Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #1 Skrevet 21. juni 2010 Ikke for å kritiser dere som har gjort det, men jeg kjenner flere som har tatt både en og to aborter og det virker som om de tar så lett på det. Tar de ikke ansvar eller hvordan ligger det an? Jeg er klar over at det finnes situasjoner der det er "det eneste" som er muligheten, men likevel? Det er jo tross alt en spire av liv!!
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #3 Skrevet 21. juni 2010 HELT enig med deg. Jeg er ikke en ihuga abortmotstander, men synes mange har enormt liten respekt for et liv!
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #4 Skrevet 21. juni 2010 Å hjelp. Hva vet du om hva som foregår inni hodet til disse jentene da?
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #5 Skrevet 21. juni 2010 Jeg vet mye om det. Så en diskusjon her inne der noen jenter syntes det var greit å dra på fest med en levende spire i magen, fordi de skulle ta abort likevel. Snakker meg om respekt du. Prevensjon brukte de sikkert heller ikke. Ikke HI.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #6 Skrevet 21. juni 2010 Kan tenke meg at de som bruker det som prevansjon tar ganske så lett på det. Kjente til ei som tok 4 aborter før hun beholdt nr 5.. skammelig!
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #7 Skrevet 21. juni 2010 Tar lett på det jeg også sån egentlig.. Er ikke noe for slike sen aborter som dem har i UK,men abort før uke 12 har jeg ingen issues med
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #8 Skrevet 21. juni 2010 Har også hørt om noen som gikk på fest med baby i magen for hun skulle ta abort, men så ombestemte hun seg senere.. Etter mange fester.. Stakkars skrott..
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #9 Skrevet 21. juni 2010 Nei, jeg vil ikke si at noen tar lett på en sånn avgjørelse, men noen er mer komfertable med den avgjørelsen fordi de mener den er rett. Har tatt en abort og står ved at det var den rette avgjørelsen på den tiden i livet mitt. Ok, det er en spire av liv, men den lille spiren forandrer livet totalt både på godt å vondt. Abort er ikke noe man skal ta lett på, det skal tenkes nøye igjennom og vurdere hvorfor man gjør det. På den listen av ting man vurderer så børr det ikke være et punkt som heter " hva vil andre tenke om meg hvis jeg tar abort, og hvor mange år må jeg forklare det for andre". Det er et personlig valg i en vanskelig situasjon og derfor så børr man verken dømmes eller presses til det andre synes er det rette valget for dem.. ( regner med at du sikter til innlegget "Hva hadde DU gjort i min situasjon" og jeg regner også med at du siktet til det første svaret som var bassert på hva JEG ville ha gjort i samme situasjon.. Jeg ville ikke ha satt et barn til i verden hvis jeg visste at jeg ble alene med tre barn under tre år. )
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #10 Skrevet 21. juni 2010 Sånne som deg skulle hatt juling, evt aldri vært født! Huff, jeg er så glad jeg har mer mellom øra enn deg!
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #11 Skrevet 21. juni 2010 Jeg ser heller at en "uegnet" jente tar 5-6 aboter enn å føde frem 5-6 barn som ender opp som kasteballer i barnevernssystemet.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #12 Skrevet 21. juni 2010 Gjør du virkelig det 20:54??? Jeg fikk et heeelt annet syn på det etter at jeg gikk gravid og fulgte med på utviklingen til fosteret. Tenk at i uke 12 har den lille begynt å gjøre pusteøvelser og den kan åpne og lukke munnen! HI
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #13 Skrevet 21. juni 2010 Ja, men jeg mener voksne, oppegående jenter som er litt uforsiktige i fylla e.l. Jeg siktet heller ikke til noen spesielle. Hvis den personen i det innlegget føler at abort er den rette avgjørelsen, så er det selvølgelig hennes valg.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #15 Skrevet 21. juni 2010 Lett og lett... Eller jo kanskje. Jeg har tatta en abort og jeg tenker aldri noe på det. Det var det beste jeg kunne gjøre da. Men så har jeg også beholdt et barn da jeg var alene gravid, og tok da ansvar. Men det var to ulike situasjoner og jeg gjorde virkelig det riktige i begge situasjonene.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #16 Skrevet 21. juni 2010 Vettu, jeg syns ikke man skal spekulere så mye rundt det. Bare overskriften kan nok såre en jente som har valgt å ta abort. Det er nok ikke noe lett valg...
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #17 Skrevet 21. juni 2010 "Det virker som om jenter tar lett på abort." Da er det da slett ikke sikkert de tar lett på det selv om det virker sånn for deg.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #18 Skrevet 21. juni 2010 P-piller eller kondom kanskje? Heller det enn inn og ut av sykehuset for å ta aborter! Det er kanskje ikke mye til liv før 12 uker, det er jo en grunn for at det er en grense der, men det må da være en påkjenning å skulle bestemme seg for å fjerne det som skal bli et lite barn? Hørte foressten på radioen at spesielt studenter tar flere aborter enn før! Er du klok nok til å ta studier bør du også være klok nok til å ta ansvar for egne handlinger!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå