♥jente2010+♥jente2012 Skrevet 21. juni 2010 #1 Skrevet 21. juni 2010 jeg har enda ikke vært hos jordmor(er i uke 33 nå). har blitt fulgt opp av fast lege ca hver 4.uke, og synes det har holdt. har avtalt en time med jordmor i slutten av juli med fødselsforberedende samtale, men tenker dette holder. føler andre gravide sier..oj..har du enda ikke vært hos jordmor,men har ikke hatt behovet.. noen andre?
* en liten prinsesse * Skrevet 21. juni 2010 #2 Skrevet 21. juni 2010 Jeg har gått annehver måned til fastlege og jordmor. For meg har de dekket litt ulikt behov. Føler vel at jordmor kan svare bedre på spørsmål som berører graviditeten, sykehusopphold, og fødsel.
petite fleur Skrevet 21. juni 2010 #3 Skrevet 21. juni 2010 Jeg har gått til jordmor unntatt en gang, da gikk jeg til fastlegen. Men han var ikke like flink som jordmoren min, var mye av det jeg spurte om som han ikke kunne svare på blant annet. Og da han skulle måle sf-målet var han kjempehardhendt og prøvde visst å flytte skambenet mitt permanent inn i halebenet eller noe..... I tillegg måte han helt feil. Hyggelig mann,men han trenger nok et par år til på baken.
Hanna30 Skrevet 21. juni 2010 #4 Skrevet 21. juni 2010 Har heller ikke gått hos jordmor, bare til fastlegen. Har termin neste uke. Men føler heller ikke behovet for å gå til jordmor. Synes det er litt ork å gå til legen også, så orker ikke enda flere undersøkelser og samtaler:)
lin76 Skrevet 21. juni 2010 #5 Skrevet 21. juni 2010 Niks, eg går også bare til fastlegen. For meg fungerer det fint. Var innom jm forrige svangerskap, og syns ærleg tala det blei litt for dillete for min smak. Mykje prat om føøøøølelsar og sånt som eg ikkje trong, eg som ikkje har nokon fysiske plager og ikkje grua til fødselen. Same no. Reknar med at legen sine testar avdekkar det som evt måtte vera av problematikk, og treng ikkje jm til noko utover det. Men folk er forskjellige - mange har stor glede av den mjuke omsorgen mange av jordmødrene er flinke til.
lille_trille venter nr 3 Skrevet 21. juni 2010 #6 Skrevet 21. juni 2010 Enig!! Har gått til jordmor de to forrige gangene, bare mas og dill.. Nei, sku ønske jeg lot være andre gangen også. Syns det har vært helt greit å kun gå til fastlege hver 4.uke. Ikke stress med det hvis du ikke kjenner behovet. For forstår godt at mange syns det er fint å gå litt annahver..
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 21. juni 2010 #7 Skrevet 21. juni 2010 Nei, jeg er i uke 33 nå, og går ikke til jordmor. Er mitt 4 barn, og ser liksom ikke behovet. Bare mas alikevel... Siden jeg ikke fant ut at jeg var fravid før i uke 23, har det heller ikke blitt mer enn 3 kontroller på meg... Syns det er helt perfekt
<3Minesmå<3 Skrevet 22. juni 2010 #8 Skrevet 22. juni 2010 Jeg gikk annenhver gang til lege og jordmor i starten. Nå på slutten har jeg kun gått til jordmor og synes det har vært helt greit. Synes det er bedre og prate med JM enn lege egentlig, sånn i forhold til spørsmål ang fødsel o.l.
♫røverdøtreog♪røver Skrevet 22. juni 2010 #10 Skrevet 22. juni 2010 Kun lege, alle gangene. Veldig greit=)
Jada-har fire små Skrevet 22. juni 2010 #11 Skrevet 22. juni 2010 bare gått til jordmor, jeg. Har ikke hatt behov for lege, bare når jeg måtte ha sykmelding. Synes jordmor kan dette med graviditet og fødsel mye bedre enn de legene jeg har hatt, så her var valget enkelt. Med første og andremann gikk jeg annenhver gang til lege og jordmor.
benelen Skrevet 22. juni 2010 #12 Skrevet 22. juni 2010 Jeg har stort sett bare gått til jordmor. Vært innom legen når jeg har måtte ha henvisning pga bekkenløsning. Fant tonen godt med jordmor og legen min ble sykemeldt etter første time, og nå har han sluttet, så det har vært så mye frem og tilbake på hvem lege jeg skulle ha gått til. Så for meg så er det vel litt tilfeldig at det ble slik. Men jeg er veldig fornøyd. - ikke fornøyd med å ha mistet den dyktige, snille legen min da!
Jippiajajee Skrevet 22. juni 2010 #13 Skrevet 22. juni 2010 Også bare gått til jordmor utenom 2 ganger som jeg var til lege pga noen blodprøver som skulle taes... Ønska dette selv for å slippe den laaaange ventetiden på et legekontor:O)
jubaloooo med to stk Skrevet 22. juni 2010 #14 Skrevet 22. juni 2010 Jeg har bare gått til fastlegen, begge ganger. Min første fastlege var gynekolog da, så hun hadde superpeil. Fastlegen min nå er kjempegrei, har UL-apparat på kontoret. Jeg har ikke behov for å prate med jordmor da:)
Marikke Skrevet 22. juni 2010 #15 Skrevet 22. juni 2010 Jeg går annenhver gang til lege og jordmor. Det er liksom "sånn vi gjør det her i byen", fikk jeg inntrykk av. Synes det er helt ok. Fastlegen min er ung og uerfaren, men har et annet fokus enn jordmor. Hun følger opp i forhold til svangerskapsdiabetes som jeg har pådratt meg. Hos jordmor føler jeg bedre ivaretatt som gravid. Hun kan mer om graviditet, fødsel og barsel og de praktiske tingene rundt sykehusoppholdet etc. Og så er hun mye flinkere til å kjenne hvordan babyen ligger og måle SF.
God gammel aargang - født Skrevet 22. juni 2010 #16 Skrevet 22. juni 2010 I mitt første svangerskap gikk jeg kun til jordmor. Det syntes jeg var veldig greit, da hun kunne svare på alt rundt dette med svangerskap og fødsel. Det er litt mer styr å være førstegangsfødende. Andre gangen var det ny jordmor. Hun syntes jeg var totalt ubrukelig, så jeg valgte å benytte meg av fastlegen min. Det har jeg ikke angret på. Tror mye avhenger av kjemi og personlig behov for oppfølging.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå