Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #1 Skrevet 21. juni 2010 Noen ganger slutter babyen min på to mnd'er å puste.. Dette skjer mest i forbindelse med når han spiser, men har også skjedd to ganger utenom måltid de siste to dagene.. Han har munnen igen og strekker seg opp og vrir seg, så går det noen sekunder før han åpner munnen og da begynner han å hylskrike.. Har spurt helsesøstra hun sa at hun ikke visste hva det var,men at han mest sannsynlig bare er for ivrig.. Men jeg er bekymret! Hvis jeg blåser han i ansiktet begynner han å puste igjen umiddelbart.. Noen andre som har det slik? Hva skal jeg gjøre? Barnelegen på helsestasjonen sa at alt var iorden med lungene, og at han heller ikke så noen problemer.. Jeg er livredd for at han skal slutte å puste når han sover om natten, og ikke få til å puste igjen..
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #2 Skrevet 21. juni 2010 Jeg anbefaler innkjøp av en pustemonitor. Det kjøpte vi, og følte oss mye tryggere med den i huset.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #3 Skrevet 21. juni 2010 Har helsesøster eller barnelegen sett når babyen blir slik? Ofte er det jo litt vanskelig å forklare hva som egentlig har skjedd... Jeg har i hvert fall opplevd at jeg ikke har blitt tatt på alvor, men når legene selv så "anfallet" skjedde det ting ganske kjapt.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #4 Skrevet 21. juni 2010 Født for tidlig? Hadde dratt til en annen lege, de kan henvise til spes for utredelse.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #5 Skrevet 21. juni 2010 Ammer du? Mulig det er puppen som kommer opp i nesen, og når han er sulten og vil spise, så flytter han seg ikke pga nesen før det er nødvendig? Det skjedde ofte her, og jeg må holde ned puppen ved nesen hans..
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #6 Skrevet 21. juni 2010 Sliter noe med et samme.Kommer ut av det blå.Hun hiver etter pusten skyter opp med hendene osv.Fikk ikke time til barnelege før om en mnd.Men det finner vi ikke oss i.Så vi skal atter engang til lege og får komme oss til en av nabobyene..
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #7 Skrevet 21. juni 2010 HI her. Ja, jeg ammer, men passer alltid på at det er rom for pusting.. Han er ikke født for tidlig nei :/ Bør jeg kontakte fastlegen min isteden? Ha e litt forkjølet, det glemte jeg å si.. Kan det ha noe med det å gjøre? Han nyser støtt og stadig.. Det var slik i begynnelsen også, da sluttet han å puste oftere enn nå, men så gikk det bra i tre uker, og nå har det begynt igjen.. Har veldig lyst på en sånn pustemonitor, men har rett og slett ikke råd.. Men det gjelder jo livet til sønnen min, så må vel bare ta meg råd til det, få lån eller noe slikt. Tror det kan ha noe med forkjølelsen å gjøre, men det er da ikke normalt at de slutter å puste pga forkjølelse? Så det må jo være noe annet som er galt, også blir det værre når han er forkjølet? Jeg blir så sint og oppgitt over at de ikke tar meg seriøst på helsestasjonen.. Trodde at når en baby sluttet å puste ofte, at det var noe å bekymre seg over, ikke bare feie det vekk med at "alt ser normalt ut" Ja, det gjør vel det.. Men når han slutter å puste, så er vel ikke alt normalt?! Eller..?
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #8 Skrevet 21. juni 2010 Ja høres ut som astma, min dater hadde akkurat det samme!!!!! Kom deg til lege og be om utredning for astma!!
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #9 Skrevet 21. juni 2010 En baby puster jo med nesen, så om han er forkjølet, så kan det ha noe med det å gjøre.. prøv saltvannsdråper i nesa hans, (ikke spray, otrivin har noen sånne ment til baby) eller en nesesuger før måltid.. Så bør du selvsagt gå til fastlege, eller barnespesialist for sikkerhetsskyld.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #10 Skrevet 21. juni 2010 Ellr morsmel i nesen, det hjeper også...
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #11 Skrevet 21. juni 2010 kontakt fastlegen, som mor må man gjerne mase litt for å bli tatt på alvor. Be om henvisning til barnelege på sykehuset hvis fastlegen ikke gjør det av egen fri vilje. greit med en ekstra sjekk for lunger/hjerte. sikkert lurt å rense nesen med salt vann og slik neseting man får kjøpt på apoteket. (vakumbelg man klemmer på for å fjerne slim/snør) hilsen fra mor/sykepleier
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #12 Skrevet 21. juni 2010 Generelt sett puster babyer uregelmessig. De kan holde pusten i flere sekunder, for så å gispe etter luft. Er nesa i tillegg tett får babyen vanskeligere for å puste (for de puster jo med nesa). Hold nesa åpen med saltavann, og sug ut snørret med nesesuger. Hvis babyen din blir blå i huden er det unormalt, og farlig. Hvis han/hun holder pusten i mer enn 10 sek, så ville jeg tatt det opp med legen...
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #13 Skrevet 21. juni 2010 Babyen min hadde det samme.Jeg fikk hostesaft med efedrin hos fastlege for å redusere slim i halsen. Barnelegen sa at små puster uregelmessig og at hals og svelg er trangt.Med snørr/slim så blir pustingen vanskelig. Nå er min straks 4 mnd,og det er nok ett par uker siden jeg opplevde dette hver dag.Det skjer fortsatt en sjelden gang,når ho nesten sovner ved flasken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå