2småsnuppiser Skrevet 21. juni 2010 #1 Skrevet 21. juni 2010 Noen med erfaring el lignende opplevelser?? Første gang jeg noensinne har blitt borte sånn og syntes det er ekkelt. Var innom både legevakt og sykehuset og de konkluderte med at det var det lave blodtrykket som gjorde utslaget. Men, makan da....følte meg helt fin til midt ut på dagen og ble brått svimmel og kvalm og så ble jeg borte. I dag har jeg følt meg litt fyllesyk og slapp. Håper det blir bedre i morgen!
mariabee Skrevet 21. juni 2010 #2 Skrevet 21. juni 2010 hei! hvor langt er du på vei? Jeg har selv gjort dette flere ganger nå, ikke noe behagelig å plutselig falle om.. Føler meg rar dagen etterpå også. Har ikke vært til legen enda, men lurer på om det er på tide. Er litt over 4mnd på vei nå.
2småsnuppiser Skrevet 22. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. juni 2010 Jeg er i uke 26 nå. Har vært mye svimmel og kvalm tidlig i svangerskapet, både med nr 2 og denne gangen her. Men ikke så brått og uventet som på søndag. Sykehuset ba meg dra innom legen i midten av uken for å sjekke blodtrykket og urin igjen. regner med jeg tar en tur dit i morgen.
Marikke Skrevet 22. juni 2010 #4 Skrevet 22. juni 2010 Jeg har også lavt blodtrykk, og har vært nære på å svime av et par ganger. Helt normalt, og ikke farlig. Det lave blodtrykket kommer av at blodårene utvider seg for å forberede seg på økning i blodmengde. Det er selvfølgelig viktig å ta svimmelheten på alvor når den setter inn, og sette seg med hodet ned mellom bena med en gang man blir svimmel, eller eventuelt legge seg ned.
mariabee Skrevet 22. juni 2010 #5 Skrevet 22. juni 2010 Ja er helt enig! Fikk 50% sykmelding, så da blir det litt roligere. Mange tunge løft på en småbarnsavdeling i løpet av en dag!
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 24. juni 2010 #6 Skrevet 24. juni 2010 hatt det slik i alle 3 svangerskapene. Kan besvime når som helst. Til og med når jeg sitter eller ligger. Kommer som lyn fra blå himmel... Har svingninger i blodtrykket. Heldigvis har det gpått over kort tid etter fødsel alle gangene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå