Gå til innhold

Flytte uten lille venn :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en liten hamster som jeg er veldig glad i... Men vi skal flytte til høsten, og har ikke mulighet til å ta den med oss :(

Det er ingen jeg vet om som vil/kan "overta" den mens vi er borte heller, og jeg vil ikke gi den til hvem som helst. Vi flytter tilbake igjen om et års tid, og jeg vil veldig gjerne at den kan flytte tilbake til oss da...men den MÅ ikke hvis jeg vet at den har det bra der den er. Jeg vet den ville fått det bra hos svigermor, men ho har to katter så ho kan ikke passe den av den grunn.

Føler det er en ganske håpløs situasjon, men kanskje noen av dere har noen gode råd eller løsninger jeg ikke har tenkt på enda?

Blir veldig takknemlig for svar!

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En hamster lever ikke lenge så om du vil ha han tilbake om et års tid er det ikke sikkert den har klart seg. Og i så tilfelle ville jeg latt svigermor passe den selv om hun har to katter for de lærer seg å omgåes + at hamsteren er jo i bur. Event kan man ha hamsteren i bur på et avstengt rom så er man sikker på at kattene ikke gjør den noe.

Ellers ville jeg bare prøvd å gi den bort. Lagt den ut på dyrenett eller finn, men det er stor sesong nå for omplassering av alt som kryper og går. Jeg tenker bare på at dersom den blir værende i bur i et år så mister den tamheten og da er det bedre å gi den bort til noen som tar seg tid til den...

Skrevet

Andre hamstere jeg har hatt, har blitt ca. 4 år, så den har fortsatt et par år på seg om et års tid. Det er ikke aktuelt å gi den bort til ukjente, siden det er veldig viktig for meg å vite at den ikke bare blir sittende i buret sitt hele dagen...

Men jo, jeg ser jo at svigermor er den beste løsningen, hvis ho går med på det da...Er bare så redd for at den skal bli middag en dag. Kattene er ganske smarte, og hamsteren er så nysgjerrig, så jeg tviler på at den har vett på å holde seg unna dem, selv i buret.

Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...