T#3 Skrevet 21. juni 2010 #1 Skrevet 21. juni 2010 Jeg blir satt i gang om en uke (overtidig) dersom ikke noe skjer før. Jeg er litt engselig for dette kjenner jeg... Per i dag er jeg umoden og dersom jeg fortsatt er det på mandag vil de da sette inn denne gelèen eller pillene har jeg skjønt. For det er ikke noe poeng i drypp eller å ta vannet dersom jeg er umoden på mandag? Eller? Men, det jeg da lurer på, kan det da fra de pillene settes, gå enda flere dager?? Eller føder man som regel på samme dag? Har time kl 10 på formiddagen. Og, kan jeg reise hjem etter disse pillene er satt? Ser ikke for meg å måtte ligge på sykehuset til kroppen tar over cirkuset liksom...! Spurte masse til fødselslegen og JM i dag, men må si jeg ikke husker alt som ble sagt... Det er noe med det nåt man sitter der foran disse hvitfrakkene... Hvertfall for meg... Takker for alle svar:)
Gjest Skrevet 21. juni 2010 #2 Skrevet 21. juni 2010 Noen får kateter og noe får modningspille. Det de håper er at riene skal starte av seg selv. Du får dra hjem i påvente av det. Vannet blir tatt når du har litt åpning. Drypp hvis det ikke har skjedd noe etter ganske så lang tid. Det kan desverre ta mange dager før du går i fødsel, mens noen føder samme dagen.
It's all about me Skrevet 21. juni 2010 #3 Skrevet 21. juni 2010 Jeg ble satt igang med pille dag 13 på overtid og fullstendig umoden og lukket. Fikk pilla klokka 12.30 og måtte bli værendes på sykehuset etter det. Merket ikke mye den dagen annet enn slike "tretthetssmerter" i ryggen som jeg da ikke hadde det minste anelse av at kom fra modning. Våknet ved firetiden om natten av sterke kynnere/svake rier. Klokken 08 ble epiduralen satt og 11.50 var hun ute. Så det tok en stund før det satte igang, men da det først starte gikk det unna og det var skikkelig intenst. Det er vanlig å sette en pille til den første dagen, men jeg måtte vente et døgn siden førstemann kom med ks.
It's all about me Skrevet 21. juni 2010 #4 Skrevet 21. juni 2010 De tok aldri vannet, det gikk selv på 7 - 8 cm. Drypp fikk jeg like etter epiduralen.
moota m storebror&lillebror Skrevet 21. juni 2010 #5 Skrevet 21. juni 2010 Nå er det riktignok 5 år siden jeg ble satt igang da. Og kanskje ikke akkurat en solskinnshistorie, selv om det ikke var såå gale. Jeg ble satt igang pga vannavgang 1 uke før termin. Kroppen min var absolutt ikke klar, eller moden. Jeg fikk piller opp, fikk ikke reise hjem, tror de setter nye piller etter 4 eller 6 timer. Ingenting skjedde på meg før etter 2. eller 3. pillen. Da hadde jeg maserier som varte i en 5-6 timer. Null åpning. Så da var neste triks drypp. Fikk først epidural, så drypp. Fyll drypp i et par timer, kroppen nektet fortsatt å komme i fødsel, og jeg var utslitt. Epiduralen hadde gjort litt, men jeg hadde lite å gå på, og babyen skulle ut. De ville sette meg opp til ks om morgenen, kl var i 2 tiden på natten. Alt var prøvd og jeg som sagt tømt for krefter. Jeg ble da enig med dem om å prøve akupunktur før jeg ga opp, ville ikke ha ks. Etter masse om og men fikk hun satt nålene. Et par timer senere er jenta ute. Så anbefaler akupunktur modning. Hadde akupunktur på lillebror også, og på meg virker det uten tvil! Lykke til!! =)
NostraStoria Skrevet 21. juni 2010 #6 Skrevet 21. juni 2010 Er du ikke moden så må du jo modnes, med modningspiller som settes inn. De setter ikke drypp (riestimulerende) eller tar vannet før du er moden. Tror det er vanlig at du blir liggende inne på sykehuset den tiden du er på modningskur, dette pga en igangsatt fødsel er alltid under risiko og trenger oppvåking. Har hørt at fosteret ofte blir sliten under en slik fødsel, og det kan ende med haste ks eller vakuum. Lå selv inne på fødeavdelingen, rett på siden av fødestua. Jeg var heller ikke moden og fikk stikkpiller fra kl 10 ca om morningen og når kl var 22 på kvelden sjekket de åpningen og ventet ikke noe fødsel før neste dag. Men så gikk vannet av seg selv (på do) og etter 14 timer med både epidural, drypp og til slutt vakuum..så kom lillegutt! Selv om en slik fødsel kan være tøffere, så angret jeg aldri på at jeg ble satt i gang, fødselen gikk over all forventning! Lykke til!!
lille sprelle Skrevet 21. juni 2010 #7 Skrevet 21. juni 2010 Umoden og igangsatt 5 uker prem. Fik rier i løpet av natta. Hva som egentlig skulle skjedd etterpå vet jeg ikke, for det ble hastekeisersnitt. Lå likevel inne på sykehuset da jeg ble igangsatt, så jeg aner ikke rutinene for det. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå