lykkelig mamma til to ♥ Skrevet 21. juni 2010 #1 Skrevet 21. juni 2010 Angående mat i barnedåp. Vi er 23 voksne og 7 barn. Har lyst å ha koldtbord, men siden det er altfor dyrt for vår økonomi tenkte vi å ha koldtbord til kun 15 pers. I forrige dåp hadde vi akkurat til så mange vi var, og det var mye igjen.. Så tenkte vi å ha biffgryte og stekt ris utenom. Det får vi veldig billig av en dame som vil lage det til oss mot at vi betaler ingrediensene. Tenkte vi kunne ha biffgryte til 15 stk, og stekt ris til 15 stk. Eller noe i den dur.. Og eg tenker at visst alle vil ha koldtbord, så kommer det til å bli fort tomt.. Og synes det ser så smålig ut om ett koldtbord går tomt.. Eller biffgryta for den del... Hva synes dere? Eg skal ta meg av 5 kaker dagen før dåpen, så har ikke tid til å lage til noe mat selv.. :-( Vil ikke mase på andre heller....
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 21. juni 2010 #2 Skrevet 21. juni 2010 Er det ikke da like greit å ha biffgryte til alle sammen?
Mikkemafian Skrevet 21. juni 2010 #3 Skrevet 21. juni 2010 Vi hadde gryterett til alle i dåpen til eldste.. Det gikk helt fint, smakte utmerket og jeg kunne glatt gjort det igjen.. Dåp er jo bare et familieselskap!!
lykkelig mamma til to ♥ Skrevet 21. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 21. juni 2010 Jo, kunne jo hatt biffgryte til alle, men tenk om noen ikke liker det da.. hehe.. blir dumt om noen sitter sultne. har jo vegetarianere og annet i familien.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 21. juni 2010 #5 Skrevet 21. juni 2010 Hehe.. Har du det så er saken annerledes ja Men hva med å få noen i familien til å lage noe til koldtbord? Det blir jo billigere
Mikkemafian Skrevet 21. juni 2010 #6 Skrevet 21. juni 2010 Hvis noe går tomt, så er det bare et tegn på at alle likte maten! Bare sørg for å ha nok eggerøre, for det forsvinne som oftest fort.. Og jeg sier igjen.. Det er jo bare familie der, så det er jo ikke så farlig, vel.. De vil sikkert ikke at dere skal blakke dere helt for at det skal væe kylling til ALLE i tilfelle alle vil ha...
Seven Skrevet 21. juni 2010 #7 Skrevet 21. juni 2010 Koldtbord til 15 + biffgryte skulle holde. Bestiller du til det antall msk som kommer, risikerer du å spise koldtbord de neste 3 dagene også. Godt brød eller rundstykker metter litt det også. Hadde absolutt tatt med biffgryte. Alle liker noe varmt å spise. Og det er ikke alltid barna finner noe godt blant røkelaks og aspikk. Barn spiser i hvert fall gryterett. Er enig i at mye på et koldtbord kan du lage selv: eggerøre, potetsalat, karbonader, kylling, grønn salat osv.. Hva hvis du "bare" lager 3 kaker og får frigjort litt tid til å lage litt koldtbord?
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 22. juni 2010 #8 Skrevet 22. juni 2010 Du trenger jo ikke bestille koldtbord heller da - du kan fint lage det selv, Det har vi gjort til begge barnedåpene her, pluss jeg laget til min morfar sitt 80 årslag, og det ble ikke så dyrt. Men all mat og drikke tror jeg det blei sånn ca 2000 - 2500 kr. Da er det mat til 26 voksne og 5 barn.
Mom2Two Skrevet 22. juni 2010 #9 Skrevet 22. juni 2010 Det ser da ikke smålig ut i det hele tatt!! Høres kjempeflott ut, og dere beregner jo nok mat til alle.
Gjest Filifjonka Skrevet 22. juni 2010 #10 Skrevet 22. juni 2010 Det ser overhodet ikke smålig ut. Koldtbord som man bestiller ferdig inneholder som regel _mer_ enn nok mat, og slik du beskriver det vil jeg tro at alle blir godt fornøyde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå