Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #1 Skrevet 22. juni 2010 Kan jeg ha jobb mens jeg har mammapermisjon? Jeg har fast 100% jobb og får pengene utbetalt fra arbeidsgiver mens jeg har permisjon. Har jeg lov til å tjene noe i tillegg? I tilfelle, trenger jeg tips til småjobber det går an å ha mens man har mammaperm. Helst noe jeg kan gjøre hjemmefra mens de to eldste er i bhg (de har 50% plass), på kveldstid eller noe det går an å ta med baby på.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #2 Skrevet 22. juni 2010 hvor fornøyd tror du arbeidsgiveren din blir om du jobber ett annet sted mens de betaler deg for å gå hjemme med babyen? lat som du er sjef et øyeblikk og tenk deg at en av dine ansatte gjør dette...
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #3 Skrevet 22. juni 2010 Om du jobber i tillegg til permisjon må du gjøre avtale med NAV slik at de kutter tilsvarende i utbetalingene. På denne måten kan du få forlenget permisjonen. Du kan derimot ikke tjene ekstra uten kutt i permisjonsutbetalingene. Du må også sjekke med arbeidsgiver om det er greit at du jobber med andre ting, for du har jo i utgangspunktet fått permisjon for å ta deg av barnet ditt, ikke for å jobbe med andre ting.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #4 Skrevet 22. juni 2010 Hva med type: tjene penger på blogg, eller nettbutikk? Må man kontakte NAV hvis man har permisjon og intekter fra sånn jobb også. Eller hva med f.eks dele ut reklame og sånn? Det er jo ting jeg lett kunne ha gjort mens jeg jobbet i den vanlige jobben. Og er helt sikker på at det er greit for arbeidsgiver da. Kom på en annnen ting. Jeg er også deltidstudent mens jeg har permisjon (begynte på studiet, før jeg gikk ut i perm). Men jeg har ikke avlklart med arbeidsgiver eller NAV om det er greit at jeg studerer mens jeg har perm. Burde jeg det?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #6 Skrevet 22. juni 2010 Du kan ikke tjene penger på å jobbe deltid i din egen eller annen jobb mens du er i permisjon. Velger du å jobbe f. eks. 20 % hos din egen eller annen arbeidsgier så får du kun 80% av perm-pengene utbetalt, og sparer 20% av permisjonen til senere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå