Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #1 Skrevet 21. juni 2010 Det svarte samboer på spørsmålet mitt igår, da jeg spurte om han kunne beskrive meg med tre ord. Vi har hatt mange problemer i det siste, som i bunn og grunn er gjort av han. Np har vi det myyye bedre, derfor var jeg så dum som spurte han i går om han kunne beskrive meg, slik han oppfattet meg, med tre ord. Samboer tenkte seg ikke om en gang, men bare svarte med en gang. han lo "Jeg-tøyser-bare"-latteren, men jeg kan ikke annet enn å ta det til meg.. Etter at han var ferdig med å "tøyse", så satt han LENGE for å finne ut hvordan ord han kunne bruke til å beskrive meg. Og han klarte ikke å komme opp med noe! :-( Og dette etter mange år sammen... Han sa bare tilslutt: "jeg elsker deg" Det har opptatt tankene mine i hele dag, og fått meg til å se nærmere på forholdet vårt... Hvor ille er det ikke hvis samboer får problemer med å beskrive kjæresten sin som han har vært sammen med i over 5 år? Og attpåtil så var det første han kom på: "arrogant liten heks.."
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #3 Skrevet 21. juni 2010 Tenker at "arrogant liten heks" hadde jeg tatt som den spøken det var, og at han sikkert ikke klarte å samle tankene sine helt. Dermed var ikke "jeg elsker deg" så dumt synes jeg..
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #4 Skrevet 21. juni 2010 jeg tror mannen din er en typisk mann som ikke var i det rette "nå-skal-vi-snakke-sammen"humøret og som ville bare tøyse litt.også er han typisk mann som ikke klarer å finne 3 ord for deg fordi han orker ikke tenke seriøst. ikke ta det så tungt,han var bare ikke i det rette hjørnet:)
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #5 Skrevet 21. juni 2010 Han skulle sikkert bare tulle med deg.. Skulle sikkert få deg til å virkelig få litt sjokk. Noe du jo fikk. Han lo.. Dårlig spøk ja.. Men det hender jo alle kommer med noe upassende? At han ikke kunne komme med noe når du spør trenger jo ikke bety noe eller? Ikke legg mer i det enn det egentlig betyr da.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #6 Skrevet 21. juni 2010 Ehm, jeg hadde ikke likt å få et sånt spm "just like that". Jeg har levd i min kropp i 27 år, men det er ikke lett å beskrive seg selv heller med tre ord. Det blir jo bare så teit. Hva skulle han sagt? Det klassiske som dukker opp i hodet er snill, søt og morsom, men det er jo egentlig bare klisjèord.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #7 Skrevet 21. juni 2010 Uff, jeg ville hatet å få et sånt spørsmål. Ville følt jeg ble testet, og kunne sikkert svart noe flåsete og dumt...
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 21. juni 2010 #8 Skrevet 21. juni 2010 Jeg hadde ikke klart å summert opp mannen jeg elsker med tre ord. Vanskelig oppgave. Ta det som det var, en spøk.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #9 Skrevet 21. juni 2010 HI Vi fikk i "oppgave" av parterapeuten vår å si positive ting til hverandre hver dag. Hva vi liker ved den andre o.l Sist gang vi var hos terapeuten skulle vi pgså ha med oss hver vår liste hvor vi skulle skrive 3 ting som vi (hver for oss) mente var viktige i forholdet vårt, mindre viktige og uviktige. Samboer hadde bare kommet opp med en ting, jeg hadde fylt ut alt. Jeg tenker at han ikke tar dette seriøst da, og det er litt synd...For det er hovedsaklig pga han at vi er hvor vi er..Burde han ikke gjøre en innsats?
Gjest Skrevet 21. juni 2010 #10 Skrevet 21. juni 2010 Han kan kanskje slite med å sette ord på ting også. Ikke alle synes det er så lett og du er ganske forutinntatt. Hvis du føler deg sikker på at han ikke er villig til å gjøre en innsats for forholdet er hele terapigreia bortkastet uansett. Da er det bedre anvent tid at dere diskuterer samværsordninger.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #11 Skrevet 21. juni 2010 Må vel si meg enig med de som synes han er en typisk mann. Min mann, og vi har et godt forhold, evner altså ikke (mener jeg, selvfølgelig) å selvstendig finne ord for enkelte ting. Det han leter etter er ord han tror jeg vil høre (mener jeg, selvfølgelig ;-). Selv om jeg INSTENDIG og GJENTATTE ganger har oppfordret til at han ikke skal være så opptattav hvordan det høres ut når han sier noe, så lenge han sier NOE! GAAAAH! Anyway ;-) Å gå til samlivsterapeut er ingen konkurranse, husk det. Det er ikke en flinkiskonkurranse, der du beviser at du er flinkere enn han, og gjør leksene dine bedre enn han. Antakelig er han bare fullstendig talentløs på området og er i en totalt ny situasjon som han ikke aner hvordan han skal utføre. Noen ting her i livet må man bare akseptere, og menn som ikke prater om følelser er nok en av de, selv om det blir bedre med tiden om man jobber med det :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå