Gå til innhold

brystpumpe, flasker, smokk...


juli83

Anbefalte innlegg

er dette noe jeg bør ha kjøpt inn på forhånd? Tenkte jeg skulle kjøpe dette når jeg vet hvordan det ligger ann etter den lille har kommet. Er det dumt? Vet jo ikke om jeg vil foretrekke manuell el. elektr. brystpumpe, eller om jeg i det hele tatt har nok melk.. litt dumt å kjøpe på forhånd da.

Noen meninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vent og se, sier nå jeg. På føde/barsel kan du ofte prøve brystpumpe, så da kan du jo se hva du foretrekker (om du nå ender opp med å bruke det), og min andre insisterte på én type smokk til han nærmet seg året. Alle andre ble spyttet ut på direkten;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått anbefalt å ta med en smokk på føden. Noen barn mestrer sugeteknikker fort og har faktisk et stort sugebehov. Så framt ammingen går fort i orden kan smokken bli livreddende for å få seg litt søvn. Har jeg blitt fortalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tar med smokk, men er veldig redd for å slite med ammingen, så det er kun hvis jeg skulle være så heldig at alt går fint.

 

Hva med flasker? Skjønner jo heller ikke bæret av hvilken man skal kjøpe til nyfødt, og er det avent som sies å være det beste?

 

Har brukt flerfoldige tusen til nå på diverse, er jo never ending på hva man kan kjøpe til disse små, og lett å bli usikker som førstegangs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flasker og slikt er jo ikke noe problem å få tak i om du skulle trenge dem - ville ikke brukt tid på det nå:) Men mine har likt Avent sine, ja. Nå finnes de jo også uten BPA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ha smokken med. genial på natta! kainskje ikkje første døgnet, men! Hadde tette melkeganger noe som ikkje ble oppdaga før æ va dratt heim og ongen blei krakilsk sulten. hadde ikkje ei einasta flaska eller m.melkerstatting i huset. Og herreguud kor æ angra! ANBEFALE dæ å ha minst ei flaska i hus. Du får bruk før den seinar uansett når du slutte å amme/ skal ut av huset aleina f.eks. Morsmelk erstattning e også lurt å ha i hus, men veit aildri! Og d værste som e en skrubbsulten liten baby. Tar ingen sjangsa dær igjen!!!

Avent sine flaske likte æ vældig godt, dæm e stor i åpninga som gjør d enkelt å vaske. Også hadde æ ei avent brystpumpe som æ skrudde flaska rett på og av når æ va ferdipumpa. Vældig høvelig! D e ikkje sikkert du treng pumpa, d kain vente t etter fødtseln. Men æ e brukte mi mye sist og e vældig gla æ har den i hus no før snuppa kjæm. Men kainksje ho har bedre sugeteknink og tolmodighet å at æ ikkje får bruk før den så mye dennan gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at det er veldig forskjellig erfaring her. Jeg hadde alt klart på forhånd, men fikk ikke bruk for pumpe...kom nesten ingenting, pluss at jentene mine ikke har tatt flaske før de var noen måneder. Smokk har jeg begynt med hjemme, etter at det har vært full kontroll på ammingen. Hvis babyen har stort sugebehov de første døgna, så gi pupp. Kanskje trenger den lille mye mat de første døgna. I magen har de ikke erfaring med å kjenne sultfølelse, da de konstant har mat i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok kjøpt inn både flaske og smokk.. Forrige gang fikk jeg en gutt som hadde kjempe sugebehov, og smokk var redningen min. Kjøp 20 smokker sa jordmor, for han her har suttebehov. Flasker vil du uansett komme til å ha bruk for.

 

Brystpumpe kan man faktisk leie på babybutikker, så det er noe å sjekke opp. Ang brystpumpe er de fleste nå både elektriske og manuelle, så det er ikke sånn at man må velge.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...