Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #1 Skrevet 21. juni 2010 Jeg er en av de som ikke helt ser for meg en ferie uten mine små, en tid vi ser frem til alle sammen hele året. :-) Jeg og sambo gjorde masse "gøy" før vi valgte selv å få barn, så nå er vi familiemennesker hele tiden. Kan ikke skjønne hvordan dette er å være martyr? Det å ønske seg masse fritid med ungene sine? Vi planlegger familievennlige ferier, og ferie er familietid. Vi kommer tilbake fra ferie med masse gode minner, som vi deler MED barna. Vi kan se på bilder sammen og kose oss med minnene. Hvorfor er det så galt å faktisk ønske seg et sånt liv?
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #2 Skrevet 21. juni 2010 Du har jo helt rett i det du skriver, fordi du prater om deg selv og det du og samboeren din liker å gjøre Men så snart en peker fingeren på andre og mener at de skal gjøre det samme som dem selv blir det uempatisk og helt feil. Det ville blitt som at jeg mente at du og samboeren din absolutt burde reist bort uten barna, mens du ønsket det motsatte. Så så lenge en har empati og skjønner at foreldre er forskjellige og har forskjellige ønsker og behov, og at der derfor blir en umulighet å bestemme om det er best for alle og reise på ferie med eller uten barn, så vil det ikke oppstå noen uenigheter. Så problemet med det andre innlegget er at hun bruker ordet "alle" og forventer at alle skal ha samme behov og ønsker som seg selv og ikke eier evne til å skjønne at mennesker gjør forskjellige valg. Det er nok det som fikk reaksjoner, ikke selve temaet som var å reise på ferie med/uten barn. Hilsen hun som ikke er martyr
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #3 Skrevet 22. juni 2010 Forstår ikke hvordan man kan si at noen er martyr fordi de prioriterer familien sin og ikke bare seg selv og sitt eget ego.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #4 Skrevet 22. juni 2010 MY GOD! Vi er forskjellige, og vil forskjellig. Get over it. ALLE er ikke som en selv! Jeg velger å reise på en ferie med barn - som forøvrig er for liten til at vi kan dele minnene sammen enda. En ferie med en venninne, der jeg skal lade batteriene. Og en festival"ferie" med kjæresten. Det er sånn JEG vil ha det. For oss er det det som føles rett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå