Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #1 Skrevet 21. juni 2010 Hva liker dere og hva er dere misfornøyd med? Hva var bedre på dib/bim før og hva er blitt bedre nå? Håper på mange svar!
Gjest ->>- Skrevet 21. juni 2010 #2 Skrevet 21. juni 2010 Det lille jeg har sett av Klikk er preget av elendig, lite kildekritisk oppgulpsjournalistikk. Ikke noe som frister til merbruk. Dib/bim har aldri vært spesielt bra ifht tekniske løsninger, policies etc., og er det i grunn ikke nå heller. Jeg mener å huske det var en fungerende og halvveis oppegående moderator her en veldig kort periode for noen år siden - det er jo en fin ting. Hva skal du med mange svar på dette?
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #3 Skrevet 21. juni 2010 Sette fart i de som driver stedet slik at de vet hvordan det kan bli bedre her og hvordan de skal få mer fornøyde brukere.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #4 Skrevet 21. juni 2010 Ikke spesielt bra, egentlig. Sakene er ikke så bra journalistisk, ofte veldig "lettvint" og uten kildekritikk. Ofte jeg har klikket inn på en sak jeg tenker interesser meg, men blir skuffet de fleste gangene. "Var det det?", liksom.... Klikk i forhold til dib/bim har jeg ikke noen formening om. Men dib/bim har en mer relevant funksjon for meg enn Klikk generelt. En ting som ikke har vært bra, og heller ikke har blitt bedre, er moderatorfunksjonen her inne. Synes det er rart at et nettsted som eies av et så stort selskap ikke har et forum som skjøttes bedre. Er helt hårreisende hvor fritt frem det er for idioter her uten at moderator griper inn.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #5 Skrevet 21. juni 2010 Klikk har fengende overskrifter, men når man klikker inn på sakene står det f.eks "8 morsomme påskeaktiviteter" - også står ikke aktivitetene der! Etter litt scrolling og leting finner jeg at man må klikke seg inn på 8 forskjellige linker for å lese om aktiviteten. Tungvint! Bim/ Dib er blitt bedre mtp aktiv linking i innleggene. Bare synd det oversvømmes av troll.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #6 Skrevet 21. juni 2010 Elendig! Dårlig journalisarbeid! Total mangel på nytenking! Kjøpt og betalte tester som tester med helt unødvendige kriterier! Useriøst! Alfor mye og irriterende reklame! Jeg er mye sjeldnere her inne og leser kun de få innleggene som interesserer og kommer meg fort til babyverden eller foreldreportalen hvor det er mye mer seriøst.
Gjest sug lut Skrevet 21. juni 2010 #7 Skrevet 21. juni 2010 Overfladisk ikkejournalistikk med dårlig bakgrunnsarbeid. Sikter tydeligvis inn på vg-segmentet, dvs alle analfabetene som kan lese.
Gjest sug lut Skrevet 21. juni 2010 #8 Skrevet 21. juni 2010 Og utover hoved-Klikk: dib/bim er nå som det er, uten søkefunksjon og uten moderatorvirksomhet. Hadde det i det minste vært søkbart hadde mye vært gjort.
Utviklingsredaktør Roger Skrevet 22. juni 2010 #10 Skrevet 22. juni 2010 Takk for alle innspill! Dere står selvsagt fritt til å mene hva dere vil om klikk.no og Klikk Foreldre, men tenkte likevel at det kan være greit å oppklare noen misforståelser. Klikk.no er et redaksjonelt nettverk hvor en rekke forskjellige redaksjoner bidrar, så i denne omgang velger jeg kun å svare på vegne av Foreldre-redaksjonen – som jeg er redaktør for – og som har ansvaret for Klikk Foreldre, barnimagen.com, dinbaby.com og foreldre.no på nett og bladene Foreldre & Barn og Gravid. Dere trenger selvsagt ikke å like all journalistikk vi gjør, og det er lov å mene at sakene våre er uinteressante, men at vi kun lager tull er jeg ikke enig i. Vi har strenge redaksjonelle regler vi jobber etter. Alle saker skal i utgangspunktet ha mist to kilder - aller helst flere. I den grad det er mulig ønsker vi å lenke til skriftlige kilder. Vi jobber grundig med testene våre. Og i mange tilfeller samarbeider vi med profesjonelle testere og laboratorier. Blant annet samarbeider vi med Statens institutt for forbruksforskning (SIFO), Grønn hverdag og svenske Testfakta. Med tanke på moderering: Vi har flere moderatorer på plass nå enn tidligere, og vi har også gjort det enklere å melde ifra hvis man finner upassende ting i forumene våre. Ny søkefunksjonalitet jobber vi også med. Dagens løsning er ikke god nok. Fint at dere bruker forumet til å diskutere innholdet på både Bim og Dib og klikk.no. Ønsker dere å komme med innspill direkte til meg, kan dere bruke e-postadressen [email protected].
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå