Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #1 Skrevet 21. juni 2010 En hund kan jo fort koste rundt 15 000++ Hva om hunden f.eks blir påkjørt eller får en sykdom og dør ung?
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #3 Skrevet 21. juni 2010 Selvfølgelig. Man kan også forsikre en mobiltelefon til kun 1,- Mine foreldre valgte forøvrig å forsikre hunden - men, neimen om vi barna ble forsikret!
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #4 Skrevet 21. juni 2010 Hva koster sånn ca. en sånn forsikring da? HI
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #5 Skrevet 21. juni 2010 Jeg forsikret hunden min gjennom agria dyreforsikring. Tror nettsiden er agria.no Kan jo se litt der på ulike forsikringer og priser.
Lunapuna1985 Skrevet 21. juni 2010 #7 Skrevet 21. juni 2010 Agria (www.agria.no) og Gjensidige (www.gjensidige.no) har de beste hundeforsikringene her i landet. Kostnaden på forsikringen kommer an på hva man vil ha dekket, f.eks vil han ha livsforsikring + veterinær og medisin, eller kun livsforsikring.... Prisen kommer også an på rase, det er regnet ut statistisk hvor mye sykdommer som forekommer på hver rase. F.eks har jeg Berner Sennenhund som er en rase med mye sykdommer, betaler derfor 2700kr i året. Da får jeg dekket veterinærutgifter til 45.000kr i året, medisiner, rehabilitering, samt livsforsikring på 15000kr som jeg får hvis hunden dør. Husk på at hunden må forsikres før 4mnd alder om forsikringen skal dekke eventuell HD og AD operasjon.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #8 Skrevet 21. juni 2010 Vi forsikret vår valp gjennom agira. Betalte da 5000 kr for ett år. Hadde i tillegg sånn tilleggsforsikring. Vi angrer ikke på det! Bikkja har hatt mange dyrlegebesøk det første året, UVI, mage`\tarm infeksjoner, hun ble også angrepet av en annen hund og fikk betennelse i såret. I tillegg måtte hun trekke tre tenner siden disse vokste ut før de gamle falt ut. Alle disse regningene tilsammen har oversteget 20 000 kr, så vi er glad for at vi valgte på punge ut de 5000. Tennene var da dyrest.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #9 Skrevet 21. juni 2010 Jeg har forsikret hunden min i Gjensidige i 7 år nå. Litt mindre forsikringsbeløp enn agria, men da også mindre premie. Har kun benyttet meg av forsikringen en gang, da kostet det ca 5000 kr hos vetrinær, 2 dager senere var pengene refundert av Gjensidige og inne på min konto. Kjempefornøyd. Betaler ca 1700 kr i året tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #10 Skrevet 21. juni 2010 Så kjekt med mange svar. Mye en må ta med i vurderingen når vi tenke på å kjøpe hund
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #12 Skrevet 21. juni 2010 Jeg hadde aldri kjøpt hund uten forsikring.. Vi har forsikring igjennom gjensidige, hvis hunden dør før hun er 12 (?) år, så får vil utbeltat samme sum som vi betalte for henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå