Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #1 Skrevet 21. juni 2010 Mensen min har blitt litt trøblete i det siste. Faktisk så ugrei at det hemmer meg, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med det. Jeg har alltid blødd mye, men nå har det blitt sånn at de to første dagene blør jeg nesten ingenting, men så plutselig så kommer det en strøm av blod. Jeg kjenner at det renner og må bare løpe til do, for det kommer så mye at ikke et nattbind klarer å ta unna engang. Jeg holder meg hjemme, sitter på håndklær i sofaen, men jeg kan jo ikke ha det sånn! Hittil har det heldigvis klaffet sånn at jeg har fått mensen i påska, i helga osv. Jeg har ikke en jobb hvor jeg kan sitte på håndklær eller løpe avgårde når det begynner å renne. Jeg har prøvd tamponger, tampong + bind, mensbeger ( der renner det bare på utsida), og nå vet jeg ikke hva annet jeg skal gjøre! Er det noen som har det sånn? Eller som har gode råd?
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #2 Skrevet 21. juni 2010 Har vel verken råd eller erfaring, men dette er da ikke normalt..??.. Kom deg til GU !!
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #3 Skrevet 21. juni 2010 Uff, ja kanskje jeg burde det? Jeg har alltid blødd masse, så jeg har liksom ikke tenkt at det er noe galt. Men det er jo håpløst å ha det sånn som jeg har det nå. HI
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #4 Skrevet 21. juni 2010 jeg har heller ikke noen erfaring med dette. men mitt råd er jo å prøve p-sprøyte? (med mindre du prøver å bli gravid såklart), da kan du miste mens i 3 mnd. sprøyten må du jo ta hver 3. måned. ulempen er jo at det kan ha motsatt virkning. du kan få mensen hele tiden. du kan jo høre med en lege=)
Gjest ->>- Skrevet 21. juni 2010 #5 Skrevet 21. juni 2010 Om du er ferdig med barn, kan et enkelt inngrep med skraping av slimhinner i livmor fikse dette. Er du ikke ferdig med barn, er hormonell prevensjon tingen. Prøver du å bli gravid er det ikke all verdens å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #6 Skrevet 21. juni 2010 Vil anbefale deg en GU, gjerne hos en gynekolog istedefor fastlegen. Dersom du ikke skal ha barn akkurat nå finnes det flere prevansjonsmidler som reduserer blødningen. Hadde selv noen voldsomme blødninger i slutten av tenårene som ble bedre med p-piller. Man kan jo ikke leve normalt når man blør gjennom ALT på en halvtime.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #7 Skrevet 21. juni 2010 Jeg var også sånn første halve året etter at mensen kom tilbake etter siste svangerskap. Jeg var helt fortvilet, hadde inne den største tampongen og det største nattbindet samtidig og likevel blødde jeg gjennom før det var gått 1,5-2 timer.. Jeg hadde permisjon enda så jeg måtte bare holde meg hjemme, kunne ikke finne på noenting. Eneste gynekologen kunne tilby var p-piller, men jeg har jo sterilisert meg nettopp for å slippe unna alle bivirkningene jeg får av hormonene. Han sa at det kunne forandre seg, ofte forandret mensen seg i løpet at det første året etter et svangerskap. Så jeg ventet litt for å se det ann. Nå har jeg hatt mensen i nesten et år og blør MYE mindre. Må fremdeles ha største tampongen og bind samtidig, og må fremdeles opp og skifte i løpet av natta. Men nå går det fint ann å gå 3-4 timer mellom to dobesøk uten at jeg blør gjennom, så det har blitt bedre.. Går fremdeles å tenker på om jeg skal begynne med p-piller for å blø mindre, men jeg får så slitsomme bivirkninger hele måneden. Så hva er værst, to-tre dager med sinnsyke blødninger, eller bivirkninger hele måneden?
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #8 Skrevet 21. juni 2010 Takk for råd alle sammen! Jeger ferdig med å få barn, så da blir det nok en tur til gynekologen på meg! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå