadde jeg måttet være borte fra ham hadde jeg ikke vært bekymret for ham.

Så den vurderingen synes jeg du skal overlate til foreldrene. Dersom de mener at ungen vil trives og ha det bra, og de klarer å slappe av uten at savnet tar overhånd så er det vel bare å dra.

Skrevet

Takk for mange gode svar, ser at det er mange for og mange imot, bra at alle er forskjellig :-)

Jeg kommer ikke til å blande meg borti hva de velger å gjøre, men de må jo bestille turen snart, og man vet nok aldri hvordan ungen er et halvt år fram i tid.

jeg kan også nevne at de bor på motsatt side av landet enn der reisten av familien bor, så besteforeldrene som skal passe ungen ser bare hverandre ca hver 6 uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...