Gå til innhold

Jeg ble så usikker "ny" pappa/familie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har "nettop" fått kontakt med min far som jeg ikke har sett siden jeg var 3-4 år gammel.

Nå skal vi på ferie til de i sommer(nærmer seg med stormskritt) og jeg gleder meg selvfølgelig veldig, samtidig som jeg jo er veldig usikker og har endel sommerfuler i magen.

Han har da en kone, var faktisk hun som tok kontakt med meg i første omgang, og de har 2 halvvoksne barn boende hjemme.

Vi kjører bil dit, er en dags kjøretur med barn i bil.

Men dilemmaet mitt er burde vi leie oss hytte der et par netter til vi blir litt kjent med dem?

Kanskje det blir litt for tett sånn i starten og komme dit å "innvadere" huset deres...

Nå har jeg fått inntrykk av at de har et ikke så altfor stort hus, men det er utbyggings muligheter, og de skal bygge ut.

Har spurt han om de har plass til oss, og han sier at det har de, vi får omså ta deres seng...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unasett bologisk familie eller ikke, så hadde ikke jeg følt meg komfortable med å invadere huset til noen og absolutt ikke brukt deres soverom.....

Jeg ville nok bodd et annet sted og heller brukt litt tid på å bli kjent med de

Skrevet

Iogmed at du ikke kjenner den nye familien så godt, eller faren din ville jeg nok leid en hytte for et par netter.. Kan være godt for deg å trekke deg litt tilbake om det blir for mye, og sånt..

Skrevet

Jeg hadde valgt å bo et annet sted denne gang. Kommer dere godt overens og etablerer et nært forhold etterhvert kan dere heller bo hos dem ved en senere anledning.

Skrevet

Blir sikkert veldig mange inntrykk for deg som det kan være godt for deg å fordøye i ro og mak. Det er sikkert også greit å kunne snakke litt om det du opplever med samboeren din uten å måtte hviske og være redd for at de andre overhører dere.

Hadde nok leid en hytte i nærheten og dratt på besøk. Da blir det lettere å trekke seg tilbake og fordøye inntrykkene og møte uthvilt neste dag :)

Skrevet

Du har spurt om de har plass til dere(han har ikke tilbudt seg) og dere har "nettopp" fått kontakt.

Jeg ville definnitivt leid en hytte.

Skrevet

Hadde helt garantert leid en hytte.. Kan bli mye inntrykk og følelser den første tiden. Så da kan det være godt å være litt unna de :)

Hyggelig å høre at du har fått kontakt med faren din igjen. Bare ikke mist den sjansen.. Familie er så utrolig godt å ha! Spesielt det med en mor og far. Håper dere får det til å fungere! :)

HIlsen ei som mistet faren sin i en alder av 14.

Skrevet

takk for svar alle sammen, jo, var det jeg begynte å tenke på også, godt at dere også mente det samme. Da blir vi nok å overnatte på hytte i allefall de første nettene, så får vi ta det derfra.

Jeg håper også vi får det til å fungere. Trist å høre at du mistet pappaen din så tidlig.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...