MammaJuli Skrevet 21. juni 2010 #1 Skrevet 21. juni 2010 Begynner og bli stresset.. hva skal jeg ha i fødebagen????
merete81 Skrevet 21. juni 2010 #2 Skrevet 21. juni 2010 Jeg har tatt med litt klær til bebien, dvs bodyer og klær til å dra hjem i! Så har jeg tatt med ammeinnlegg, ammebh og litt jogge klær til meg selv. Ellers toalettsaker og shampo! Al det andre de skriver her med bleier og kremer regner jeg strengt tatt at vi får på sykehuset, så det er helt uaktuelt å ta med!! Lykke til;-))
Gajsa Skrevet 21. juni 2010 #3 Skrevet 21. juni 2010 I tillegg til en body og en strømpebukse til bebisen (får låne babyklær på sykehuset), har jeg pakket klær til meg selv, hårføner (hvis man må sys har jeg hørt det kan være greit å tørke seg nedentil med en føner etter dusj), toalettsaker, brystvortekrem, amme-bh, ammeinnlegg. Har kjøpt energikjeks og en energibar + energidrikke som ligger i kjøleskapet. Har også tatt med noen nattbind, siden de er store i str, men ikke så svære som dem man får på barsel. Rett etterpå kan det være greit med de største, men etterhvert kan det være greit å ta med noen litt mindre. Truser. Man får nettingtruser på barsel, de kan jo være greie når man har de svære bleiene, men jeg tenker det kan være greit å bytte til egne etterhvert. Oppladet kamera + ekstra batteri og ekstra minnekort. Hentesettet har jeg pakket ferdig og lagt fram, men det får samboern ta med den dagen vi skal hjem, ingen vits i å pakke det i fødebagen, men vi bor jo veldig nært da.. Helsekort og blodprøvesvar-arket. Jeg har også pakket et par varme sokker, har hørt man plutselig kan begynne å fryse masse, jeg fryser lett på føttene. Ja, og en rull dopapir, det anbefalte faktisk jordmor som jobber på føden, det er visst veldig hardt papir der... Jeg har også pakket ned vaselin, da ei venninne sa til meg at det var veldig greit å smøre rundt stingene de første dagene, da stingene river i bleien.. Kjekt med venninner som forteller sånnt!! Kommer ikke på mer i farta.. Det høres kanskje mye ut, men det meste er jo bare småting, så bagen ble ikke særlig stor..
Marikke Skrevet 21. juni 2010 #4 Skrevet 21. juni 2010 Enig med de andre. I tillegg til det som er nevnt, har jeg pakket slippers, ammetopper/amme-bh, nesespray, lader til mobilen og dessuten ekstra t-skjorte og deo til mannen (det blir mange varme timer for ham også, stakkar.). Jeg kommer også til å ta med puta mi og noe å høre musikk på.
Pinnus Skrevet 21. juni 2010 #5 Skrevet 21. juni 2010 Har pakket noen lunde det samme som de over. Et par plagg til babyen - fordi jeg syns det er stas å bruke eget. Helseteppe Klær til meg selv - joggebukse, sokker, undertøy, et par singletter som er gunstig til amming, amme-bh, en collegejakke med glidelås, nattskjorte, slippers og klær til hjemreisen. Toalettsaker - sjampo, balsam, sminkeservietter (praktiske til ansiktsvask selv om man ikke har sminke på) lypsyl, purelan, ammeinnlegg og tannkost+tannkrem. T-skjorte, boxer, sokker og deo til mannen. Kamera, ipod og telefon + lader Et par ørepropper i gummi. Fått anbefalt i tilfelle man ligger på flermannsrom og MÅ sove litt. Helsekort og papirer I tillegg står det litt energidrikker og energibarer klart i kjøleskapet. Fått plass til alt i to vanlige vesker, så ser ikke noe voldsomt ut. En med mine ting til fødselen og en med mannen+baby sitt som kan stå i bilen til vi har behov for det. Ingen vits å drasse rundt på for mye før man har fått seg seng og rom på barsel.
Gajsa Skrevet 21. juni 2010 #6 Skrevet 21. juni 2010 Ja, enig med Marikke, det hun nevner glemte jeg, men det er også pakket:) Har også pakket tannbørste til samboern:) Jordmora på det fødselsforberednede kurset sa det var veldig viktig med slippers/crocs etc, at man ikke burde gå barbent i det hele tatt på gulvene på sykehusset, selv om det var godt vasket, så var det alltid mye bakterier på et sykehus som ikke var bra å dra med seg opp i senga, som igjen går over til den lille..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå