Gå til innhold

Hvordan ligger dere an, jenter?


Melkerullen

Anbefalte innlegg

Har termin 27.juli.Tror det meste er i hus nå, mangler å se over klær og vaske dem og sikkert noen plagg til som må kjøpes inn + småplukk.

 

Må vaske trekk til liggestol, lekegrind og se over bilsete + hente inn vogna.

 

Men har aldeles ikke klart å sette igang enda, med forberedelsene, mulig pga det er liten tid siden jeg har 2 unger fra før...men håper inderlig det store kicket kommer snart, er mentaølt ikke forberedt på det som skal skje enda, det ligger så langt frem i tid, men det er jo egentlig ikke det...

 

Er sykemeldt, merker at energien nå vender tilbake og det føles fantastisk deilig! Orker ikke holde på med ting for lenge ad gangen pga bekkenløsning etc. men humøret er endelig på topp igjen:)

Vann i kroppen...magen vokser...men jeg nyter det:)

 

Så fantastisk heldige vi er, jenter!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei "Melkerullen",

 

(er svensk, så sorry om min norsk ikke er helt perfekt ;-))

 

Så koselig at det meste er i hus! Jeg har også termin 27 juli, men er forstegangsfødende så jeg er nok ikke så godt forberedt som du ;-)

 

Forrige uken vill de legge meg inn da jeg er Diabetiker typ1 og barnet er veldig litet, men de la meg komme annenhver dag for å følje meg godt opp. De sa att babyen kan komme når som helst så vi fikk veldig bråttom med å få enkelte ting på plass, vaske klær etc.

Vi ble ganske urolige, men nå føles det mye bedre, og humøret er på topp og det er det viktigste! :-)

 

Vogna har vi køpt, men den er ikke montert ennå, det lar jeg samboern fixa når jeg er på sykehus. Da er det bilbarnstol igjen....

 

Og ja, har også vann i kroppen, men heldigvis av og til.

 

Ha en fin dag og lykke til!!!!

 

/A

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vogn med bilstol kommer i løpet av uka, ellers er alt klart. Og jeg er innstilt på overtid, så for en gangs skyld er jeg ute i god tid!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 1. juli!

Vaskemaskinen har gått noen runder om dagen i det siste. Vognen er klar, bilsetet er klart, vuggen er klar og klærne ligger nå sirlig brettet i nytt kurvsystem på badet. Til og med fødebagen er pakket, men mor selv... hun er langt fra forberedt på hva som skal skje.

*panikk*

 

: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg glemte å si at jeg har termin 3. juli, da... Men "sirlig brettet" kommer nok aldri til å skje her i huset!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sagastar: så kjekt at vi har samme termindato:) Selv om det høres ut som om du kanskje "popper" litt tidligere:)

 

I hodet er jeg faktisk ikke så forberedt enda, føler jeg - venter på "given" skal komme over meg slik at det blir litt mer futt på forberedelsene:)

 

Det er bra ting går bedre med deg nå - gled deg! Hver fødsel er unik og spesiell, også barna - men helt klart er den første noe for seg selv, da absolutt alt er nytt:)

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, trodde jeg kunne svare under hvert enkelt innlegg her, men det gikk visst ikke...hmmm

 

Alle: Kjekt å høre hvordan det ligger an, kommer sikkert til å føle meg litt alene her etter hvert som "jeg har født" innleggene deres kommer, siden jeg har termin så sent i juli - men man vet jo aldri:) Tror ikke sjansen er stor for at jeg føder særlig tidlig, da begge mine andre barn har kommet ganske så nærme termindato:)

 

Noen av dere er jo rett rundt hjørnet!!!

 

Ønsker dere masse lykke til - gleder meg til å lese fødselshistoriene deres, håper vi kan holde litt "kontakten" via disse sidene etter fødsel og - men da er det kanskje DinBaby vi må over på???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 1. juli, men har gått over begge gangene tidligere. Likevel klarer jeg ikke innstille meg på at jeg kan måtte gå nesten 3 uker til.

 

Det meste av utstyr og klær er klart her også, i alle fall de tingene vi kommer til å ha bruk for med det samme. Deilig å ikke måtte styre med noe når vi kommer hjem fra sykehuset.

Fødebagen er halvpakket. Resten rasker jeg vel med meg når det skjer noe :)

 

Mine to eldste har 2 dager igjen før ferie i barnehagen, så nå nyter jeg bare freden og roen mens jeg kan, og ligger til lading :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi. "Sirlig brettet" hører til unntakene her i huset og, men benyttet anledningen før noen har behov for å rote i skuffene.

: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, smart å ligge til lading,ja!

 

Jeg har startet prosessen med å rydde ut av det som skal bli rommet til lillemor, det har blitt benyttet til roterom og hjelpe meg som det ser ut der!!! Har brukt dager bare på å rydde ut av det, er nesten ferdig - men gjenstår å finne plass til alt, er kun noenlunde sortert til nå...

 

Ikke det at hun kommer til å bruke rommet med det samme, men greit å ha en egen plass til hennes ting - samt at vi nok kommer til å ha det som pc-rom 1 års tid, så kan hun tulle rundt mens vi holder på der (og søsknene, hehe). Mye som gjenstår, men det er jo som du sier, Janeiro - greit å få det gjort, istedet for at det venter til vi kommer hjem fra sykehuset...har 1001 prosjekter på gang, regner ikke med å bli ferdig med alt, for vil og ligge til lading, men med gammelt hus er det mye som er greit å få iorden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er godt igang og så å si ferdig. tror jeg har det meste på plass. Eneste som mangler ved hjemkomsten er madrass til senga men har vogn også kommer jeg vel bare til å bruke bagen i vogna i begynnelsen. Trygt og lite der. Ble pangstart med ekstra kontroll på onsdag morgen da jeg syntes det hadde vært mindre liv en ellers. Etter 3 timer, 3 leger og 2 ctg ble jeg sendt til St. Olav samme dag. Da var det å snurre hodet rundt å prøve pakke for oss alle 3, snart 4, for 6 timers kjøretur å til vel 1,5 mnd opphold her i Trondheim. Godt svigers er her for å si det sånn. Men heldigvis står alt bra til foreløpig. Noen timer med undersøkelser på sykehuset før jeg nå har blitt poliklinisk med ctg kontroller og noe ul. Ikke noe vits kjøre hjemover igjen hvis vi bare blir sendt opp igjen etter kontroll hjemme. Det blir for mye bilkjøring for 3- åringen. Skal jo likevel ha ks her og lillesøster blir godt tatt hånd om etterpå med operasjon og rekonvalisenstid. men må si jeg gleder meg til å kommer hjem til det vante selv om det ikke er før uti august. Men på søndag kjører gubben hjemover for å hente ei campingvogn som det jo ikke ble tid til å dra med på onsdagen så vi får litt avveksling for storesøster da svigers bor i lita leielighet. Håper bare jeg har pakke riktig til lillesøster ellers er det bare gøy å handle til bebiser. Lykke til alle sammen!!! Vi har alle store ting i vente!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er alt i boks nå.. Nesten... :P Svigers kommer med senga i morra så da er alt i boks til Vesla sin annkomst.. Termin 3Juli.. Kun 7dager igjen.. Men jeg har en følelse på overtid så det holder her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 28 juli, så jeg har gooood tid( iallefall i mitt hode)

Ingen klær er vasket, vogga samler støv på loftet, vogn er riktignok klar....

Fødebag er pr.dags dato et fremmedord...

 

Koser oss med ferietid og kos med storebror før babyen kommer :)

I dag er vi bare hjemom for å bytte koffert, reiser videre på ferie i morgen etter JM og akupunkturtime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...