Gå til innhold

Hva hadde du valgt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enten; Avsluttet ett to år langt "forhold" til psykologen din, fordi han gjorde en ting som gjorde at du totalt mistet tilliten til han. En som du ikke klarer å ha øyekontakt med lenger, pga det som har skjedd. Som du absolutt ikke stoler på!

- Men, som likevel kjenner deg veldig godt, og som kjenner historien din...

Eller; Fått deg en ny psykolog. En som absolutt ikke kjenner historien din, en som du må begynne helt på nytt med. Fortelle hele historien, og muligens rippe opp i gamle saker som du egentlig er ferdig med..

Hva hadde du valgt?

Har du troen på at jeg noen gang kommer til å ha tillit til psykologen i alternativ nr.1?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge alternativene dine går ut på å få ny psykolog....

Skrevet

Dette vet bare du... Ingen som kan hjelpe deg her, egentlig.

Skrevet

Han er ikke en god psykolog hvis du ikke stoler på han. Ergo, alternativ 2.

Skrevet

Det er jo umulig å vurdere uten å vite hvorfor du mistet tilliten til vedkommende. Men sånn i utgangspunktet: Bytt. En psykolog du regner med aldri å ha tillit til igjen er ubrukelig for deg.

Skrevet

Hadde nok droppet psykolog 1.

Skrevet

Hvis du har mistet tilliten til psykologen din, noe som er et av de viktigste tingene ved å gå til psykolog så børr du bytte.

Hvis du er ferdig med disse gamle sakene så skal det ikke gjøre vondt å rippe opp dem igjen. Hvis du er redd for å rippe opp i dem så er du ikke ferdig med dem. Uansett så skaff deg en ny psykolog selv om du må gå igjennom alt på nytt, kanskje du får noen nye input på det..

Skrevet

Kan det ikke være lettere å få tilliten tilbake, enn å gjenta hele historien?

Erfaringer??

HI

Skrevet

Personlig har jeg veldig vanskelig for å gjennomrette min tillit til noen som har misbrukt den. Hvordan er du ? Har du lett for å stole på noen? Lett for å tilgi noen? Hvis det er tilfelle så prøv, snakk med psykologen din om det.

Skrevet

Jeg har så lyst til at det skal gå bra med min nåværende psykolog=(

Jeg har ikke vanskeligheter for å åpne meg for folk. Jeg kan lett snakke med "alle" om alt. Det er bare det at jeg blir så fortvilt og paranoid i tiden etterpå - da kommer liksom panikken pga jeg ikke stoler på vedkommende.

Huff, jeg VIL stole på han! =(

Skrevet

Hva kan en psykolog gjøre som får deg til å miste tilliten, han han brutt taushetsplikten sin? Da hadde jeg byttet tvert!

Har han prøvd seg på deg, er det snakk om sexpress? Da hadde jeg byttet tvert!

Er han bare uenig med deg, utfordrer han deg på en måte du ikke liker, reagerer han ikke som du ønsker på det du sier? Kanskje han er en god psykolog for deg?

Umulig å svare på spørsmålet ditt på generelt grunnlag tror jeg, men tillit er jo viktig da. Hva mener du forresten med "forhold", er du bare pasienten hans eller har dere et kjærlighetsforhold også? Da hadde jeg ihvertfall byttet.

Skrevet

Med "forhold" mener jeg pasient-/psykologforhold.

Han har ikke brutt taushetsplikten. Ei heller prøvd seg på meg.

Det han har gjort er å tillate noe skje, som han garantert visste at jeg kom til å bli sykere av. Jeg har vært gjennom et h***** pga det. Eller, for meg er det et h*****. Det har bl.a gitt meg trauer/panikkanfall..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...