Gå til innhold

Storken i Bergen.


oppned

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har erfaringer å dele?

Hvordan er det der ift for eksempel KK, og andre "vanlige" føde instutisjoner..?

 

Er det kanskje flere enn meg, som er førstegangsfødende, som ønsker å føde der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er førstegangsfødende, så jeg har aldri født der. Men jeg har jobbet der :) Storken er jo som kjent uten bedøvelse. Men det er et veldig flott sted. Ganske ny-oppusset! Fødestuene er åpne, rolige farger og fine. Du har god plass til disposisjon, i tillegg til et bad med stort boblebad. Du kan få akupunktur og slikt der :) Når fødselen er over, vil du få familierom. ( mest sannsynlig) , med god plass til deg og dine. Barnet får vugge, du og din partner får dobbeltseng, og dere har eget bad. Hele avdelingen har en veldig avbalansert energi :) Men som sagt, man må jo da gjøre det uten epidural og slikt ;)

 

KK, har jeg vært mindre på. Men det er eldre bygg, og i de fleste tilfeller må man dele rom med andre på barsel. Før så kunne man jo få familierom på sykehus-hotellet.. men jeg lurer på om det er stengt ?

 

Jeg føder i desember, og jeg er selv usikker på hvor jeg vil være :) Vurderer Voss i tillegg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare født på KK, og jeg er kjempefornøyd. Synes rommene har vært fine og personalet topp!

Jeg og mannen har fått en dobbelseng på rommet i tillegg til fødesengen. Deilig å slappe av i mellom rier.

 

Føler også jeg blir forstått og hørt på KK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Ja, jeg er klar over at Storken satser på "naturlig" fødsel. Jeg har et stort ønske om å føde i vann - det er derfor jeg ønsker å føde der. Det er jo flott at man får familierom!

Men siden du har jobbet der; har du lyst til å fortelle meg hvordan jeg går fram i situasjonen med å få føde i vann der?

 

Dukker jeg bare opp når fødselen er i gang og uttrykker Da at jeg ønsker å føde i vann, eller må man søke om det? (Man vet vel aldri om fødekarene er ledige uansett..)

 

Og hvordan fungerer det med denne "ønskelisten" til jordmor. Leveres denne ved ankomst?

 

Nå vet ikke jeg hviklen stilling du hadde der, men om du vet noe av dette er det jo bare supert;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt veldig mye positivt om KK også, men var ikke klar over at de har dobbeltseng og slikt også. Det høres bra ut. Jeg ønsker å satse på å føde på Storken, men man vet jo aldri. Skulle det skje komplikasjoner kan det hende jeg blir sendt inn der.

 

Bra at man blir hørt. Har lest mange ulike fødselsopplevelser her inne. Det må være en frustrerende situasjon å komme i å ikke føle at man kommuniserer med personalet.

 

Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet faktisk ikke om det er lov å føde i vann i Bergen... Jeg mener å ha hørt dette ikke er lov, men undersøk dette før du legger alle dine drømmer i denne forløsningsmetoden.

 

Jeg vet du kan få badekar under riene, men tror du må utav når det nærmer seg. Snakk med din Jordmor/ lege..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...