Gå til innhold

Dette har jeg spist idag.. har jeg spiseforstyrrelse????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frokost: 5 skiver med salami og leverpostei og majones

mellom måltidere: 3 boller, jordbær, en friskis, en neve nonstop, en lefse med sukker

Middag: en halv frossen pizza...

drikker mye saft utenom

ammer, og føler jeg trykker i trynet hele tiden.

tenker at NÅ er det skjerpings, men det er noe med det når jeg vet at jeg KAN så klarer jeg ikke å la vær...

noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge har det vært sånn?

Har du andre "problemer" i livet ditt?

Føler du deg mett etter all denne maten?

Blir du flau når du spiser?

Hva tenker du etter maten?

Kvitter du deg med den på noen måte? (Provusert oppkast, slankepiller, av.føringspiller osv..)

Har du lagt på deg mye den siste tiden?

Skrevet

Jeg vet ikke om du har en spiseforstyrrelse, det skal jo mer enn en dag med utskeielser til for t du skal ha det:)

Mitt tips hvis du vil ble litt sunnerer er å ikke ha snop eller usunne alternativer (majo, frossen pizza osv)tilgjengelig, heller spise masse frukt og grønt (kjedelig jeg vet) sånn at du ikke er så sulten.

meld deg inn i vektklubben.no eller somebody.no(sistnevnte koster 150 pr mnd) og før opp alt hva du spiser...du får ikke så lyst til å hive innpå med masse nonstop, majo, boller eller forssen pizza når du ser hvor mange kcal de inneholder

Skrevet

Jeg hart ingen problemer i livet nei. har det travelt med to små, så har ikke mye tid til å tilberede sunn mat.

Nei, blir sjelden mett for tiden. Har hatt det sånn siden fødsel for 3 mnd siden. er ganske normal, har litt ekstra rundt magen..

Ja, skjuler ofte for mannen at jeg spiser all denne dritten.

Skrevet

Kan ikke skjønne hvorfor dette skal tyde på at du har en spiseforstyrrelse? Hvis dette er ting du vanligvis spiser, så ser det ut som du har et dårlig kosthold, men det er jo ingen spiseforstyrrelse. Bytt ut mellommåltidene med 1-2 mer ordentlig måltid med brød eller noe annen ordentlig mat så er du godt på vei. Lag litt sunnere middag med grønnsaker eller salat til og spis et kveldsmåltid så er det ikke sikkert at du har lyst på all den usunne maten.

Skrevet

Brød er da ikke sunt?

Prøv knekkebrød

Skrevet

Utifra det (lille) jeg vet om deg, virker det ikke som om du direkte har en spiseforstyrrelse.

Absolutt ikke for å være frekk - men ALLE som spiser mye og legger på seg har ikke en spiseforstyrrelse, selvom altfor mange liker å skylde på det.

Det som er typisk for en overspiser, som jeg ikke kjenner deg igjen i, er for det første at overspisere faktisk blir mett, men fortsetter likevel å spise. Enten fortsetter de til de blir enda dårligere, eller så kvitter de seg med maten for så å spise mer. En typisk overspiser har gjerne andre problemer i livet også - men trenger for all del ikke å ha det.

Dessverre ser det ut til, igjen - fra det lille jeg vet om deg, at du bare har "vanlige" problemer med mat. Altså, som andre som spiser mer enn de burde.

Men, jeg kan jo umulig diagnosere deg eller skrive hva jeg mener du lider av, uten å vite mer om deg. Likevel tror jeg ikke du lider av sf.

Hilsen en som, dessverre, vet mye om problemet..

Skrevet

Brød er vel sunt?

Greit det er karbohydrater i, men det betyr ikke at det ikke er sunt??

Brød er kjempesunt - om du varier brødvariantene mellom forskjellige korn- og frøbrød, blir det en ekstra bonus for fordøyelsen ;) Og, ikke overspis brød, selvfølgelig.

Vi vet da ingenting om HI er overvektig eller noe?

For normale mennesker er brød sunt!

Skrevet

Jeg er mye verre en det der. Jeg ser ikke akkurat på meg som en person som er spiseforstyrret, jeg har bare veldig dårlig struktur på hva jeg spiser. Jeg gir meg en god faan og tenker at jeg skal skjerpe meg senere. Jeg hiver innpå det første og beste jeg ser.

Jeg har en tendens til å overspise og kjedespise, og jeg spiser sjokolade hver eneste dag. Gjerne en 200 gr plate. Men er likevel normalvektig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...