Gå til innhold

Vurderer å gifte oss i utlandet.. Noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker litt på å gifte oss i utlandet. Ta med oss nærmeste familie og ha et lite intimt bryllup. Ønsker å reise et sted det med gode temperaturer som også er barnevennlig. Hva er deres erfaringer? Tenker i forhold til reisemål, pris, opplegg osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi giftet oss i Italia. - etter en lang diskusjon om å gjøre noe annerledes, nytt og faktisk slippe krav om å følge tradisjoner og andre krav fra familien.

Valget på Italia var litt tilfeldig, vi vurderte mange alternativer, men etter å ha reist ned for å titte, forelsket vi oss helt i stedet.

Vi var da i Sulzano, i Lombardia, ved lago Iseo. Ca 45 min fra Milano, og muligheter til å fly med både Ryan Air, SAS, Lufthansa etc... Mao rimelige reiser...

Stedet var perfekt for det bryllupet vi ønsket oss, og vi tok kontakt med hotell og fikk omvisning i aktuelle kirker etc. Vi reiste tilbake 2 ganger til under planleggingen, for å bli enige om mat og vin, samt at vi dro ned 4 dager før for å ta den siste finnishen med blomster, bordoppdekning og fargevalg på stoler etc.

Vi angrer overhodet ikke på at vi valgte å gifte oss i utlandet. Selvsagt ble det noen som måtte avslå pga fri, økonomi etc, men vi er veldig glad for alle de gjestene som ble med oss ned, for deres imøtekommenhet og velvilje til å være med på et bryllup uten de store tradisjonene og heller bli med på den festen VI ønsket å ha på vår dag. ;o)

Om du lurer på mer, så send meg gjerne en pm, så skal jeg svare som best jeg kan!

Skrevet

Hei!

Giftet oss i sjømannskirken i Stockholm. Ikke videre eksotisk, men hadde det helt suverent. Sjømannskirker finner du også i langt varmere strøk, og de er veldig behjelpelig med det du skulle ha av spm. Dessuten finnes det lookale bryllups arrangører du kan ta kontakt med som ordner mye av det praktiske.

Seremonien er akkurat like høytidelig og"ordentlig" som om du skulle giftet deg i hvilken som helst kirke hjemme.

Lykke til!

Skrevet

Vi giftet oss i slutten av april i Paris ved Den Norske Ambassade.

Vi dro alene dit- hadde ingen barn på den tiden. Vi dro ned en tirsdag, giftet oss på fredagen og reiste hjem søndag.

På den måten fikk vi en liten bryllupsreise også.

Vi har vært i Paris flere ganger før, så denne gangen bare koste vi oss. Sov lenge om morgenen, spiste frokost på cafè, ruslet langs Seinen, i Latinerkvarteret, på Montmartre og shoppet litt. Hadde 25 grader og sol alle dagene.

Jeg stelte håret mitt og sminket meg selv. Kjole og dress hadde vi med oss. En norsk fotograf bosatt i Paris hadde vi bestilt på forhånd. Blomsterbukett bestilte vi den dagen vi kom i nærmeste blomsterbutikk til hotellet. Bestilte bord på en flott restaurant som hotellet anbefalte.

Alt gikk så fint. Seremonien er enkel- men minnerik.

Fly og hotell bestilte vi selv på nettet. På ambassadens nettside står det greit forklart hva man skal gjøre. Du kan også se der for ledige datoer. Paris er populært- vær ute i god tid hvis det er aktuelt.

Et annet par som også viet seg samme dag som oss hadde med seg foreldre og små barn i vogn.

Alt ble slik vi håpet- og vi hadde gjort det på samme måte!!!

Skrevet

Vi giftet oss på ambassaden i Roma. Bare foreldre mine og forlovere som var med. Havnet på en resturant ved colloseum, det ble en begivenhetsrik aften, med en utrolig middag, desser, vint og hovmesteren dro frem gitaren og sang serronader :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...