Gå til innhold

Min mor nekter å sitte i tradisjonell bordplassering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor nekter å sitte i tradisjonell bordplassering i bryllupet mitt, liker ikke å sitte på utstilling. Sviger derimot ville blitt veldig skuffet om vi velger en annen løsning. Hva gjør man? Om hun sitter en annen plass, ser det jo ut som hun er valgt bort, at det er uvennskap eller noe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dere gjør det som dere brudepar synes passer best, ikke det andre vil, deres dag ikke foreldrene dere sin. og hvis de ikke klarer det for noen stakkars timer for sine egne barn på selve bryllupsdagen ja da...har ikke ord for det en gang!

Skrevet

Hvis det er fordi hun ikke vil sitte på "utstilling" finnes det jo masse løsninger som mange bruker. Dere kan ha flere småbord, dere kan ha litt ekstra pynt foran henne, dere kan sitte med ett hjørne slik at hun blir sittende på andre siden av hjørnet, hun kan sitte ett annet sted (gjør da ingenting?). Løsningene er mange men husk at det er deres dag:)

Skrevet

Hvis det er tradisjonell dere vil ha, så hadde jeg gått for det. Og hvis hun er så barnslig å nekter, så får du plassere henne et annet sted - hennes feil da hvis det ser ut som hun er "valgt bort".

Det er deres dag, og dere kan bestemme slikt.

Skrevet

Vet ikke om å sette henne bak en yukkapalme er løsningen...hehe. Vi ønsker en tradisjonell bordplassering. Hva ville du tenkt om brudens mor satt en annen plass, og en venninne eller bestemor satt på hennes plass?

Skrevet

Hva med å forklare mammaen din med store ord at det er du som er bruden og du som bestemmer... Kan ikke huske at jeg har sett vidre på brudens mor i bryllupene jeg har vært i, har vært alt for fokusert på brudeparet, de som sitter ved mitt bord og alle talene...

Hun har giftet seg å nå er det din tur så da FØYER man seg etter brudens ønske... om bruden ønsker at alle skal stille i grønne søppelsekker så stiller man i grønne søppelsekker fordi det er brudens dag og hun som bestemmer... ( Jada, brudgommen gifter seg også, men han er vi ikke så nøye på.. )

Skrevet

Jeg hadde foreslått at hun kunne holde seg hjemme, og forklart eventuelle spørrende at hun dessverre var syk. Det er hun jo åpenbart, enten det er snakk om sosial angst eller bare herskesyke.

Om det skulle være angstproblematikk har jeg mer forståelse, men synes det er helt åpenbart at hun vil få langt mer oppmerksomhet rettet mot seg ved å være så sær at hun sitter et annet sted mens resten av foreldrene sitter ved dere.

"Liker ikke"? Hva er hun, fire år?

Skrevet

Forklar din mor at det er neppe hun som er på utstilling den dagen, nemlig det vakre brudeparet.

Skrevet

Da lar du henne velge. Fortell at dere vil ha den tradisjonelle bordplasseringen, og hun kan da velge om hun vil sitte på plassen til brudens mor eller et helt annet sted. Gjør henne samtidig oppmerksom på alle spørsmålene hun antagelig vil få og alle de rare tankene gjestene vil gjøre seg om hun sitter et annet sted. Da velger hun nok å sitte på "plassen sin" tenker jeg ;)

Skrevet

Kan hende hun velger å ikke komme, om hun må være i rampelyset. Og det vil vi jo ikke. Men er det ikke rart å plassere henne med ryggen mot flesteparten av gjestene? Hva ville vært det første som slo deg, om du var i dette bryllupet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...