Gå til innhold

ååh.. jeg blir så frustrert...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini på 5 mnd vil ikke ligge på gulvet å leke, ikke sitte i vippestolen,ikke sitte i fanget..

etter maks 5 min på gulvet begynner han å hyle... what to do ??

vurderer å kjøpe gåstol eller sånn hoppehuske man henger i taket ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

KJøpe hoppehuske eller gåstol for å ødelegge hoftene og få han enda mindre interesert i å ligge på gulvet? For det er nok det eneste du oppnår i tillegg til noen minutter ro... Hvis han ikke roer seg noe sted, ville jeg funnet ut om det er noe galt med han heller enn å kjøpe leker som er frarådet av alle fysioterapeuter.

Skrevet

Hei!

Den frustrasjonen har vi nok mange av oss kjent på (noen som har glemt det bare...). Og man må vel bare gi de små det de trenger av oppmerksomhet for at de skal bli trygge.

En gåstol eller hoppehuske til begrenset bruk, f.eks for at mor skal få tatt seg en dusj, eller for at hele familien skal få nyte en varm middag sammen er absolutt i farlig. Jeg ville da foretrukket en hoppehuske til å henge i dørkarmen, så er den litt mer mobil og småtten kan være med der du er.

Av ting man MÅ gjøre, så har du jo nå verdens beste unnskyldning for å la vær :-) Men, enkelte ting kan man selvfølgelig ikke forsake. Da er en bæresele/sjal genial. Småtten får kroppskontakt og opplevelsen av å få være med, og man får selv gjort det man skal. Ettersom han er 5 mnd allerede bør du gå for en type som kan bæres på ryggen når han er for tung til å bæres på magen. Sjekk tettintill.no for å finne hvilken som passer til deg (er jo et hav av de).

Ellers ville jeg vært litt obs på om det faktisk kan være noe som plager ham. Tenker da på enten en åsning eller noe fysisk, eller magevondt hvis han f.eks driver med tilvenning til grøt? Men da regner jeg med du vil merke det på søvnen også.

Håper det går seg til for dere!

Skrevet

Tusen takk for svar!

Jeg skulle gjerne hatt han i en bæresele, men det vil ikke ryggen min. Jeg har prolaps :/ vi har en bæresele og pappaen har han i den innimellom.

Tror ikke han harvondt i magen for han sover godt om natta :)

Tror nok vi kjøper en hoppehuske som han kan sitte i litt innimellom. Alt med måte. han kommer jo ikke til å sitte der hele dagen, men når jeg f.eks tar meg en dusj osv.

Tror heller ikke han har noen låsning for han snur seg fint fra rygg til mage. og er sprellen ellers :)

Skrevet

absolutt i farlig = absolutt ikke farlig.... Men det sjønte du ser det ut til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...