Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #1 Skrevet 21. juni 2010 Jeg er samboer, men vil bryte ut. vi har ingen felles barn, men jeg ahr to som bor med meg og han har ett som bor hos han. Saken er at det her går på helsa mi løs. Vi hadde en kjempe krangel i går, og enda ikke blitt venner. ungene mine er ikke hjemme akkurat nå så de blir skåna for det her. Han drikker hver dag(snakk om bare 3-4 øl, el 2-3 glass vin på kvelden) er nedlatende mot meg, sitt barn og mine. aldri er noe godt nok. han er rett og slett respektløs ovenfor oss. jeg har nå kommet så langt at jeg har slutta å spise(raser ned i vekt ja) sover veldig dårlig. det går rett og slett på helsa til meg og ungene. de trives ikke, jeg har det ikke bra. Men det er vanskelig for en mor med to barn å finne leilighet her. Kan jeg spør nav i mmin kommune om hjelp her? med eller uten legeærklæring..... Min lege var desverre på ferie denne og neste uke, så jeg kom ikke inn der. men skal til en annenlege(som da ikke kjenner meg så veldig godt)
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #2 Skrevet 21. juni 2010 Selvfølgelig skal NAV hjelpe deg i denne situasjonen. Du må bare stå på og ikke gi deg. NAV kan være svært trege og mange som jobber der er uvitende om enkelte ting. Du har to barn og kan jo ikke bare dumpe over hos en venninne til du finner noe annet heller. Jeg ville dratt på NAV og ikke gått derifra før jeg hadde fått en saksbehandler som kunne hjulpet meg. Uansett, ønsker jeg deg lykke til og er veldig glad på dine vegne for at du tar tak i dette og ikke finner deg i å bli behandlet slik. Ingen fortjener å bli behandlet slik og hvertfall ikke uskyldige barn. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #3 Skrevet 21. juni 2010 Takk for det. alt jeg trenger er egentlig bare en leilighet, alt annet har jeg.. jobber så jeg betaler for meg.... Mine skjønne barn er så uskyldige oppi det her. Merker forskjell på de når han ikke er hjemme og når han er hjemme..skal ikke være sånn. Da tar jeg en tlf til de i morra.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #4 Skrevet 21. juni 2010 Det er nok ikke slik de fleste plasser at nav "sitter på" leiligheter i påvente av slike situasjoner.. De fleste steder er det skrikende mangel på boliger og leiligheter og det er lange køer for å få slikt.. Det skader selvsagt ikke å høre men ikke ha for store forventninger.... Bor du i en større by vil de nok si at du må finne noe selv på privatmarkedet.. Lykke til uanset..
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #5 Skrevet 21. juni 2010 Det er heldigvis ikke store kommunen Men som alenemor til to, så vet jeg at det er vanskelig å finne noe desverre... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå