Piipii Skrevet 21. juni 2010 #1 Skrevet 21. juni 2010 Er det ikke sånn i Norge må det være badevakter hvis det er offentlig svømmebasseng? Noen som vet om det er samme i Sverige? Eller hvor jeg kan finne ut av det henn?
lille sprelle Skrevet 21. juni 2010 #2 Skrevet 21. juni 2010 Et offentlig bad har badevakter når det er åpnet for publikum.
trillemamma Skrevet 22. juni 2010 #5 Skrevet 22. juni 2010 Ja, det er påbudt med badevakter i norske basseng. Hvis du tenker på publikumstid, med billettsalg, skal det alltid være badevakter i svømmehallen. I perioder hvor bassenget leies ut til skoler og klubber, har instruktører/lærere livredningskurs, eller de leier inn badevakt. Jeg kjenner ikke til Sverige, men jeg var en gang i en stor svømmehall i Stockholm. Der var det to badevakter som gikk rundt bassenget.
Piipii Skrevet 24. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 24. juni 2010 OK, takk for svaret. Var nemmlig det jeg mente. Var i en diskusjon på campingen våres i sverige. Hvor de menete at det ikke var påbudt med badevakter ved bassenget, noe jeg mente det var i Norge. Er selvfølgelig ikke sikkert det er de samme reglene i Sverige og Norge, men syns det virker veldig spesielt og at et stort badeanlegg på en campingplass, uten at det er badevakter der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå