Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #1 Skrevet 21. juni 2010 Jeg holder på å gå ned i vekt. På 6 uker har jeg gått nedfra ca 76 til 70 kg. Det går greit, men jeg er litt bekymret for at det går for greit. Jeg trener ikke mye, men lever et aktivt liv med mye gåing i tereng, løfting osv i jobben. Er det en fare for at jeg gjør noe galt med stoffskiftet mit når jeg går ned såpass fort. Bør jeg ta det saktere? Noen som kan noe om dette?
Gjest ->>- Skrevet 21. juni 2010 #2 Skrevet 21. juni 2010 Nesj, stoffskiftet ditt tar ingen skade av kjapp slanking. Det som kan skje er at du ikke mister bare fett, men også muskelmasse. Med mindre muskelmasse vil du forbruke færre kalorier, altså nedsettes forbrenningen. Det kan ordnes ved å bygge muskelmasse igjen.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #3 Skrevet 21. juni 2010 Trodde en kg i uka var ok jeg, men jeg gikk fort ned og fant senere ut at jeg hadde høyt stoffskifte, men vet ikke hva som kom først. Gikk fort ned fordi jeg hadde høyt stoffskifte, eller fikk høyt stoffskifte av å gå ned for fort! Jeg tror nok mest på at jeg gikk fort ned pga stoffskiftet var i ubalanse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå