Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #1 Skrevet 21. juni 2010 Noen her som bor i England osv? Skal flytte til Yorkshire i August/september. Noen som har litt råd til en som skl flytte fra Norge til England?? Lurer på bl.a Begynner barna på skolen når dem er fylt 5? Hvor mye koster barnehage vanligvis per måned der? Gleder meg masse :-)
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #3 Skrevet 21. juni 2010 Mannen sier at det er kanskje sånn rundt £400 for en plass i en god barnehage, men der er det what you pay for is what you get. Barna begynner på skolen når de er fem, men årskullene er februar til februar (er ikke sikker på hvilken dato), så min svigerbror som er født 25. februar var yngst i sin klasse. Her til lands ville han jo vært av de eldste... Lykke til og kos deg masse.. Vi lurer på å ta noen år over there selv
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #4 Skrevet 21. juni 2010 Takk, så om barnet mitt fyller år i mars kan h*n begynne etter jul? Fant en barnehage men det ser ut som vanlig pris ligger på 750 pound!!!! Galskap! :-)
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #5 Skrevet 21. juni 2010 Skoleåret er det samme, de går fra August til Juni. Det med februar til februar er hvordan de deler inn alderstrinn, så hvis din er født i Mars så vil han være en av de eldste, for de fleste som er født i februar begynner året etter. Knotete måte å forklare på, men du skjønner kanskje hva jeg mener? Enkelte privatskoler går fra september til juli! Barnehage er shitdyrt:o) Hilsen anni over her
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #6 Skrevet 21. juni 2010 Thanks!! Betyr det altså at barnet mitt kan alt begynne på skole til høsten?? Tenker på hvordan det går når barnet ikke snakker engelsk heller :-/ Bare litt, hun har familie i England fra før av...Så hun kommer godt overens med andre barn derifra.. Men tenker meg hun må ha litt spesialhjelp på skolen når det gjelder språket?
Gjest Skrevet 21. juni 2010 #7 Skrevet 21. juni 2010 Barnehage er så dyrt at det nesten ikke er vits i å jobbe før barna kan begynne på offentlig skole/førskole. Men mange mødre sender barna på deltids "daycare" for å pleie seg selv litt og for at barna skal få leke med andre. Jeg har ikke bodd der selv da, men har et par vennepar som gjør det. Dere får nok en spennende tid framover
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #8 Skrevet 21. juni 2010 Hvs hun var 5 nå i Mars så begynner hun til høsten ja.. Det fine med barn er jo at de suger til seg lærdom, så det er nok ikke lange tida før hun er flytende i engelsk skal du se, men sikkert ikke så dumt å komme seg over litt i forkant så hun blir drilla litt ;o)
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #10 Skrevet 21. juni 2010 Jeg er litt misunnelig skal jeg være ærlig :-p Vi bor der ikke np lenger, men gjorde det før, min mann er fra Yorshire og jeg kjenner deler av regionen godt. Mange super fine plasser. Du bør gå på citizen advice så snart du kan. Der får du innføring i hvilke rettigheter du har. De har et komplisert system på dette med tax credits og ulike benefits og støtte ordninger til småbarnsforeldre og enslige forsørgere. Har aldri trengt å vite så mye om det, men det gjør seg store utslag. De har after school club som er tilsvarende sfo, åpent før og etter skole tid. 5 år er det vel reception det heter, og det er skikkelig skole ikke barenhage. Uniform og greier. netmums.co.uk og bounty er fine steder å leite etter andre mødre i regionen med gjevngamle barn. foreldre i utlandet dib er fint sted å treffe norske foreldre. Det skal ikke være så altfor dyrt å bo der i disse tider, men når boligmarkedet er så labert og så vanskelig å få lån, er det mange om beinet på leiemarkedet. så leie hus kan være dyrt. Styr for guds skyld unna guffne nabolag, og det er mange av de i yorkshire. Når du leiter etter bolig ikke tenk at dusj er en nødvendighet, for det går faktisk fint an å leve kun med badekar :-) Ikke tenk at alt er så billig at du kan kjøpe deg i hjel, for det blir ikke så billig når du er på uk inntekt. Lykke til :-) Å det jeg må få si er at det er helt supert å ha barn der, det er så mye å finne på, parker, bondegårder, manorhouses med alle hagene og dyrene, alle kaninene barna elsker det. Det er alltid noe utflukter å finne på i helgene, tilbudet er så my bedre enn her hjemme. Bil kan komme godt med, supermarked ligger ofte litt utenfor byen.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #11 Skrevet 21. juni 2010 Tusen takk!!! Både gleder og gruer meg, men jeg har vært masse i Yorkshire, er så fint der! Lurer på om du kjenner til Harrogate ? :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå