solei Skrevet 22. juni 2010 #1 Skrevet 22. juni 2010 Da er det liksom helt greit at han dytter i seg amfetamin og gutten blir forgiftet. Barnevernet er koblet ut av saken...faren er en oppegående mann. Slike saker gjør meg oppgitt! Han skulle mistet gutten på dagen. Akkurat som om han ikke kommer til å fortsette med stoff....dream on! Samme pokker, narko er narko!
Gjest Skrevet 22. juni 2010 #2 Skrevet 22. juni 2010 Kjenner jeg blir provosert!!! Hvorfor skal det være slik, egentlig? Jeg blir litt oppgitt. Har du penger og makt, så kan du gjøre hva du vil med barna dine!!
solei Skrevet 22. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. juni 2010 Faren legger seg flat. Men typisk for slike folk med penger er at de ikke lærer så lenge det går bra. De kommer seg ut av det meste. Han unnskylder det med at han bare hadde bittelitt og tok ansvar med en gang han så guttens tilstand...da er det liksom greit? Står overhodet ikke at han skal slutte. Nærmest at han skal passe bedre på neste gang. Får for guttugens skyld håpe han aldri gjør det igjen. Nå siterer jeg fra nyhetene så saken kan jo være annerledes...håper jeg!
Trollmor m/ trolljente Skrevet 22. juni 2010 #4 Skrevet 22. juni 2010 Står da ingen plasser at barneveret er koblet ut av saken. Overalt jeg har lest står det at barnevernet er koblet inn og at de kommer til å kjøre sine vanlige prosedyrer
solstråle69 Skrevet 22. juni 2010 #5 Skrevet 22. juni 2010 Jeg har lest det samme som Optical Toxin - har vi gått glipp av noe? Eller er det Dibberne som i kjent stil vil "freshe" opp saken litt?
Teline Skrevet 22. juni 2010 #6 Skrevet 22. juni 2010 Hvor har du det fra at barnevernet er koblet ut?
solei Skrevet 22. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 22. juni 2010 Ser ut som jeg i min lille hissige frustrasjon har lest feil. Nå finner jeg det ikke ihvertfall. Leste Vg sine nyheter om det. Da er det muligens feil angående barnevernet. Men freshe opp i dibber-stil. Kan en slik sak freshes opp? Ille, uansett. Håper ALLE som gjør slikt får som fortjent.
Mamma mjaua Skrevet 22. juni 2010 #8 Skrevet 22. juni 2010 Hva er greia med å gjøre om på historien? Du sier du leste den på vg.no, og dette står her: "Etter den dramatiske hendelsen ble barnevernet rutinemessig koblet inn i saken. Barnevernstjenesten i den aktuelle kommune opplyser på generelt grunnlag at det i slike saker opprettes en undersøkelse. Resultatet vil avgjøre hvilke tiltak som skal gjøres." Altså, barnevernet er koblet inn og ikke ut De foretar undersøkelse og setter inn tiltak. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10009268
solstråle69 Skrevet 22. juni 2010 #9 Skrevet 22. juni 2010 Åjadda. Dibberne elsker å freshe opp slike saker. Denne saken du referer til er dessverre ikke unik, og laaaaaaaaaaaaaangt ifra den verste. Jeg føler ofte at her inne er det en gjengs oppfattelse at "alle foreldre gjør det de mener er best for sine barn". Sånn er det i virkeligheten faktisk ikke. Det finnes utallige skjebner der ute, og det er svært få saker som er så "heldige" å komme på trykk i VG.
Teline Skrevet 22. juni 2010 #10 Skrevet 22. juni 2010 Typisk for slike folk med penger? Så narkomane med penger er mindre tilbøyelige til å lære av sine feil enn narkomane som er pengelense?
solei Skrevet 22. juni 2010 Forfatter #11 Skrevet 22. juni 2010 Er jo akkurat det jeg sier. Jeg har tydeligvis misforstått saken med barnevernet helt. Håper virkelig barnevernet er like streng som de er med resurssvake foreldre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå