Gå til innhold

Lunsj/mellommåltids-tips-tråd :)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil gjerne ha masse tips til lunsj jeg kan ha med på jobb, gjerne noe som kan lages kvelden før.

 

Her er mitt tips:

GROVT BANANBRØD

 

2,5 dl hvetemel

2,5 dl grovt mel

1 egg

3 små eller 2 store godt modne bananer

0,75 dl smeltet smør

1 ts vaniljesukker

1 ts bakepulver

1 ts kardemomme

Evt spe med melk til passe konsistens

 

Stekes i ovn på 200 grader i ca 45 min

 

Denne oppskriften gir et bananbrød eller mange små muffins.

 

 

 

.

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen andre som har tips?

 

Jeg pleier også å lage grove muffins og slenge tacorester oppi, veldig godt:)

Skrevet

Tortillalefse med smøreost, salat og røykelaks.

 

Salat med det du har i kjøleskapet

 

Ris med rosiner, appelsin, eple, kylling eller eventuelt andre ting

 

Oppkuttet frukt med vanilje kesam og brød til

 

Pizzasnurrer. Grov pizzadeig lages som kanelsnurrer men med tomatsaus eller creme fraiche, ruccola, mosarella og spekeskinke eller eventuelt andre ting

 

Grove vafler eller lapper. Finnes masse oppskrifter. Ta med/på brunost, syltetøy, rømme eller det du liker å ha på

 

Middagsrester

 

Potetsalat og krabonade

 

Jeg tenker at lunsj ikke skal være like mye som ved middag og det bør være enkelt å ta med og å lage. Håper du fikk noen tips. Jeg skal hvertfall prøve ditt:)

Gjest datatyven
Skrevet

På mitt lunchrom går det mye i knekkebrød med ost og kaffe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...