Gå til innhold

Hva er målene på deres 1 1/2 åringer? 20 mnd +

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prompen har nå rukket og bli 20 mnd og er 82 cm høy og veier 13 kilo. Akkurat disse 82 cm er jeg litt usikker på siden vi har målt han etter veggen og jeg synes han virker mye lenger enn dette. Han bruker str 86 i bukser og de passer han ypperlig.

Hvor lange og tunge er deres på ca samme alder?

Lurer litt på hvilken størrelse jeg skal kjøpe til han i vinterdress, 86 virker litt knapt kanskje mens 92 virker veldig stort... Hm!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frøkna var på helsestasjonen forrige uke. Hun er nå 18,5 mnd og var 81 cm lang og 10,1 kg. Hun bruker stort sett 80 og 86. Sliter litt med klærne, da hun er lang og tynn - så bukser i 80 er for korte, mens 86 sklir rett av...

Hvis hun ikke strekker seg alt for mye tipper jeg vinterdressen fra i fjor passer! ;) Lov å håpe hvertfall!

Skrevet

Gutten vår på 18 mnd er 88 cm og ca 12 kg. Han bruker str 92. Jeg ville ikke kjøpt vinterklær allerede, i allefall ikke når de bruker hver størrelse relativt kort tid fremdeles og du heller ikke er sikker på hva som passer.

Skrevet

Småen på 20mnd er 84,5cm og ca 12kg.

86 er absolutt minste størrelsen han passar i, han brukar mykje i 92. Så vinterdress misstenker eg at eg må kjøpe endå større.

Synest mange av barnestørrelsane er heilt koko..ein unge på 20mnd som er oppe i str 3-4år på somme plagg? Hmm..noke som skurrar der synest eg;P

Gjest yrild
Skrevet

Hei :-)

Lillemann har rukket å bli 18 mnd og er nå 85 cm og 10,7 kg stor :-)

Her går det i str 86 nå og vi har kjøpt høstregntøy i størrelse 92, men jeg har det som deg at jeg synes det er litt vanskelig å skulle beregne størrelsen fremover i tid. Tror vi ser det ann litt selv om det blir noe dyrere å kjøpe i sesongen.

Gratulerer med prompeline, hvis hun allerede er der :-)

(Er ikke så aktiv lenger her inne kan man si...)

Skrevet

Jada, Prompeline er her allerede hun, 7 uker har hun rukket å bli gitt!

Siden jeg har fått dilla på å kjøpe jenteklær forsøker jeg å balansere det ut litt med å tenke litt fremover på Prompens klær, spesielt siden han nå skal begynne i barnehage. Det hadde vært utmerket å få shoppet litt vinterklær på salg, men jeg bør kanskje vente. Sukk...

Skrevet

Jeg aner ikke målene på Bo, men tror han er ca 85 cm og kanskje 13 kg. Tenkte dra ned på hs for å veie og måle i dag. (eller det det sånn man egentlig kan gjøre hjemme nå siden de er så store? veier dere andre fortsatt på helsestasjonen?)

Men jeg tror trygt du kan kjøpe str 92 i de fleste vinterklær til prompen altså. Bo hadde str 86 i vinterdressen sin denne vinteren, og den passer nok akkurat frem til jul kommende vinter. Nye vinterklær/regnklær kjøpes i 92, er gode og romslige nå, og store nok til å vare hele sesongen.

De vokser jo ikke så veldig fort lenger.

Skrevet

Lillegutt er stor! 21mnd og 96cm og 15,5kg. Her vokser gutten like fort nå som når han var nyfødt...

Skrevet

96 cm!!! Jøye meg. Eller er det jøjje meg?

Uansett....

Skrevet

Hun er 21 mnd og veier fattigslige 10,5 kg. vet ikke hvor lang hun er. Bodyer og t-skjorter er i 92 og buksene har så langt vært i 86, men begynner å bli litt korte. Hun er lang og slank. Morsomt å se denne tråden, for plutselig kom jeg på hvor opptatt jeg var av vekt for halvannet år siden - da visste jeg til en hver tid hva hun veide!

Skrevet

Målte gutten min til 83cm, og han veide 12,6kg. (Han er 21mnd) Han er ikke den høyeste, men det kunne vi vel egentlig ikke forvente heller siden mor og far ikke er så høye:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...