Gå til innhold

Livmor som "flytter seg oppover" om natta???


Tobarnsmor i desember

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 15 nå, og de siste par ukene har jeg våkna om morgenen med opplevelse av at babyen ligger langt oppe i magen. I dag tidlig var klumpen helt oppe ved navlen på ene sida. Jeg snudde meg til andre sida, og da var det som klumpen seg over til den andre sida. Etter at jeg hadde reist meg opp, lå livmora mer "normalt" nede i bekkenet. Flere som opplever det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så snedig du skrev dette nå:-) Er nå i starten av uke 17. Jeg våknet i går og i dag med livmoren helt oppunder navlen og den var temlig hard... Jeg lo litt når jeg så dette fordi det så ut som om jeg hadde svelget en ballong som stoppet opp midt på magen:-) I løpet av dagen er livmoren som du skriver mer normal:-)

 

Jeg tenkte det kanskje er at jeg ligger på ryggen om natta og da "flyter" livmoren litt fritt, mens om dagen er jeg oppreist og tyngdekrafta gjør sitt:-) Men om det er riktig vet jeg ikke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det samme som deg. Da holder jeg meg til den teorien, og regner med at alt er normalt. Godt at det er flere med "flytende" babyer om natta. Sover også ganske mye på ryggen om natta ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en artig liten ting dere opplever, og jeg er sikker på at det ikke er noe galt i at livmoren beveger litt på seg. :) Spesielt ikke dersom det er flere av dere som opplever det samme! Er nok tyngdekraften som gjør sitt. :)

 

Må si at jeg faktisk er litt misunnelig, for jeg har enda ikke klart å lokalisere min livmor, og jeg er 15+4 i dag. Noen som kan tenke seg hvorfor jeg ikke finner eller merker noe til livmoren min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 14 uker imorra og jeg har det også sånn. hver morgen er livmora hard som en stein og ligger like under navnelen min... og er veldig tydelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 14 uker imorra og jeg har det også sånn. hver morgen er livmora hard som en stein og ligger like under navnelen min... og er veldig tydelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei HildeHL

Jeg merket ikke livmoren min før uke 16 (er akkurat begynt uke 17 nå)og i løpet av denne uken har jeg blitt mega gravid:-) Skikkelig mage! Den kom over natten:-) Så fortvil ikke plutselig er magen der:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er det ikke det at blæra er full da, som dytter livmora fram? har nemlig kjent en kul når jeg våkner om morgenen men ikke ellers på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå ca 16 uker på vei og har også hatt det sånn i en drøy uke, hver morgen våkner jeg med en ballong helt oppe ved navlen, men den synker raskt ned "på plass" når jeg står opp (og da syns den ikke så mye lenger). Tror det er ganske praktisk jeg, for det blir det jo mer plass til blæra, så slipper jeg å stå opp om natta :) (men om livmora blir pressa opp eller om det bare er en heldig bivirkning det vet jeg ikke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...