Gå til innhold

Det svir,klør og brenner...hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er blitt så hoven og stor nedentil, og i det i det siste har jeg begynt å svi,klø med en brennende følelse.Tenker at det rett og slett må være for at kjønnsleppene "gnisser" mot hverandre og trusen. Og det gjør det jo absolutt ikke bedre at jeg er avhengig av truseinnlegg pga utflod.

Jeg hadde ikke dette i mitt første svangerskap. Er dette vanlig hos noen av dere andre??Det er ikke sopp, for det er "utenpå" .

Dere som også har det slik, hva gjør dere.Kan man smøre med noe, skal jeg evt gå til lege for å få noe for det???Blir gal av det, orker ikke ha det slik i 5 uker til.... Går nå truseløs hver kveld det lar seg gjøre her hjemme nå:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

åh kjenner godt igjen det der. hadde det sånn med førstemann, husker det var så ille at jeg lovet meg selv aldri å bli gravid igjen (men det har jeg altså ikke holdt) ingenting som hjalp stort må jeg innrømme. men å gå uten truse hjemme hjalp en smule, og å smøre med feite kremer hjalp også littegrann. og prøv å heve rompa et par minutter hver gang du ligger litt nedpå, så ikke presset er der konstant mener jeg,. det går over etter fødsel! dessverre mest sannsynlig ikke før... jeg hadde ikke samme plage i forrige svangerskap, og er heller ikke plaget denne gangen.

'hold ut!!! og sorry at jeg ikke har noen gode råd...

Skrevet

Takk for sympatien da om ikke annet vimsa:) Kanskje jeg skal smøre med litt jordnøtt olje om kvelden.

Skrevet

prøv det du! :-)

Skrevet

sopp kan også være utvendig...du kan jo prøve og smøre med canesten uansett og se om det hjelper er jo ikke noe farlig i svangerskapet.

hva med talkum da holder det seg på en måte tørt.

hva med og prøve tøy truseinnleg...plasten gjør jo ikke at det tørt nedentil hos deg.

ellers så kan du prøve og smøre med weleda sin sinksalve fra helsekosten er mye bedre en vanlig sinksalve...jeg får ofte sår under puppene og under magen osv welda smørningen på og neste dag er jeg mye bedre.

det lukter ikke noe spes eller?

noen få tips og ville nok smørt med cannesten latt det trekke innn og lufttørke nedentil så ta på parfymefri talkum.

lykke til.

Skrevet

Ok, jeg var ikke klar over at man kunne få sopp utenpå.Da er det gjerne det! Skal prøve med canesten, og weleda sin sink salve har jeg allerede. Det lukter ingenting nei.

Takk for tips:)

Skrevet

Har det akkurat likens! Jeg smører canesten, og det hjelper :)

men er ikke sikker på at det sopp, så har smurt en salve med sink i også, å det har hjulpet litt det og.

har mye utflod, så har ikke blitt så mye luft tørking da jeg synes det er ekkelt..

lykke til :)

Skrevet

jeg brukte canesten da jeg hadde det, men uten effekt, jordmor sa det ikke var sopp, men det kan jo være det er det hos deg likevel... hvem vet? en annen ting, en her nevnte det å bruke tøy innlegg, den støtter jeg, jeg fikk allergisk reaskjon av bind-bruk etter første fødsel... kjempe pyton.

Skrevet

Har du blemmer,sår eller noe? Eller kun kløe uten noe annet?

Jeg barberte meg her forleden

Fikk 6-7 stk blemmer øverst - lengst fra vagina,foran...mer utenpå leppene enn inni) og d skulle j aldri gjort!Fikk blemmer som klødde helt sinnsykt.Zinksalve roet d litt.

Nå r blemmene "sprukket"(hvite i midten), og d går bedre.

Jeg var sikker på at d var kjønnsvorter, men d sa legen at d ikke var.

Hun skjønte forresten ikke hva d var (!)

D var vel kanskje barberingen da tenker jeg..

Håper du finner d ut.

Skrevet

utrolig hvor mye vondt vi skal oppleve.... har ikke sånn du beskriver, men har hatt sprekker.... da hjalp det med purelan .... den til brystvortene....kan umulig være forbudt, siden vi kan bruke den på puppen etterpå :-)

Lykke til.....

Skrevet

prv med Canesten, du har sikkert sopp!! Ikke sømr sink salve på sopp hvis du har det! Det gjør ting bare enda verre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...