Gå til innhold

Det foregår underlige ting her hjemme...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi flyttet inn i nytt hus for nesten et år siden. Atmosfæren i huset er kjempekoselig, men det har hele tiden skjedd uforklarlige ting her. Det meste har jeg slått fra meg som fantasi eller sagt til meg selv at det sikkert var en logisk forklaring. I det siste har opplevelsene eskalert, og nå er jeg sikker på at vi ikke er alene i huset.

- Skapdørene på hovedsoverommet står plutselig på vidt gap, alle sammen.

- Mikrobølgeovnen slår seg på av seg selv, og teller alltid ned fra 10 sekunder.

- På et svært avgrenset punkt (ca 50x50 cm) utenfor et av soverommene lukter det av og til mugg, uten at det har noen som helst naturlig forklaring.

Så til en skremmende opplevelse som skjedde i dag. Jeg, eldstegutten og hunden gikk på kjøkkenet for å smøre en brødskive til minstejenta, hun satt i vippestolen i stua. Hunden følger alltid med på kjøkkenet, og lar seg sjelden distrahere dersom det er matlaging på gang. Plutselig bjeffer hunden kraftig, og springer ut i stua, bjeffer videre og løper ned i underetasjen. 3-åringen følger etter hunden i stua, og jeg kommer 5 sekunder etterpå. Da ser jeg at vippestolen som jenta mi sitter i er flyttet ca 2 meter, og støtteplaten (jeg har en Babybjörn vippestol) står og hviler oppå en leke, slik at stolen står og vakler. Jeg spør 3-åringen om han har flyttet jenta, noe som er helt usannsynlig siden han ikke makter å løfte henne når hun ikke sitter i stolen engang. Han svarer selvsagt nei.

Nå har vi akkurat vært på butikken en tur, og da vi kom inn igjen spurte jeg guttungen på nytt:

Jeg: Var du virkelig så sterk at du klarte å flytte søster når hun satt i stolen?

Han: Neeeeei mamma, det var jo ikke jeg!

Jeg: Så du hvem som gjorde det, da (han sto slik på kjøkkenet at han hadde innsyn til stua)?

Han: Ja, det var mannen.

Jeg: Mannen? Javel. Løftet han opp stolen og flyttet henne?

Han: Nei, han gjorde sånn *gutten sparker med foten ut i luften*

Jeg: Sparket han stolen?

Han: Neei, han gjorde sånn! *reiser opp på gulvet og beveger foten i luften* - Dette er å sparke, men dette er å dytte med foten. Mannen dyttet stolen"

Nå har vi vært hjemme nesten en time, lillemor har lekt stille og rolig på gulvet og storebror har tegnet. for 10 minutter siden skulle jeg skifte bleie på jenta, og oppdager at hun er knallrød på hele venstre kinn, og har fått et stygt, hovent blåmerke rett under venstre øye! Dette må jo ha skjedd på gulvet nå når hun lekte, men har ikke grått noe, hun har vært blid og fornøyd hele tiden, så jeg skjønner ikke hva det kan komme av. Hun har jo slått seg og fått blåmerker tidligere, men aldri sånn som dette, og tidligere har hun jo hylskreket når hun har slått seg.

Jeg skjønner ingenting og vet ikke min arme råd, så om noen har et tips å komme med vil jeg være veldig takknemlig...

På grunn av at denne historien høres helt absurd ut, velger jeg å være anonym.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oi da...dette var litt småskummelt synes jeg!

begynn å skriv ned alt som skjer så du tror deg selv (lett å blåse bort ting når det har gått en stund) og ser om det skjer ofte,i hvilke sammenheng etc.

og tilslutt må du kanskje kontakte noen som har litt kontakt med den andre siden..?

lykke til!

Skrevet

Har selv bodd i hus som er hjemsøkt. Var ikke farlig i mitt tilfelle så jeg ble vant til det etter hvert.

Dersom en av ungene får slike merker uten forklaring en gang til så kontakt en klarsynt. Vesner som kan lage fysiske merker er ikke gode og bør ikke få bli....

Hva du enn gjør, ikke begynn å bli sint å rop "vis deg" eller noe slikt, da ber du om bråk!

Skrevet

kjenner jeg får frysninger :o jeg er veldig overtroisk.. hjemme hos mine foreldre er det et 300 år gammelt falleferdig hus, som flere har opplevd merkelig ting i. en gang jeg og min mor hadde vært på fest gikk vi opp dit å spurte høyt om det var noen der, da det kom tre dunk fra midten av rommet rett etter jeg spurte.. skikkelig skummelt:S så jeg tror absolutt på slike ting:) men må jo si det virker skummelt dersom dette "spøkelse" etterlater seg merker på dattera di :S kan jo også være en logisk forklaring til det!

Skrevet

Har opplevd lignense i huset vi bodde i tidligere.

Feks så lukket jeg alltid dørene i andre etasje, men hver gang vi kom opp sto alle på vid luft igjen. Dette er også lagt merke til av andre som har vært der.

Satt vi nede i første så kunne vi høre skritt ovenpå, vel vitende om at det ikke var noen andre i huset. Tv-kanalene skiftet også uten at noen rørte fjernkontrollen og volumet ble ofte stilt enten litt opp eller ned i styrke.

En gang hørte jeg nynning på babymonitoren og det var en skygge på skjermen forran babyen ( videovervåking av baby). Da jeg kom opp var det helt stille og ingenting som kunne forklare skyggen.

Eldstebarnet sov dårlig og sa det var noen som fulgte med når han lekte på rommet så han sov ofte inne hos oss på flatseng og lekte helst på stuen eller kontoret.

En gang hadde jeg lagt fra meg en haug klær på sengen som skulle brettes sammen, da jeg kom inn på rommet lå alle på gulvet. Katten nektet også å gå opp på loftet og var kun nede, opplevde ofte at hun freste opp mot trappen som om hun så noe der.

Til slutt ble det for mye, så vi flyttet, men da etter å ha renset huset. De som bor der nå sier det har vært fredelig siden.

Bor nå i et hus med herlig ro og uten spøkelser.

Jeg har selv aldri trodd på ånder, spøkelser eller overnaturlig før jeg selv ble boende midt oppe i noe helt uforklarlig. Det finnes mer mellom himmel og jord enn man skulle tro tydeligvis.

Skrevet

Husk at det er DU som bestemmer over åndeverdenen, ikke dem over deg. Det er ditt hus og ingen skal få deg til å føle deg utrygg i det.

Du bør rolig og bestemt si høyt at dette er ditt hus og at vedkommende ikke er ønsket der.

Du bør kanskje ta kontakt med nen som kan rense huset ditt og sette beskyttelse på det.

Skrevet

I huset vårt er det også "noen" som vanker. Jeg har en mistanke om hvem det kan være, og det er bare trygt. For den som er hos oss driver å gjemmer ting, men legger de tilbake igjen om jeg spør høyt. Hun har også pakket dyna om meg og klappet meg på kinnet en gang jeg var på nippet til å sovne, og av og til så lukter det bestemor.

Om dette er en mann som du føler at ikke vil dere vel ( han kan ikke ha flyttet datteren din vekk fra noe som kunne falle ned, el?), så bør du kontakte noen som kan hjelpe han videre og rense huset for energien hans.

Skrevet

Takk for gode råd, alle sammen :) Jeg har aldri før følt det utrygt her, helt til i dag da jenta mi ble flyttet på og hun fikk det merket på kinnet. Hun er ikke rød lenger og hun er litt mindre hoven, men blåmerket er stort og tydelig. Beskrivelsen fra sønnen min syns jeg også var urovekkende. Hunden har reagert på samme måte tidligere og sett "spøkelser" uten at jeg har skjønt hva hun reagerte på. I dag er første gangen jeg har sett hunden reagere samtidig som jeg har oppdaget uforklarlige ting. Jeg er alldeles ikke lettskremt når det gjelder ting som dette, men jeg godtar ikke at barna mine blir et mål for faenskapet. Vippestolen var plassert ved siden av salongbordet og det lå kun en duk oppå bordet, så hun var ikke flyttet vekk fra noen potensiell fare. Æsj, det er så ekkelt hele greia. Hvem kan man kontakte for å få renset huset?

Skrevet

Hvem kan man kontakte for å få renset huset?

------------

...kommer helt an hvor hen i landet du bor.

Skrevet

Ho klarar ikkje å vippe stolen sin sjølv, då? Min sat i babybjørn vippestol, og når han fekk fart så hoppa stolen bortover golvet.

Skrevet

Nei, ikke på det golvteppet stolen sto på. Hadde den stått direkte på parketten hadde hun nok klart å flytte den noe, men ikke over en så lang avstand på så kort tid (tok ikke tiden, men kan tenke meg det tok ca 30 sekunder fra jeg gikk til kjøkkenet til jeg var tilbake igjen). Jeg ville også hørt slamringen fra stolen der jeg sto på kjøkkenet, men det var helt stille i stua helt til hunden klikket. Hun ville heller ikke fått den så høyt opp i lufta at den hadde landet oppå leken. Tro meg, jeg har gjennomgått alle mulige logiske forklaringer på dette, men jeg finner ingen :S

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...