Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #1 Skrevet 22. juni 2010 Har en følelse at folk kjøper så enormt mye klær. Jeg ser bortifra pris men tenker på mengden av klær. Var på byen med noen venninner og de snakket om alle klærne de hadde til barna (0-3 år). Jeg har nok klær men egentlig ikke mer enn det. Alt blir brukt. Flere jeg kjenner har klær som de ikke får brukt. Den ene venninna mi ramsret opp alt hun hadde og den ene sønnen hadde 30 gensere (noen tynne og noen tykke og noen med glidelås osv), det samme i bukser og dette er bare hverdagsklær. Min søster og jeg pratet om sommerklær og mine barn har 4 shorts og det tror jeg er mer enn nok for sommeren. Hun hadde også 4 og hun hadde tenkt å kjøpe hvertfall 3 til. Hvor mye mengder av klær har dere og bruker dere alt?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #2 Skrevet 22. juni 2010 min sønn på 13 mnd har også akkurat det han trenger og ikke mer.. min mor lurte på om hun skulle kjøpe en bukse til han, men jeg sa nei fordi han har 3-4 stk ca allerde, og det er nok =)
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 22. juni 2010 #3 Skrevet 22. juni 2010 Vesla på 10 mnd bruker omtrent alle klærne hun har regelmessig. er et par klær jeg unngår fordi jeg ikke liker dem (gaver) og bruker som nød-reserve-klær, men ellers blir alt brukt. Samme med eldstegutten på 7,5 år. Han bruker det meste han har. Har jo noen favoritter han bruker mer enn andre, men ellers blir det meste brukt. De to andre guttene derimot, spesielt minste på 3 år har altfor mye. Dette kommer ganske enkelt av at de både har arvet mye fra den/de eldste og fått mye i gave i tillegg.
Gjest eelis+kian Skrevet 22. juni 2010 #4 Skrevet 22. juni 2010 Gutten min har MYE klær, men det er mest fordi det bare er oss to, og det tar noen dager å samle opp nok skitne klær til å fylle en maskin. Så han rekker å bruke alt, selv om han har mer klær enn meg :-) Han har arvet en del og fått noe i gave.
jordbærsjokolade Skrevet 22. juni 2010 #5 Skrevet 22. juni 2010 Stort sett alt de har blir brukt ja, bortsett fra en og annen kjole til datteren min som ikke liker å gå i kjole:) Har kanskje bittelitt mer enn det jeg trenger men ikke mye
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #6 Skrevet 22. juni 2010 Min datter på snart 5 år har akkurat passe med klær for det meste. 4 bukser, 4 tights, 8 tshirter, 8 lang ermet etc... MEN var inn i skapet hennes i helgen for å rydde opp litt og har telt at hun har faktisk 9 kostymer 20 kjøler og 6 skjørter. Ble nesten kvalm.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #7 Skrevet 22. juni 2010 Jeg har en liten på 2,5 som virkelig har altfor mye klær. Skuffene er stappfulle og vi får nesten ikke plass til alt. Men alt dette er arvet og gaver, har nesten ikke kjøpt noe selv.. Jeg sorterer klærne nå, og det som ikke har væt brukt av oss gir jeg vekk, enten til fretex eller til noen som trenger det... Ser helt klart at hun har mer enn hun trenger, så jeg kjøper aldri noe!
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #8 Skrevet 22. juni 2010 SNuppa på 2 har rikelig med klær, men bruker det meste av det. Akkurat nok bukser, noen tights, men har ikke vært vær ttil å bruke de ennå, en del sommerklær, men alt er fra i fjor, passer ennå har 5-6 bodyer, litt tskjorter. Har en del gensere, men ikke mer enn nødvendig. Hun har en del dongrikjoler som blir brukt mye, men også noen som bare blir brukt til pent. Har en del strikka-gensere, de har jeg ikke på henne barnehagen. Er redd for de skal bli ødelagt. Dårlig samvittighet for at de blir lite brukt. Hun har derimot rikelig med jakker i år. En allværsjakke og en dongrijakke som jeg har kjøpt. Så fikk hun en i gave som henger i barnehagen. Grei der. Ellers har hun en del fleecejakker som hun har fått. NameIt og cubus. Gode i barnehagen på vinteren, men nå fyller de bare opp skapet. Hmmm kanskje jeg skal gå og rydde skapet?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #9 Skrevet 22. juni 2010 Jeg har alt for mye klær. Har samlemani. Har faktisk vurdert å bare bestemme meg for hvor mye vi trenger og dumpe resten. Skapene bugner over. Finner aldri det fineste. hehe. Klarer ikke kaste heller. Hadde sikkert 4-500 plagg i str. 56-74. Huff. Noen som har tips til hvor mange plagg et barn trenger av hver ting?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #10 Skrevet 22. juni 2010 Ja tror folk har en tendens til å kjøpe for mye klær, da mener jeg meg selv også.. Min datter har altids hatt nok og vel så det med klær. Kunne hende når hun var baby at det var klær hun ikke fikk brukt no serlig eller i det hele tatt, men nå bruker hun alle klærne sine. Vokser liksom ikke så fort ut av dem lengre. Hun er 3 år nå.. Kan vel skrive opp et ca tall på hva hun har. Bukser: 20 Gensre:15 Langarmete skjorter:15 Kortarmete skjorter: 10 Singleter: 20 Kjoler/Tunika: 40 Finkjoler: 5 Taits:10 Strømpebukser: 50 Ja ser at jeg har vel litt formye klær ja.. Men er godt, har litt på hytta, barnehagen, besteforeldre og et sett i bilen til en hver tid..
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #11 Skrevet 22. juni 2010 Jeg gidder ikke å telle opp antallet vi har av hvert plagg. Men jeg kan si at hvert barn fyller 5 store garderobeskap hver. Og vi har 3 barn, så det blir 15 garderobeskap. Selv har jeg 8 garderober, min mann 3.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #12 Skrevet 22. juni 2010 Huff har nok det samme som deg over her ganger 2. Har ikke så mange strømpebukser da, det må jeg skaffe. Blir aldri nok av det, samt at det slites jo alt for fort. Ikke si at det er smart da.. hehe Prøver jo å psyke meg opp til å redusere mengden. Prøver å selge litt på Finn jeg, for å gjøre opp for litt av skaden om dere skjønner. Men får jo ikke stor igjen for det.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #13 Skrevet 22. juni 2010 Kan dere ikke skrive opp hvor mye dere syns en 1.5 åring og en 4.5 åring trenger da. Jenter. Kanskje jeg skal ta dere på ordet og plukke ut og dumpe resten. Hadde vært godt...
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #14 Skrevet 22. juni 2010 Jeg vet ikke hvor mye ett barn trenger og det er jo stor forskjell på barn. Mine barn er aldri synelig skittne men jeg føler for å vaske klærne likevel etter en dag i barnehagen nå om sommeren når de bruker klærne ute. Vasker mer nå om sommeren enn om vinter og vår/høst når de har dress på seg. Jeg vakser ca en gang i uken. Her har 3 åringen 3 joggedresser 3 bukser 5 vanlige gensere 3 langermet tynne gensere/t-shirt 5 t-shirts (litt lite så skal kjøpe 2 til) 2 pysj 2 luer 2 jakker (en til pent og en allværsjakke) vår og høstdress regntøy vinterdress 4 sett ullundertøy 14 par strømper 14 truser/boksere 3 par votter 2 ullgensere 1 hals/skjerf 2 caps 2 åringen har en del mer da det er arvet tøy + noe nytt. Jeg liker å kle de i samme klær eller hvertfall så de matcher. Siden jeg har to gutter så blir det sånn. Kjøper bare dyre flotte klær som jeg gjerne vil vise fram så da trenger jeg ikke mer enn det de bruker. Jeg bruker samme summen på klær som en venninne som har skapet fult av klær hun ikke bruker.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #15 Skrevet 22. juni 2010 Har arvet og fått mye klær i gave så de har alltid hatt mer klær enn de trenger selv om vi ikke har kjøpt noe særlig selv. De er 2 mnd og 2 år. Har ca 8 trådkurver hver med klær, pluss utedresser og kjoler. Men er så heldig at jeg ikke liker kles-handling så godt, lettere å begrense seg da. Hvor mye klær barna trenger spørs jo hvor mye de skitner seg til og hvor ofte man vasker tøy.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #16 Skrevet 22. juni 2010 Jeg ryddet akkurat skuffene fri for str 86, det ble 1 god og full svartsekk. Nå ligger det igjen 4 shortser, 5 knebuser, 3 olabukser og 3 hele sommerdresser. 9 gensere, 17 t-skjorter og skuffene er havtomme. Mye er til vask.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #17 Skrevet 22. juni 2010 min 6 mnd baby gulper så mye så han har nok rundt ti bodyer, samt rundt 8 bukser og fem heldresser,men grunne ner jo fordi det er iallefall ett - to klesskift hver dag! han har akkurat nok, HATER følelsen av å ikke ha brukt klærne vi har før han har vokst ut av de. 3 åringen har endel han også, grunnen er vel at man bruker tykkere klær samt joggebukse på vinteren og tynnere gensere samt jeans på sommeren.men ikke i overflod,det vil jeg ikke si.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #18 Skrevet 22. juni 2010 har maaasse klær til poden på 11 mnd...og har nesten ikke brukt ei krone for det aller meste er arva og fått. men om han får brukt alt...kanskje kanskje ikke
Lemonia Skrevet 22. juni 2010 #19 Skrevet 22. juni 2010 Gutten vår har det han trenger. Ser ingen grunn til å fylle klesskapet med klær som blir brukt kanskje en eller to ganger, men jeg vil heller ikke ha så få klær at jeg må vaske dem annenhver dag. Nå om sommeren hvor han er mye ute så må han ha nytt klesskift hver morgen. I den størrelsen han bruker nå har han vel 6-7 langermede gensere eller bodyer, 4-5 bukser, 4 shorts, 6-7 T-skjorter, 2 jakker og 5-6 par sokker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå