Gulosten™ Skrevet 21. juni 2010 #1 Skrevet 21. juni 2010 Avstemning kreves! Gubbeskrell og moi er uenige, dypt uenige. Han vil ta tog, og jeg er sikker på det er pga flyskrekken. Han mener det tar like lang tid å kjøre til G.moen (halvtime), sjekke inn, vente på gaten, fly og vente på bagasje som det tar å komme seg til Oslo S (halvtime det og), tog i 4-5 timer (varierer litt), vente på overgang i Kongsberg (hva hvis noe er forsinka da??) og så reise videre. Sitte på toget og bli småkvalm og spysyk frister meg lite. Veldig lite. Kostnadene blir omtrent de samme (inkl. bagasjetillegg hos Norwegian). I tillegg har vi ei på 5 1/2 som aldri har flydd før, så hyn syns sikkert det er kjempestas! Og flytur på 45 minutter er ikke å forakte... Hva hadde DU gjort..?? Hjæææælp...
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 21. juni 2010 #2 Skrevet 21. juni 2010 hvor skal dere og hvor reiser dere fra?
The Bad Gal Skrevet 21. juni 2010 #3 Skrevet 21. juni 2010 Jeg hater tog, så jeg stemmer for fly. Dessuten får han jo delvis viljen sin om dere tar flytoget:-) Gi han en valium og et glass vin på flyet.
Gulosten™ Skrevet 21. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 21. juni 2010 Fra Oslo til Kristiansand! Jeg ser at jeg formulerte meg litt feil. Ikke 4-5 timer og SÅ overgang, men 4-5 timer INKLUDERT overgang
The Bad Gal Skrevet 21. juni 2010 #5 Skrevet 21. juni 2010 Ja, skal dere dit så hadde jeg absolutt valgt fly. Hadde heller kjørt med bil enn å ta tog, da kan man ihvertfall stoppe på veien. Tar ikke mer tid å kjøre enn med toget, med mindre du velger feil dag å kjøre på, selvsagt.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 21. juni 2010 #6 Skrevet 21. juni 2010 tenk miljø, velg tog detsuten er det mye mer behagelig med barn. men eg fforstår at 5 åringens entusiasme veier tungt
It's all about me Skrevet 21. juni 2010 #7 Skrevet 21. juni 2010 Tog den ene veien, fly den andre. Da bør alle bli fornøyde.
Gjest ->>- Skrevet 21. juni 2010 #8 Skrevet 21. juni 2010 Sendt mann og ett barn på toget med bagasjen og tatt med det andre på flyet - som hadde vært en kjappere affære med bare håndbagasje.
___ Skrevet 21. juni 2010 #9 Skrevet 21. juni 2010 Ville uten tvil valgt toget. Å fly er styrete. Mye mer behaglig å sitte på toget der man kan gå rundt, lese litt, titte ut, prate osv. I tillegg har du glemt å ta med at du skal komme deg fra flyplassen til byen i Kristiansand. Det tar også tid. Jeg liker å kjøre tog. Det gjør ungene også. Legg til at det ofte er billigere med toget og at det uten tvil er mer miljøvennligså er det ikke vansklig å avgjøre hva jeg hadde valgt.
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 21. juni 2010 #10 Skrevet 21. juni 2010 Absolutt fly, alt for mange timer på tog... La gubbeskrell ta toget med all bagasjen så kan dere ta flyet;)
solstråle69 Skrevet 21. juni 2010 #11 Skrevet 21. juni 2010 Fra Oslo til Kristiansand hadde jeg absolutt tatt tog. Dvs jeg hadde nok kjørt bil.
Aliena Skrevet 22. juni 2010 #12 Skrevet 22. juni 2010 Tog. Det var såpas kort strekning. Men lenger enn det ville jeg tatt fly.
Let's hear it for the boys! Skrevet 22. juni 2010 #13 Skrevet 22. juni 2010 Vanskelig det der. Jeg er fra Kristiansand og vi står faktisk overfor nøyaktig samme problemstilling as we speak! Tror vi går for toget, da. Deilig å slippe alle de timene på toget, men det er veldig styrete å komme seg ut til Gardermoen, sjekke inn, vente, fly, vente på bagasje osv.
barbalib har to fine gutter Skrevet 22. juni 2010 #14 Skrevet 22. juni 2010 Vi drar fra Oslo til Kristiansand flere ganger i året. Jeg vil gjerne reise med toget, men blir så kvalm på den strekningen! Vi kjører som oftest, men jeg ville valgt fly framfor tog. Gjør som ->>- foreslår, mannen på toget og du med fly!
signe maten Skrevet 22. juni 2010 #15 Skrevet 22. juni 2010 Jeg ville kjørt bil knis.. Men siden det tydeligvis ikke er noe alternativ ville jeg valgt tog. Kjøre fly på den korte strekningen blir for dumt i mine øyne - med tanke på forurensning ol..
Let's hear it for the boys! Skrevet 22. juni 2010 #16 Skrevet 22. juni 2010 Det ble tog på oss! Kosta 600 kr for to voksne og to barn tur/retur.
Gjest Skrevet 22. juni 2010 #17 Skrevet 22. juni 2010 Selv på en lengre strekning enn dette sparer man svært lite tid på å ta fly. Det er minst like mye forsinkelserr der, og dessuten må man møte på flyplassen seinest en time før avgang (i praksis halvannen time, siden man også må ta med i beregningen at Flytoget el. bussen kan bli forsinket), spesielt nå i ferietida og man skal sende bagasje. Fordelen med tog er dessuten at det går fra sentrum til sentrum, og ikke flere mil utenfor byene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå