Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #1 Skrevet 21. juni 2010 Han har vært hos lege i dag, har bestillt timen for lenge siden, og har fått tabletter han skulle ta når han kjenner suget. Har ikke helt satt meg inn i det ennå, men jeg er optimistisk. Han har da for første gang inndrømmet for andre enn meg at han har et alkoholproblem. Og dette til en person som skriver det i journalen hans. Jeg er i allefall fornøyd. Jeg vet at det mest sannsynlig ikke er SÅ enkelt, og må regne med tilbakefall, men det er nå i allefall en begynnelse.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #2 Skrevet 21. juni 2010 Masse lykke til! Det er som du sier en begynnelse ja. Nå er det bare resten av jobben igjen Håper det går kjempefint!
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #3 Skrevet 21. juni 2010 Takk:) Joda, vet det blir jobb, både for meg og for han. Det håper jeg også
Cat.68 Skrevet 21. juni 2010 #4 Skrevet 21. juni 2010 Dette er faktisk et stort skritt i rett retning, det å kunne innrømme dette også for andre en seg selv, og da for de som kan hjelpe ham videre med problemet, er stort. Nå kommer poenget , og det er om han innrømmet alkoholproblemet overfor legen fordi HAN ønsket det ,og fordi HAN ønsker hjelp som kanskje også innebærer et behandlingstilbud som kanskje strekker seg utenfor legekontoret. Eller om han gjør dette for å dekkes andre å få slutt på mas. Er det fordi HAN vil og inderlig ønsker å gjøre noe med problemet sitt er han kommet langt med den innrømmelsen. men som du sier gled deg til de små seirene, støtt og skryt av ham, si at du har tru på dette, og ta tilbakefallene som det det er et tilbakefall. Et tilbakefall er ikke så farlig så lenge han fortsatt har viljen etterpå å stable seg på beina og kjempe videre. Dette er en lang kamp, og den er satans så vanskelig. Som pårørende til noen som har et beroende kan det føles mørkt å maktesløst når motgangene kommer. Anbefaler deg å gå med i noen selvhjelpsgruppe for pårørende, Det er utrulig hvor mye det hjelper. Dette har jeg erfarenhet i, bare at i vårt tilfelle var det snakk om stoff. Send meg gjerne en PM om du vil snakke mer.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #5 Skrevet 21. juni 2010 Hvor ofte drakk han? Og hva gjør de tablettene?
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #6 Skrevet 21. juni 2010 Er ikke sikker hva de tablettene gjør ennå, må se når han kommer hjem hva tablettene heter, og lese litt om dem. Vi har forøvrig ikke råd til å hente ut tablettene ennå, så skal gjøre det i slutten av uka. Er jeg som har oppfordret han til å be om hjelp, han hadde nok ikke gjort det om jeg ikke hadde sagt noe, men jeg håper jo litt på at han har gjort det fordi han vil også. Jeg har jo ikke direkt presset han til å snakke med legen om det, jeg har oppfordret han til å gjøre det før uten at han har gjort det, så tiden var kanskje inne nå. Han drikker ikke så ofte, har redusert mye på de årene vi har vært sammen (7år) men han kan jo ikke drikke i det heletatt når han er alene hjemme med ungene, er for det meste det vi har "plagdes" med de siste årene. Har vært alt fra hver 14.dag til annenhver mnd, ikke noe fast mønster.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #7 Skrevet 21. juni 2010 takk for tilbudet Cat.68, men jeg er ikke klar for dette nå, kanskje senere.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #8 Skrevet 21. juni 2010 Det er vel snakk om antabust tab eller hvordan det staves igjen. De gjør at drikkesuget blir borte. Får ikke den påkjenningen for å ha drikkelysten hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #9 Skrevet 21. juni 2010 Uff høres ut som min x, drikking og drikking. Vanskelig og tøft, spes med barn. Ønsker deg masse lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå