Toneliten&gutta<3 Skrevet 21. juni 2010 #1 Skrevet 21. juni 2010 En vennine sa til meg i dag at man får halv pris hos tannlege når man er gravid... Er det bare meg, eller er det bare svada? Syntes det hørtes veeeeldig rart ut....
eliona Skrevet 21. juni 2010 #2 Skrevet 21. juni 2010 hehe, hadde ikke vært dumt det nei, men når det høres for godt ut til å være sant, så er det som regel det:)
Gjest Skrevet 21. juni 2010 #3 Skrevet 21. juni 2010 Det er for godt til å være sant du Jeg var hos tannlegen og jeg spurte, og neeeeida det hadde hun aldri hørt om
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 21. juni 2010 #4 Skrevet 21. juni 2010 man fikk gratis tannlegebehandling i svangerskapet for 11 år siden, man dekket bare materialet. men den regelen falt bort for noen år siden da de ikke var hold i påstanden om at gravide har større problemer med tennene gjennom svangerskapet enn andre ikke-gravide.
Fru.Antonsen Skrevet 21. juni 2010 #5 Skrevet 21. juni 2010 jeg sliter med tannkjøtts betennelse nå under svangerskap nr 2 og får all behandling dekket av trygde kontoret! Det må bevises at det er pga svangerskapet og søkes så får man det dekket! Det er også vanlig at man mister amalgam og får hull under svangerskapet.
Fruen+jente okt.10 Skrevet 22. juni 2010 #6 Skrevet 22. juni 2010 Rart at ordningen falt bort, når det samtidig står i alt som fins av anbefalinger at man skal være ekstra påpasselig med tenenne under svangerskapet. Burde vært som hos legen for alle, betaler kun for materialene/egenandel.
snartimål Skrevet 22. juni 2010 #8 Skrevet 22. juni 2010 Jeg var hos tannlegen i går, og betalte kr 450,-. Det er litt billigere enn den valige årlige sjekken. Og det er sannsynligvis fordi det ikke ble tatt bilder siden jeg er gravid.
EnUndreneMor Skrevet 22. juni 2010 #9 Skrevet 22. juni 2010 noen steder kan det nok stemme, tidligere var det jo gratis, fordi man er spesielt utsatt for tannkjøttbetennelser og hull, er noe med at spyttet endrer seg og kan gjøre at man får fortere hull, og helt fra gamelt av sa de at man mistet en tann pr barn man fikk. så vet det er noen steder som praktiserer halvpris.
kidos! Skrevet 23. juni 2010 #10 Skrevet 23. juni 2010 Jeg er tannlege og kan bekrefte det de fleste over her sier. Ingen rabatt for gravide. Dersom noen tannleger gir dette tar de det fra egen lomme, som en slags reklame jippo, på lik linje med studentrabatt. Det finnes ingen forskning som underbygger at gravide skal ha dårligere tannhelse enn andre. Det vi derimot vet er at gravide ofte småspiser mer, og får dårligere tannhelse av den grunn. Tannkjøttsproblemer får man hjelp til fra trygden uansett, gravid eller ikke. Men er du sikker på at du får dekket alt? Ville dobbeltsjekket det, om jeg var deg. Det finnes ingen tannleger, så vidt meg bekjennt, som jobber til trygdens takster. En må betale mellomlegg mellom det trygden dekker og det tannlegen tar seg betalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå